Voor het nieuwe forum, klik   hier
Passant
Vandaag op mijn pas verworven RT Heidenau banden laten monteren de K44 aan de voorkant en de K36 aan de achterkant. Wie bromt er nog meer op Heidenau's rond. Profiel is van de oude typen conti en Metzler (begin jaren 80)

17 reacties

  1. madriver
    Ik ben op zoek naar vervanging. Ik heb een BMW R50/2 uit 1962. Nu zit er voor 3.50x18 en achter 4.0x18 gemonteerd. Twee totaal verschillende banden en erg oud Ik vraag mij af wat het nut is om achter een bredere band te monteren?? Wat zij jouw ervaringen en waar heb jij ze gekocht?

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'RenĂ© ', geïmporteerd van het oude forum: madriver Dikkere achterband is om eventuele grotere belasting van passagier en bagage aan te kunnen lijkt mij

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'roadcrew', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, Dikkere of bredere banden hebben alleen een optisch nut, d.w.z. meeste mensen vinden het mooier. Meestal gaan je stuureigenschappen er alleen maar op achteruit. De maat door de fabriek opgegeven geeft meestal het beste resultaat. roadcrew.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum: rene, dat staat in een klasse(bijv. H), aangeduid op de band, dus niks met breedte te maken. inderdaad: monteer de originele maten, altijd.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rene', geïmporteerd van het oude forum: Peter De klasse aanduiding bijv H is voor de maximaal toelaatbare snelheid zie onderstaande link : http://ssl.delti.com/autobanden/Reifenbezeichnung.html

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Passant', geïmporteerd van het oude forum:
    Ik ben op zoek naar vervanging. Ik heb een BMW R50/2 uit 1962. Nu zit er voor 3.50x18 en achter 4.0x18 gemonteerd. Twee totaal verschillende banden en erg oud Ik vraag mij af wat het nut is om achter een bredere band te monteren?? Wat zij jouw ervaringen en waar heb jij ze gekocht?
    Ik heb er door omstandigheden nog geen meter mee gereden. Bernhard Motoren in Dokkum heeft ze besteld. maandags besteld woensdags in huis. En de prijs is ook wat vriendelijker. Ik was nog geen 150 Euro kwijt voor twee banden . Wel zelf de wielen er uit moeten halen voor dat geld. Volgens mij kan iedere motor(banden) zaak ze bestellen

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'RenĂ©', geïmporteerd van het oude forum: Hier nog een tip om banden te bestellen. prima service en snel geleverd (na 2 dagen had ik ze ) alleen zelf erom zetten. Scheelde mij voor mijn K1100 per set banden 150 euro. Makkelijk zoeken en bestellen zeer snel in huis. Voor wat betreft de heidenau echter geen ervaring. Maar het lijkt mij wel dat het spreekwoord "alle waar naar zijn geld" blijft gelden http://www.motorbandenmarkt.nl/

  8. wouter
    Hier nog een tip om banden te bestellen. prima service en snel geleverd (na 2 dagen had ik ze ) alleen zelf erom zetten. Scheelde mij voor mijn K1100 per set banden 150 euro. Makkelijk zoeken en bestellen zeer snel in huis. Voor wat betreft de heidenau echter geen ervaring. Maar het lijkt mij wel dat het spreekwoord "alle waar naar zijn geld" blijft gelden http://www.motorbandenmarkt.nl/
    ik heb hier ook wel eens een voorband besteld. Deze heb ik er vervolgens gewoon om laten leggen door een garage in de buurt. Scheelde toch weer een paar tientjes en echt veel werk is het ook niet want het wordt gewoon netjes thuis bezorgd. Wouter

  9. madriver
    Vreemd mijn reactie en daarmee mijn dank voor de tips is verdwenen??? Nogmaals dank voor de tips! Ik ga er mee aan de slag.

  10. abbmw
    Ik ben op zoek naar vervanging. Ik heb een BMW R50/2 uit 1962. Nu zit er voor 3.50x18 en achter 4.0x18 gemonteerd. Twee totaal verschillende banden en erg oud Ik vraag mij af wat het nut is om achter een bredere band te monteren?? Wat zij jouw ervaringen en waar heb jij ze gekocht?
    Ik had hetzelfde op mijn R60 uit 1965. Afgezien dat het niet echt lekker past.( Ik moest scherm bij cardantunnel een tikkie verbuigen) heb ik nu na restauratie weer gewwon 3.50 X18 en het rijdt toch wat beter. Het ziet er ook helemaal niet 'lullig'uit. Dunlop banden waar ik nu even het type van niet bij de hand heb. Mocht je het willen weten kan ik dat in het weekend nog wel even plaatsen maar ze waren iets van 150,-- euro per paar. Mooie soepele banden die fluitend om de alluminium velgen te monteren zijn. succes, Gr. Ab

  11. Rudyhadee
    Dunlop: K81 denk ik.

  12. abbmw
    Dunlop: K81 denk ik.
    Hallo Rudy, Ik heb Dunlop JAP 370. Goed tot 150km/u. Dat durf ik niet eens en de oude dame haalt het ook niet. Gr. Ab

  13. Passant
    De eerste km gemaakt met de heidenau's dr onder. Het zijn geen bridgestone dat mag duidelijk zijn, het vraagt ook wat gewenning maar na een aantal km kan ik er aardig mee omgaan. DE 80 rt van 1990 heeft ook veel slappere veren dan de r100rt van 1987 Die r100rt is een luxere uitvoering. Plan is om met de 80 rt te gaan rijden en de r100 uit elkaar te halen en wat onderhoud te gaan plegen. Distributie, koppeling, cilinders ed

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'jasper', geïmporteerd van het oude forum: passant? rare naam zeg.

  15. Passant
    passant? rare naam zeg.
    Dat is een ander topic, ga je billen vegen en blijf on topic

  16. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Joshua', geïmporteerd van het oude forum: passant is inderdaad wel vreemd, een passant vertrekt toch ook weeres, doei!