Voor het nieuwe forum, klik   hier
wouter
Ik heb momenteel last van een licht lekkende inbusbout. Vastzetten lukt niet en losdraaien ook niet meer. Heb ook eea geprobeerd icm inveren voorvork etc maar krijg hem niet vaster of losser... Iemand nog tips ( liefst zonder alles te moeten demonteren ;) ) Gr Wouter

8 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dirk van der Wijden', geïmporteerd van het oude forum: Bout krijg je het beste los met een slagmoersleutel. Als je die niet hebt, moet je het proberen door "flinke droge meppen" op de inbus-sleutel te geven; hierdoor schrikt de bout 9 van de 10 keer los. De roodkoperen ring eronder moer vernieuwd of uitgegloeid worden. Uiteraard moet de veerpoot eveneens van nieuwe olie voorzien worden.(Juiste viscositeit en hoeveelheid.) Groetjes en succes, Dirk

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Knasterd', geïmporteerd van het oude forum: Je krijgt hem niet vaster of losser, maar hij draait wel?

  3. wouter
    Hij draait gewoon mee, zowel links als rechts om.... Hij lekt inmiddels niet meer, de vorkpoot zal wel leeg zijn nu :)

  4. Knasterd
    Hmmm, dan moet je hem eruitt zien te trekken. Als ik het zo hoor is de draad van de poot goed dol, maar geeft genoeg weerstand om de bout erin te houden. Een combinantie van trekken en draaien kun je proberen maar vraag me niet hoe. Als je de poot helemaal uitelkaar haalt kun je hem misschien met een lange staaf oid vanaf de binnenkant aanduwen terwijl je hem eruit draait.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb dit onderwerp en de reacties al een aantal keren gelzen. over welke model motor en welke inbusbout hebben we het ??? Er zijn wat verschillen in vorkpoten, dempers en bevestigingen. Of let ik niet goed op ??

  6. wouter
    Het gaat om een R80 ( rt) uit '82. Ik heb niet het idee dat er iets dolgedraaid is. Volgens mij is het probleem dat de binnenpoot gewoon meedraait.... iemand nog de gouden tip?

  7. j_vervloet
    Een lang stuk metaal in de buitenpoot steken dat het demperlichaam goed kan vastdrukken en dan nog eens proberen met een luchtsleutel.