Reactie van bezoeker 'John DC', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ben er maar eens aan begonnen. Het ombouwen van een K100 met monolever naar een paralever. Een goeie halve dag werk, dat wel. En heb hem ook wat lager tegen de grond gekregen door de originele veerpoot te gebruiken, die normaal eigenlijk te kort is met een 1100 RS wiel gemonteerd. Maar rijd prima zo. Er kroop wel wat werk in de standaard. Want dat ding was niet meer op te bokken. Heb er 2 cm moeten tussenuit halen en de linkse buis ingekort omdat die geen plaats had aan de demper. De rechter pedaalplaat moest ook 2 cm breder worden gezet om de bagagedrager plaats te geven aan het tweede gewricht van de paralever. Op BMW K Series Motorcycles
"How To's" staat een artiekeltje over het ombouwen van een mono naar paralever. Daar staat in dat je het K100 achterwiel kan gebruiken. Ja, dat klopt maar dan moet je wel een bus van 12mm en langere bouten monteren. Anders staat je wieltje niet erg in lijn. Dus er een 160/60 bandje en bijbehorend wiel onder gezet. Oogt wel!
1 reacties