Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum: Bij schoonmaken van de carburateurs van mijn R60/2 blijkt de inwendige draad van de afdichting van de stationair sproeier dol te zijn. Ik kon via RealOEM het onderdeel nummer niet verkrijgen daar het niet genoemd word in de lijst Wel het plaatje met betreffend plugje rood omcirkeld in de afbeelding. Als ik het plugje opmeet kom ik op M7x5 met erg fijne draad. Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben en is er een standaard oplossing voor

9 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum: Nou het plaatje gaat dus niet mee maar is te zien op RealOEM Bij R60/2 1961 -->benzine voorbereiding --> carburateur --> onderdeel nr. 3 B.v.d. René de Boer

  2. abbmw
    Bij schoonmaken van de carburateurs van mijn R60/2 blijkt de inwendige draad van de afdichting van de stationair sproeier dol te zijn. Ik kon via RealOEM het onderdeel nummer niet verkrijgen daar het niet genoemd word in de lijst Wel het plaatje met betreffend plugje rood omcirkeld in de afbeelding. Als ik het plugje opmeet kom ik op M7x5 met erg fijne draad. Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben en is er een standaard oplossing voor
    Nieuw busje in laten draaien is de enige goede oplossing. Heb ik ook laten doen. Gr. Ab

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum: Ab Bedankt voor je reaktie. Ik neem aan dat het gaatje is uitgeboord en dat daar een busje in is gezet met de originele draad. Is het busje erin gelijmd ? René

  4. abbmw
    Ab Bedankt voor je reaktie. Ik neem aan dat het gaatje is uitgeboord en dat daar een busje in is gezet met de originele draad. Is het busje erin gelijmd ? René
    Ik heb het via een kennis laten doen omdat het mij iets te teer spul is. Het is inderdaad uitgeboord en er is een nieuw busje met schroefdraad gemonteerd. Deze is ook gelijmd. Na montage kun je het overloopkanaal vanuit het hoofdspoeiergedeelte opnieuw boren. Ik ga morgen een foto maken en plaats dat bij je vraag. De sproeier kan er ook weer uitgedraaid worden. Laat het wel door een goede draaier doen want je krijgt geen 2e kans omdat het allemaal erg teer is.Dat terugslaan kan wel te maken hebben met verstopte stationairsproeiers. Dat sproeiertje is ook voor weinig nieuw te koop. Door lange stilstand met oude benzine willen ze nogal eens verstoppen en dat merk je behoorlijk. Wanneer er weer een periode komt dat ik weinig rijd laat m`n motor altijd afslaan door de benzinekraan af te sluiten waardoor waardoor het laatste restje benzine onder de sproeier komt. Toevallig vandaag bijna klaar met restauratie dus ff een foto van de hele fiets.

  5. abbmw
    Een niet zo scherpe foto, maar misschien kun je er wat mee. Gr. Ab

  6. r90s
    Ab de foto is duidelijk genoeg voor het principe. de cilinder is verlengd met een messing busje waar het draad in is getapt. ik vond de ruimte om uit te boren en een busje in te zetten plus nieuwe draad tappen al erg krap. Volgende week naar het Vehikel en dan even kijken of daar nog meer opties bekend zijn Grtn René

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum: Nou Het is klaar ik heb het gat uitgeboord (7,2 mm) en M8 x 0,75 in getapt met een blinde tap. Vervolgens een nieuw plugje gemaakt M8 x0,75 (ja logisch) en voila piest pesas eh past precies. Echter deze carburateur links (1/24/125) is toch wel een stuk minder als de rechter (1/24/126). Dus als iemand nog een linker voor mij heeft of er een weet hou ik me aanbevolen. (sponsor had hem helaas niet) Groeten René (rfdeboer ad planet.nl)

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum: Nou dat was dus de verkeerde foto hiebij de goede. Natuurlijk heb ik nog wel het kopje even mooi afgedraaid en zaagsnede aangebracht René