Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Ed van Oerle', geïmporteerd van het oude forum: Hallo BMW-vrienden, Mijn BMW R80RT (1989) heeft een enkele schijf aan de voorkant. Ik had wat trillingen en dus heb ik een andere schijf gemonteerd. Het gaat om een schijf zonder perforatie (gaatjes) die ik nog had liggen (Geen idee waar ik heb vandaan heb). De nieuwe schijf remt echter niet gelijkmatig. Een deel van de schijf `schiet door` waardoor een schokkerige vertraging ontstaat. Als de motor op zijn middenbok staat en ik het voorwiel ronddraai, dan sleept de rem driekwart slag, het andere kwart loopt het wiel vrij. Heb ik de juiste schijf gemonteerd (ongeperforeerd)? Mijn schijf zit rechts van het voorwiel (als je op de motor zit). Als ik plaatjes van een R80 met enkele schijf zie, dan zit de schijf bijna altijd aan de linkerkant. Weet iemand waarom mijn schijf aan de rechterkant zit?

5 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'jos', geïmporteerd van het oude forum: Als je de remschijf hebt vevangen neem ik aan dat je ook de blokken hebt vervangen, zoniet kan de rem ook gaan happen. Alles goed schoonmaken en je schijf nameten of er geen slag.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Jij hebt een monolever en dan zit de enkele schijf rechts en ook voor de poot. Maar ik zou niet zomaar een remschijf van een andere motor monteren. De dikte en de diameter moeten sowieso kloppen. En inderdaad altijd nieuwe blokken, of oude blokken vlakken.

  3. j_vervloet
    Ik heb de officiele handleiding (nederlandstalig) van BMW voor de R65, R80, R80RT, R100RT en R100RS. Alle monolever uitvoering. Behalve de laatste hebben alle 1 schijf aan de linkerkant met de remklauw voor de poot. De R100RS heeft 2 remschijven.

  4. rbru
    Advies: Een nieuwe schijf, blokken en revisieset bij de Hobbyist bestellen. Alles netjes monteren, nieuwe remvloeistof er in en rijden maar. Hetzelfde gehad met een K75. Na aanschaf trilde deze ook tijdens het remmen, dubbele schijven, flexibel opgehangen enz. enz. Na 1 x in dee Eiffel te hebben gereden alles eraf gegooit, nieuw er in en geen enkel probleem meer. Veiligheid gaat voor alles als het over motorrijden gaat, zeker v.w.b. de remmen. Groetend, Ron