Vanmorgen een aanvang gemaakt om de carburateurs synchroon af te stellen, klopte uiteraard geen spat van.
Net op het moment dat ik dacht klaar te zijn, een hoop gebonk uit uit vooronder, motor gelijk uit gezet, te heet geweest misschien, vastloper?lager er uit?
Motor af laten koelen en weer gestart, akelige bonk nog steeds aanwezig.Geluid komt zo te horen van de rechterkant, klepdeksel gedemonteerd en zowaar:alle onderdelen nog aanwezig, alleen de inlaatklep had wel erg veel speling, 6,7 mm ineens, tuimelaaras gedemonteerd en stoterstang er uit gehaald, bingo dus, zo krom als een hoepel, zomaar bij stil weer en zonder mishandeling.
Komt dit vaker voor of moet ik gewoon wat minder toeren maken?
Of kan teveel klepspeling dit bewerkstelligen?
Normaal is circa 6750 Rpm, trek hem soms door richting de 8000 Rpm.
Betreft een ietwat gewijzigde R75/5 van 1972, K51 type.
18 reacties
Forum import
Forum import
Passant
Rudyhadee
Forum import
Richard
Rudyhadee
Bep
Rudyhadee
Patrick
Rudyhadee
Passant
Rudyhadee
Rudyhadee
Forum import
Rudyhadee
Forum import