Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'filip verelst', geïmporteerd van het oude forum: Beste Heren, ik heb hier een BMW R65 monolever 1990 met 2 carburateurs van het type 64/26/317 - 64/26/318 (27Pk versie) maar helaas lopen deze soms constant over via de overloopbuis in de vlotterkamer. Met veel benzineverlies anls gevolg. (Er is ook een 48Pk versie met 64/32/359 - 64/32/360) Helaas kan ik niets verkeerds aan deze carburateurs vinden en ook niet de BMW dealer welke prompt zegt: '2 nieuwe erop en het probleem is opgelost' Tja, dit is wel een grapje van € 400 ... Er worden regelmatig op ebay carburateurs van een R80RT (64/32/305 und 64/32/306) of een R65LS (64/32/307 und 64/32/308). Nu is mijn vraag ofdat deze ook bruikbaar zijn met deze BMW? Zelf zie ik er niet veel problemen in. Wat is jullie visie hierop, heren specialisten? Groeten Filip Verelst, Belgie

8 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Ik zou eens beginnen met nieuwe vlotters en naalden en de zitting van die naalden goed schoonmaken of polijsten. Andere carb's kan altijd en dan maakt het niet uit welke je van de 64/32/xxx serie gebruikt, je moet wel de sproeierbezetting aanpassen naar R65 specs. Of je went jezelf aan om de kranen dicht te doen na elke rit. Groeten, Paul.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Volgens mij passen 32mm carbs niet als er nu 26 op zit... Lijkt me een geknepen import motor uit Duitsland?

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Ut is zo'n R65GS zeker? Gendarmerie?

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Daar zeg je zowat, zitten daar geen koppen op van een R45? Of andere onderdelen? Kan me vaag iets herinneren van zo'n 27 pk ex-overheidsfiets, terug naar het originele vermogen ging niet zomaar. Groeten, Paul.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'filip verelst', geïmporteerd van het oude forum: Dit is inderdaad een teruggeknepen importmotor van duitsland, meer info op http://www.bmbikes.co.uk/specpages/R65mono.htm wat je hieruit kan opmaken is dat de compressie lager is, overbrenging anders is en de carburateurs anders zijn. Voor de rest zouden dit identieke motoren moeten zijn. Groeten Filip

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Het gaat om de diameter van het inlaatspruitstuk, als daar 32mm op past kun je verder. Wordt wel veel werk om met jouw cilinderkoppen en zuigers een passende sproeierbezetting te vinden. Ik weet niet of jouw inlaatspruitstuk met schroefdraad op de kop zit of mee gegoten, in het eerste geval opent dat weer mogelijkheden.

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'JacobH', geïmporteerd van het oude forum: Denk niet idd dat er iets mankeerd aan je Carb. Maar eerder (zoals al genoemt) de vlotters. Ik ben zelf ook bezig geweest met de naalden, inslijpen.., lipje iets hoger etc... een hoop gepruts Nieuwe vlotters en meteen klaar...