Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Saskia', geïmporteerd van het oude forum: Beste Heren, misschien hebben jullie nog wat tips voor mij. Na anderhalf jaar stil te hebben gestaan wilde ik weer gaan rijden met mijn R100RT Helaas liep hij maar op een cylinder. na wat gezoek carburateur gedemonteerd. bleek de benzine toevoer vol met roest prut te zitten. Ben nu twee dagen bezig met wd40 en perslucht om de boel wee aan de gang te krijgen maar helaas hoe hard ik ook blaas er gebeurt niets. Bing vacuum carburateur 64/32/20 Groeten Saskia

14 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, dan zit er niets anders op dan de vlotter te verwijderen, vlotternaald er uit en alles schoonmaken. ook de sproeiers , Maar ook de kranen en zeefjes, en nog beter de hele tank spoelen en alle prut eruit. anders heb je snel weer hetzelfde probleem.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Zie tips van Dick B. Tevens bij Brezan of bij de Hobbyist een carburateur cleaner halen. Met een plastic kwastje (zonder metalen delen!) het vuil wegwerken. Niet met pietpeuterig schroevendraaiertje vuil wegpulken uit gaatjes!!

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'robbert', geïmporteerd van het oude forum: vergeet de andere carburateur niet, die is vast ook vies. De benzine filters op beide kranen zullen vies zijn, de kranen en benzine slang ook. Vergeet de beide T-stukjes in de benzineleiding niet, bij mijn motor was er 1 helemaal dicht gaan zitten. In mijn tank was alle verf in te tank losgekomen en had alles verstopt. goed schoonmaken en misschien de binnenkant behandelen met coating (ook bij de sponsor te verkrijgen). Nog beter is twee extra benzine filters in de slang te plaatsen (kost weinig). suc6

  4. thinge
    Kweet niet waar je woont, maar stel mijn ultrasoon reiniger gratis ter beschikking. Ik woon in Rotterdam.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Saskia', geïmporteerd van het oude forum: Bedankt voor de reacties. Heb van de carburateur al alles los gehad wat los wilde. Echter het deel waar de verstopping zit kan ik niet bij. De vlotter drukt tegen een soort balletje in een koperen hulsje. Hierachter zit de verstopping. Ik heb geen flauw idee hoe en of dit uberhaupt wel los kan. Ik doe er een foto bij voor de duidelijkheid. Tank zal ik inderdaad ook even goed reinigen want daar komt de rommel inderdaad vandaan. Groeten Saskia

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum: dat koperen hulsje kun je niet verwijderen. zo te zien zit de vlotternaald vast in dat koperen hulsje(de vlotternaald zitting) die vlotternaald moet je er uit zien te krijgen. wellicht zit die met wat verharsde benzine vast. beetje carburateurreiniger o.i.d opspuiten en met luchtdruk proberen hem er uit te blazen of misschien kun je de vlotternaald nog met een tangetje vastpakken. groet henry

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Via de slangtuit aan de buitenkant carb-cleaner of anders remmenreiniger ingieten en een nachtje laten staan.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Saskia', geïmporteerd van het oude forum: Hoi Allen, ik ga er mee aan de slag. morgen caburrateur reiniger kopen. Rotterdam is niet gelijk een optie helaas, ik woon in Gieten Drenthe, beetje andere kant van Nederland Groeten Saskia

  9. Passant
    Hoi Allen, ik ga er mee aan de slag. morgen caburrateur reiniger kopen. Rotterdam is niet gelijk een optie helaas, ik woon in Gieten Drenthe, beetje andere kant van Nederland Groeten Saskia
    Das spijtig daar was ik gister nog op het politie bureau en ik heb onlangs ook zo'n ultrasoon gekocht. (in Stadskanaal) Maar zoals een ieder hier inmiddels weet ik woon in het wonderschone Friese Dokkum

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Saskia', geïmporteerd van het oude forum: Yes het is los, Na nog een tijdje met oplosmiddelen en perslucht bezig te zijn geweest heb ik het op de minder subtiele wijze geprobeerd. Balletje en veertje eruit gepeuterd en de schroevendraaier erin gezet. Aai. maar toen kon ik het spul eruit draaien. Rondom de naald erg veel roestafzetting. Zat gewoon vreselijk vastgekoekt. Balletje en veertje weer teruggezet. alles opgeschuurd. bovenkant is ondertussen wel een aardig beschadigd dus maar even zien of het nog wil. morgen monteren en maar eens proberen. Ik neem aan dat onderdelen voor deze carburateurs nog wel leverbaar zijn. Bedankt voor alle adviezen en raad. Ben weer een hoop wijzer over de carburateur. Groeten Saskia

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum: Nou, als dat de resten van je vlotternaald zijn dan ben ik bang dat het einde verhaal is. Normaal moeten die dingen aan 1 kant puntig zijn en afdichtten op een zitting in de aanvoerleiding. Deze zal nooit meer afdichtten denk ik zo.

  12. Bep
    Yes het is los, Na nog een tijdje met oplosmiddelen en perslucht bezig te zijn geweest heb ik het op de minder subtiele wijze geprobeerd. Balletje en veertje eruit gepeuterd en de schroevendraaier erin gezet. Aai. maar toen kon ik het spul eruit draaien. Rondom de naald erg veel roestafzetting. Zat gewoon vreselijk vastgekoekt. Balletje en veertje weer teruggezet. alles opgeschuurd. bovenkant is ondertussen wel een aardig beschadigd dus maar even zien of het nog wil. morgen monteren en maar eens proberen. Ik neem aan dat onderdelen voor deze carburateurs nog wel leverbaar zijn. Bedankt voor alle adviezen en raad. Ben weer een hoop wijzer over de carburateur. Groeten Saskia
    Hallo Saskia, De naald zou qua gaafheid ongeveer zo moeten uitzien http://www.boxup.eu/images/medium/47968web.jpg ,die van jou is RIP Kijk eens bij onze gastheer in de winkel voor onderdelen voor je carburateur en vraag daar ook welke het juiste onderdeel is. Controleer ook of de zitting van de naald onbeschadigt is ,de nieuwe naald moet hier namelijk 100% op afdichten Voor het afstellen van de carb's staan wat tips op mijn website. Bep

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Probeer de volgende keer te voorkomen dat er water/condens kan ontstaan. Met een volle tank wegzetten zodat condens geen kans krijgt. Tap af en toe middels de reservestand het water uit de tank. Tanks gaan vaak doorroesten(van binnenuit) omdat er water onderin blijft staan. Benzine drijft immers op water. Vlotterkamers aftappen svp. Bij een watersportwinkel is er spul dat de benzine een beetje in conditie houdt. Benzine van pakweg een jaar oud is vaak niet meer te gebruiken. Gooi het in de auto en tank de auto af, is het toch weer bruikbaar. Mijn ervaring is ook dat euro95 sneller gumt dan super, ik denk vanwege de groene kleurstof. Lees het vorige topic over het reinigen van de tank! succes en volhouden! gr marcel