Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum: Bij het monteren van m'n nieuwe "stahlflex" achtige remleidingen (van onze sponsor) aan de rempomp voor, type rempomp onder de tank (R100rt '79), gebeurde me het volgende. De remleiding voor de rechter remklauw voor, sloot keurig aan op het conische deel van de remslang in de rempomp. Echter bij het monteren van de linker leiding lijkt het erop dat de achterwand in de rempomp waartegen het conische deel van de remleiding hoort te klemmen bij het aandraaien stuk is gegaan. De leiding sluit nu af tegen het 6 kantige deel waarop je je steeksleutel zet bij het aandraaien van de leiding. De leiding sluit prima af, lekt niet en heb na ontluchten een nette druk die voor mijn gevoel correct is bij dit type rempomp. Je ziet er eigenlijk niets van behalve dan dat de linker leiding ongeveer 1,5 mm dieper in de pomp zit gedraaid. (Klem tegen het 6 kantige deel dus). Het werkt dus prima, maar weet iemand hier of dit kwaad kan?, en/of ik misschien beter een andere rempomp kan scoren. Groetjes, kees.

4 reacties

  1. Krijn
    Bel even met onze sponsor, het gaat hier om iets waar je leven vanaf kan hangen. Mij lijkt het als de boel goed dicht is dat het wel goed zit, maar bij een noodstop moet je absoluut en blindelings op het spul kunnen vertrouwen.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum: Heb je de oude remleiding nog ? kun je wellicht zien of die ook met verder waren ingedraaid, schroefdraad lengte . mischien niet opgevallen bij het verwijderen ??

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb de oude remleidingen nog. De oude leiding zat correct gemonteerd, dus echt afsluitend gemonteerd op het conische deel van de leiding. Voor m'n gevoel is er echt iets niet helemaal goed gegaan met het aandraaien. De schroefdraad is ook niet beschadigd ofzo. Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat ik het conische uiteinde van de nieuwe remleiding toch iets te vast heb gedraaid waardoor het conische uiteinde toch wat is vervormd. En het niet aan de rempomp zelf ligt. Maar dan is nog de vraag of het misschien kwaad kan, en ik beter een nieuwe leiding kan bestellen, of dat het niet zo heel erg is. Natuurlijk wel met het besef dat het m'n REMMEN zijn! Groetjes, kees