Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Ronald Mascl', geïmporteerd van het oude forum: Als de olievulling van de cardantunnelcorrect is (0,35 l) (r100 '82)dan lekken er druppels olie langs de rubber harmonica-hoes. Is er een snelle truc om deze te vervangen? Op een gegeven moment stop deze lekage ;-), hoeveel kwaad kan dan doorijden??

9 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Je gooit er te veel olie in, 0.35L is wat er in de eindoverbrenging moet. In de cardantunnel gaat maar 0.15L. Even aftappen, en met de juiste hoeveelheid bijvullen. Ook het rubber controleren op scheurtjes, evt vervangen. Groeten, Paul.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'martin', geïmporteerd van het oude forum: Ronald; Nee is geen snelle truuk voor. Achterbrug los, rubber los en terugslaan, boutjes flens aandrijfas-bak losmaken en achterbrug achteruit trekken dan harmonika vernieuwen. Weet je heel zeker dat er niet te veel olie inzit? vullen tot 2mm boven de as met het achterwiel net op de grond. Volgens mijn boeken gaat er 350cc in de eindoverbrenging en maar 150cc in de aandrijfas. Er zit gewoon te veel in!!! Laat nog ff weten als t opgelost is. ciou

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'martin', geïmporteerd van het oude forum: Ronald; Nee is geen snelle truuk voor. Achterbrug los, rubber los en terugslaan, boutjes flens aandrijfas-bak losmaken en achterbrug achteruit trekken dan harmonika vernieuwen. Weet je heel zeker dat er niet te veel olie inzit? vullen tot 2mm boven de as met het achterwiel net op de grond. Volgens mijn boeken gaat er 350cc in de eindoverbrenging en maar 150cc in de aandrijfas. Er zit gewoon te veel in!!! Laat nog ff weten als t opgelost is. ciou

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ronald MasclÈ', geïmporteerd van het oude forum: dank, dank. sorry voor de hoeveelheid. inderdaad 150cc in die tunnel (350 was cardanhuis). Toch lek want als het lekken gestopt is gÈÈn 2mm oliepeil. Ik ga aan de slag... (toch niet alles eruit...toch rijden groot risico op schade??)

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Kans op schade is moeilijk te zeggen, bij de K en de 4v boxers draait de boel ook zonder olie,bij sommige guzzen zelfs in de open lucht. Maar wil je de gok wagen, is de vraag. Groeten, Paul.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'martin', geïmporteerd van het oude forum: Als de olie hoeveelheid goed is is zou ik zelf eerst eens heel goed kijken of er een scheurtje of gaatje in de balg zit, zo niet dan lekt het dus langs de klembandjes en daar zou je zonder veel te slopen wel wat aan moeten kunnen doen lijkt mij.

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum: Bij mij lekt de er olie uit de balg als de motor niet wordt gebruikt, kan dit afkomstig zijn van de keerring uit de bak en de bakolie zo in de balg loopt? Want als de motor niet rijdt/ as niet draait komt er ook geen olie tot bij de balg, toch? Het gaat om een R90/6 1974

  8. bert
    Bij mij lekt de er olie uit de balg als de motor niet wordt gebruikt, kan dit afkomstig zijn van de keerring uit de bak en de bakolie zo in de balg loopt? Want als de motor niet rijdt/ as niet draait komt er ook geen olie tot bij de balg, toch? Het gaat om een R90/6 1974
    Ja dat kan maar zo, ik heb dat ook eens gehad(toevallig ook met de 90/6) maar dan is het wel erg lek en moet je bak-niveau ook kleiner worden. Een paar druppeltjes geven al een grote vlek. Dus eerst maar eens je niveau controleren.