Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'RIk', geïmporteerd van het oude forum: BesteBMW-rijder, Het handboek stelt dat er SAE5 gebruikt moet worden. Wanneer ik het archief doorspit is het SAE10 wat de klok slaat. Ik heb er nu SAE10 in gedaan (originele veren) maar weet dus niet zeker of dit nou verstandig is. Wie weet hier iets over te zeggen?

6 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'AndrĂ©', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Rik, Ik zat ook met deze vraag. Bij de Hobbyist hebben ze sae 10 geadviseerd. Ik rijd daar inmiddels een half jaar mee en dit voldoetn prima. Ik heb overigens een R100RS uit 1988. groet, AndrĂ©

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Ik zal het ook aankijken. De eerste ritten geen klachten dus waarschijnelijk OK.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum: Ik kreeg van de garage te horen dat SAE5 vooral voor nieuwe vorken gebruikt moet worden; als de vork al wat ouder (en dus wat versleten) is, is 10 een beter optie.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'cor', geïmporteerd van het oude forum: Je kan beter hydroliek olie erin doen,gaat nooit vergummen en geeft minder slijtage en vuil in de poten.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marinus', geïmporteerd van het oude forum: Heb acht jaar geleden de vork poten en de achter schok brekers gereviceerd , assen met een leren riem gepolijst en nieuwe keerringen gemonteerd en gevult met hydroliek olie met tot op heden nog goed werkende vering .