Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Roger', geïmporteerd van het oude forum: Wie weet de oorzaak/oplossing voor het volgende probleem. Ik raak steeds olie kwijt uit mijn eindaandrijving (enkelzijdig van een R100) en vervolgens is het peil in mijn 5 bak (van een R100 <'81 met achteruit) te hoog. De olie wordt dus naar voren getransporteerd. Het vervangen van de oliekeering in de bak bood geen oplossing. De ontluchting van de bak is ook in orde. Meer over de motor is te vinden op www.wilma-roger.nl bij "Enigma 2"

11 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Is de ontluchting van de eindaandrijving wel in orde? Zit bovenop. Verder wordt wel eens verteld dat een versleten schokbreker door heftigere swingarm beweging ook kan bijdragen aan dit probleem. In dit geval kan mi een stuggere achterveer zeker schelen.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum: Zie de diverse berichten van snowbum, op zijn site (amerika)

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum: Is het de olie uit de cardan of de cardantunnen die je verliest ? Als het echt de cardan zelf is zal er nog een 2e keerring kunnen doorlaten.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roger', geïmporteerd van het oude forum: Het is echt de olie uit de cardan die eruit is, uit de aandrijfas ook trouwens. Ik heb al een extra ontluchting gemaakt in de aandrijfas. De schokbreker is zeker niet te slap, voor zijspangebruik heb ik een zeer stugge schokbreker met een korte veerweg. Noem het maar "spartaanse"vering

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roger', geïmporteerd van het oude forum: P.S. net vergeten, de ontluchting van de eindaandrijving is ook in orde.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum: http://bmwmotorcycletech.info/oiltransfers.htm

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roger', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb het artikel (en andere) gelezen van Snowbum. Ik begin nu te denken dat het aan de afwijkende stand van mijn achterwielophanging ligt. Ik zal zeker de tips die hij gaf gaan uitvoeren/nakijken. Maar, als er nog nieuwe ideeën zijn:?

  8. Richard
    Roger, was dit probleem ook al voordat je de koppeling verbouwd hebt naar hydraulische bediening. Richard PS aanstaand weekend, KLEP ???

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roger', geïmporteerd van het oude forum: @ richard, ja dit probleem speelt al een tijdje. Maar door alle informatie die ik heb gelezen de afgelopen tijd op het www ga ik nu proberen m'n vering iets hoger te schroeven. Eventueel kan ik ook nog de oliekeering in het cardan omdraaien. En inderdaad, dit weekend naar de Klep.

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'J¢rgen', geïmporteerd van het oude forum:
    Ik heb het artikel (en andere) gelezen van Snowbum. Ik begin nu te denken dat het aan de afwijkende stand van mijn achterwielophanging ligt. Ik zal zeker de tips die hij gaf gaan uitvoeren/nakijken. Maar, als er nog nieuwe ideeën zijn:?
    Als ik het bovenstaande goed begrijp betekend dit dat als je de achtervering inkort je last kunt krijgen van olietransport tussen bak en cardantunnel? Betekend dit dat de achterbrug altijd schuin naar beneden moet wijzen? Ik wil de achtervering van mijn R60/5 (zijspan) iets inkorten om het zwaartepunt omlaag te brengen. Maar heb liever niet dat de olie uit de cardantunnel verdwijnt. Groet, J¢rgen