Voor het nieuwe forum, klik   hier
Ernst23
Ik lees een tijdje mee op dit forum, maar heb nu zelf een vraag. Lijkt een rare vraag, maar ik heb een R90s in onderdelen gekocht met veel nieuw en RVS spul van de Hobbyist erbij en nieuw spuitwerk van Theo Terwel. Nu heb ik zelf altijd oud type R90s (1974) gereden en ben er dus zeker niet onbekend mee. Het contactslot wat erop zit heeft maar 3 standen. Heeft de vorige eigenaar er nu een ander verkeerd slot ingezet? Bij de 1e types zet je het licht aan met het contactslot, dus 3 standen lijkt me weinig. Ik heb van mijn oude R90s foto's gemaakt van de koplamp met aansluitpunten en draadkleuren erbij. Ik heb mijn huidige R90s nu ook zo aangesloten, dus het zou moeten kloppen. Het volgende is nu het geval: In de 'uitstand' gebeurt er uiteraard niets. In de 2e 'stand' brand het licht en kan de sleutel eruit. In de 3e stand gaat het licht uit en het contact aan. Dat laatste lijkt me niet de bedoeling. Hopelijk kan 1 van jullie licht op de zaak werpen:-) ?

5 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. 3 standen is normaal, ik neem aan dat het slot links in de koplamp/oor zit? Uit is uit. Stand 1 is standlicht, nu brand achter en het standlicht voor, dat kleine bolletje. Stand 2 is contact aan, licht schakel je met het gele knopje op de linker stuurschakelaar. Ook weer 3 standen, uit, standlicht, dim-/grootlicht via een relais. Groeten, Paul.

  2. Ernst23
    Dank voor je reactie Paul. Ik ben dus bang dat ik een verkeerd contactslot heb, van een nieuw model dus. Mijn model is die van voor 1975, dus zonder gele schakelaar. Ik heb de zwarte schakelaars, met alleen schakelen tussen groot en dimlicht.. Ik vermoed dat de 1e types R90s een 4 of 5 standen contactslot hebben. Ernst

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Je hebt gelijk. Ik had er niet aan gedacht dat de 1e /6 en S nog de ronde schakelaars hadden. Contactslot moet 5 standen hebben, volgens het schema van Peter's handboek. Groeten, Paul.

  4. r90s
    Ernst je hebt inderdaad een verkeerd contactslot. Op betreffende motor hoort inderdaad een contactslot met 5 standen te weten: uit parkeerlicht contact stadslicht dim-grootlicht (keuze via schakelaar op stuur) vr. gr. René