Voor het nieuwe forum, klik   hier
pvlracing
Hoi Allen, Heb vanavond naast mijn 2 K 75,s en mijn r 80/7 met Siebenrock 1000cc kit een R45 gekocht. De linker stuurschakelaar is helaas niet origineel, maar onderzoek in microfiche,s leert mij, dat de linker stuurschakelaar voorzien is van een chokehendel, terwijl mijn R45 dat op het motorhuis heeft zitten. Wie weet er raad?? BvD: Paul

4 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum: Waarschijnlijk is de stuurschakelaar afkomstig van een model na 1981. Tot die tijd hadden de r-modellen een choke-hendel op het luchtfilterhuis. Vanaf modeljaar 1981 zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd, o.a. cilinders met nikasilvoering, electonische ontsteking en een plat zwart luchtfilterhuis. Daarom is de chokelhendel dus verplaatst naar het stuur. Groeten, Ronald r45 1978 met RT kuip

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:
    Waarschijnlijk is de stuurschakelaar afkomstig van een model na 1981. Tot die tijd hadden de r-modellen een choke-hendel op het luchtfilterhuis. Vanaf modeljaar 1981 zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd, o.a. cilinders met nikasilvoering, electonische ontsteking en een plat zwart luchtfilterhuis. Daarom is de chokelhendel dus verplaatst naar het stuur. Groeten, Ronald r45 1978 met RT kuip
    Als aanvulling hierop. In die tijd werd er in (road en lange duur ) testen van motorbladen vaak geklaagd door de motor journalisten dat de choke niet op het stuur zat. Dat mede gezien de aanschafprijs van een nieuwe BMW. Die prijs was vrij hoog t.o.v. de concurrerende merken.

  3. pvlracing
    Bedankt voor de reactie en inderdaad is het, het model met het ronde luchtfilterhuis. Paul