hallo,mijn k100rs rookt veel als hij koud is en als hij warm is met overschakelen naar een hogere versnelling,en hij bonkt aan de rechterkant bij stationair draaien,wie kan mij zeggen wat het eventueel is?
mvg michel
Hallo Michel,
Welke kleur heeft de rook bij koude motor en gaat het over als de motor goed warm is? Is het bonken een hard metaalachtig geluid?
mvg,
Ysengrimus
Hallo Michel,
Welke kleur heeft de rook bij koude motor en gaat het over als de motor goed warm is? Is het bonken een hard metaalachtig geluid?
mvg,
Ysengrimus
het is een blauw achtige rook bij een koude start en het gaat niet over als hij warm is en het bonken is net of dat er misschien speling op de krukas is?? misschien weet jij meer
mvg michel
Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Blauwe rook is meestal olie.
Parkeer je de brommert vaak op de zijpoot?
Dan loopt er wat olie langs de zuigerveren de verbrandingsruimte in en rookt blauw na het starten, dit mag even duren en dan weer overgaan.
Als dit blijft en ook bij overschakelen, dus een gaswissel, kan het zijn dat de klepseals versleten/verdroogt zijn.
Bonken bij stationair loop kan een uitgeslagen tussenas zijn, dit komt nog wel eens voor bij de 1e serie K100.
Welk bouwjaar is die van jouw?
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:
als het een zestienklepper K100RS is, hoeft blauwe rook bij koude motor en overschakelen niet verontrustend te zijn. Bij zestienkleppers komt dat vaker voor en bij (oudere) vierkleppers doorgaans alleen als ze een tijd op de jiffy hebben gestaan
Het olieverbruik is natuurlijk relevant. en, zoals hiervoor opgemerkt, het bouwjaar - beter nog de VIN (framenummer).
Voor het bonken heb ik zo geen andere suggesties dan hierboven al gedaan.
Informatief is ook de website van
http://home.kpn.nl/~meijerink.ln/index.htm
mvg
Erik met K75RT
Hoi.
Blauwe rook is meestal olie.
Parkeer je de brommert vaak op de zijpoot?
Dan loopt er wat olie langs de zuigerveren de verbrandingsruimte in en rookt blauw na het starten, dit mag even duren en dan weer overgaan.
Als dit blijft en ook bij overschakelen, dus een gaswissel, kan het zijn dat de klepseals versleten/verdroogt zijn.
Bonken bij stationair loop kan een uitgeslagen tussenas zijn, dit komt nog wel eens voor bij de 1e serie K100.
Welk bouwjaar is die van jouw?
Groeten, Paul.
hoi paul
mijn k100rs is van 1985 hij staat altijd op de middenbok,dat met die zijpoot wist ik al,en het is een oudere model,en die uitgeslagen tussen as is dat zelf makkelijk te vervangen,en die kleppenseals dan??
alvast bedankt voor jullie reacties en vast goede feestdagen
mvg michel
6 reacties
Ysengrimus
michel601
Forum import
Forum import
michel601