Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Ed van Loon', geïmporteerd van het oude forum: M,n Carabutteur stroomt geregeld meestal bij stilstand maar af en toe ook rijdend. Het is een Bing Vacuum Carabutteur 40mm op een R100R aan de kant van de Voetschakeling links dus ! Wie kan mij helpen ? GR Ed

20 reacties

  1. Lambooy
    Beste, allereerst, het is carburateur en in dit geval zou ik de vlotterkamer controleren. Deze zal vermoedelijk blijven hangen. Net zoals een toilet door blijft lopen. Hoor het graag.

  2. rbru
    Het beste is om de vlotternaalden te vervangen, de kunststof tip kunnen inslaan waardoor ze niet goed meer sluiten. Groetend, Ron

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum: ik zal maar nieuwe vlotters nemen

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Er is op dit forum al veel gezegd mbt tot overloopproblemen. Ik zou inderdaad gewoon een nieuwe vlotternaald bestellen en eventueel een nieuwe vlotter. Maak wel eerst de stroomuitgang van de zitting van de vlotternaald goed schoon maken met een zacht voorwerp dat niet smelt door de benzine (dus geen wattenstafje).

  5. Krijn
    Beste Lambooy, U zit iemand te verbeteren terwijl u zelf een grove fout maakt dat de vlotterkamer blijft hangen???? Het is bijzonder fijn als de vlotterkamer blijft hangen anders komt er van rijden nooit meer iets terecht... Wellicht bedoelt u dat de vlotter blijft hangen? ;-) Groeten Krijn.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'chefke', geïmporteerd van het oude forum: Oke Krijn,keurig op zijn nummer gezet. MVG Chefke

  7. Rik
    Inclusief de mijne, hebben de laatste 3 reacties geen reet te maken met het onderwerp. Hulde.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum: Je zou eerst de afstelling van de vlotters kunnen controleren. En dan pas ingaan op sugesties om nieuwe onderdelen te kopen. vlotternaalden kosten welliswaar niet veel maar het gaat om het principe: Eerst de fout zoeken en dan de gewenste actie (vervangen) ondernemen.

  9. Passant
    Kijk hier maar eens: http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=3103

  10. Lambooy
    Beste Lambooy, U zit iemand te verbeteren terwijl u zelf een grove fout maakt dat de vlotterkamer blijft hangen???? Het is bijzonder fijn als de vlotterkamer blijft hangen anders komt er van rijden nooit meer iets terecht... Wellicht bedoelt u dat de vlotter blijft hangen? ;-) Groeten Krijn.
    Heren, Allereerst is het niet mijn bedoeling iemand een veeg uit de pan te geven maar te helpen. Als het overkomt om iemand op zijn nummer te zetten is hiervan geenzins sprake. Inderdaad bedoel ik overigens de vlotter. Ik laat het hier verder bij.

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bertje', geïmporteerd van het oude forum: Ik vind het volkomen terecht van Lambooy Ed even op de fout wijst. Het was duidelijk geen tikfout maar tot drie keer het woord verhaspelen. Dit is ook geen Belgies volgens mij. In de techniek is een bout een bout, en geen hout. Carabutteur lijkt wel franse hazelnootpasta of zoiets. Volgens mij helemaal niet verkeerd bedoelt van Lambooy Bertje (Die het ook niet verkeerd bedoelt)

  12. Lambooy
    Dank je Bert, voor de goede orde hierbij mijn verontschuldigingen als het mede ook bij de heer Ed van Loon verkeerd is overgekomen. Ik zal voortaan een betere woordkeuze kiezen zodat er geen misverstanden ontstaan. Zo, en laten we nu over gaan tot de orde van de dag en de heer E. van Loon helpen bij het vinden van het probleem. Groeten, Lambooy

  13. Krijn
    En zo is dat, hij moet weer kunnen genieten zonder dat de laarzen nat worden van de benzine. Carburateur eraf en het hele spul goed inspecteren, eventueel versleten delen vervangen,vlotter afstellen en dan zou het weer goed moeten zijn. Groeten Krijn, die het ook met een knipoog deed.

  14. Rik
    Terugkomend op het voorstel om pas onderdelen aan te schaffen wanneer de oorzaak duidelijk is: Vrije tijd kost ook handen vol geld (koop maar eens een dag terug van je baas). Dus in geval van goedkope vlotternaaldjes zou ik niet al te moeilijk doen.

  15. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum: Tja Rik, maar even de vlotterafstelling controleren gaat sneller dan naaldjes bestellen. En ik zie dit als hobby, om geld te verdienen doe ik andere dingen. En zo ik het zie besteed je zelf ook redelijk wat tijd op dit forum. Pff wat een tijdsverlies . Ik snap wat je bedoelt maar mijn mening blijft : eerst analyseren dan pas onderdelen vervangen. Of heb je je kleppen al besteld ?? Of een geheel nieuwe cilinderkop?? Nee toch ?? Eigenlijk vind ik dat we ons moeten beperken tot "technische" bijdragen, en niet alleen op wat anderen hebben geschreven als dit niet technisch onjuist is. Bij deze dus, niet meer. Groeten en veel hobbysleutelplezier ;-)

  16. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Hoi Dick, Daar heb je me tuk, vind het inderdaad leuk om te leren over de motor en over revisie zaken en deel je mening om het als hobby te blijven zien (1-0 dus ;-) . Reden voor mijn eerdere uitlating was dat andere forumleden zoveel ge-etter hebben gehad met die overstromingen. Kan me dan voorstellen dat iemand dan ook zegt "had ik maar gelijk nieuwe naaldjes besteld".

  17. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum: OK sportief, maar we maken er geen wedstrijd van, Gelijkgestemd, kunnen we helpen dan doen we dat graag wat mij betreft 0-0

  18. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum: is ''carabutteur'' een aangepaste boter soort ivm hun cara ? grt, Jasper

  19. Forum import
    Reactie van bezoeker 'ahmed', geïmporteerd van het oude forum: Nee, jonge. Dan was het "carabeurre" geweest. In Marakesj hebbe wij here die vrouwe verwenne in mobile homes. Die noeme wij carabutteurs. sjaloom, ahmed. eefpg ooooh sjiiit zit ik die spemseeftie hierneer te tiepe.