Voor het nieuwe forum, klik   hier
casehulsebosch
Hallo. Ik heb gisteren een tweede BMW gekocht. Het is een 1971 R75/5 met 32000 km op de teller en origineel geimporteerd vanuit NL. Een beetje nostalgie want mijn tweede fiets in NL was een R75/5 in 1969; een van de allereerste van deze serie. de nieuwe fiets heeft voor een Metzeler Perfect ME11 en achter een Dunlop Arrowmax GT 501. Nou ben ik mischien ouderwets maar ik hou niet van banden van verschillende merken voor en achter. Ik heb het forum al doorgeneusd en de zoekfunctie gebruikt. Ik wil het onderwerp weer opnieuw aansnijden en maar vraag luid. Wat zijn op het moment de best beschikbare banden vor mijn nieuwe fiets? Groet, Kees, Tauranga Nieuw Zeeland.

3 reacties

  1. Rudyhadee
    Merk en type banden wat bij elkaar hoort is natuurlijk altijd aan te bevelen, wat niet wil zeggen dat dit goed zal sturen, uitzonderingen daar gelaten. De ME11 kan een oud type zijn, tegenwoordig is dit de Lasertec. Op mijn eigen R75/5 heb ik ook de Dunlop GT501 Arrowmax zitten, dit stuurt en rijd perfect, voelt goed aan, stuurt niet zwaar, heeft helaas een modern uiterlijk, maar die concessie moet je gewoon doen. Heb er ook al van alles op gehad, de Dunlop bevalt mij het beste. Michelin maakte destijds de M38S, voldeed ook prima, slechte ervaring met Continental, stuurt zwaar,niet mooi rond en slijten snel. Kijk ook naar de leeftijd van de banden, kun je uit de DOT nummers halen.Zijn ze redelijk oud, dan worden ze stug,hard etc, hierdoor gaat de wegligging mede bergafwaarts.

  2. Passant
    Merk en type banden wat bij elkaar hoort is natuurlijk altijd aan te bevelen, wat niet wil zeggen dat dit goed zal sturen, uitzonderingen daar gelaten. De ME11 kan een oud type zijn, tegenwoordig is dit de Lasertec. Op mijn eigen R75/5 heb ik ook de Dunlop GT501 Arrowmax zitten, dit stuurt en rijd perfect, voelt goed aan, stuurt niet zwaar, heeft helaas een modern uiterlijk, maar die concessie moet je gewoon doen. Heb er ook al van alles op gehad, de Dunlop bevalt mij het beste. Michelin maakte destijds de M38S, voldeed ook prima, slechte ervaring met Continental, stuurt zwaar,niet mooi rond en slijten snel. Kijk ook naar de leeftijd van de banden, kun je uit de DOT nummers halen.Zijn ze redelijk oud, dan worden ze stug,hard etc, hierdoor gaat de wegligging mede bergafwaarts.
    Daarnaast gaan oudere banden haarscheurtjes vertonen wat een klapband tot gevolg kan hebben. Ik heb hier een topic geopend en deze banden hebben het oude profiel van de oude Metzlers of Conti's http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=5747