Voor het nieuwe forum, klik   hier
jvsoelen
Ik heb een heel belangrijke vraag aan jullie : " Wat kan dit zijn ", als ik 's-ochtends mijn BMW R1100RS start met de handchoke erop slaat hij direct aan, maar nu komt het: Dan ga ik er al vlot mee weg rijden met de choke terug gezet, maar na +- 1km. kom ik bij een rotonde aan, schakel netje terug maar gelijk tijdig gaan de lampjes op display branden en slaat motor af, stuur hem daarna de rotonde in de koppeling inmiddels los, achterwiel blokkeerd, motor slaat bij ingaan rotonde weer aan, met alle stuurvaardigheden door de rotonde. Tot vanochtend het wegdek wat vochtig was, en ik bijna met het hele spul ........, ondanks dat hij op temp.display toch twee blokjes aangeeft. Wie kan mij hiervoor een duidelijke verklaring geven, " Moet een boxer-motor eerst goed warm worden gedraaid voordat je ermee gaat rijden ?. " Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties. Dank J.v.Soelen

7 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marc', geïmporteerd van het oude forum: ik denk dat de motor iets te laag staat afgesteld wat betreft de stationair toerental,en vooral bij een nog koude motor en je draait het gas meteen terug kan dit de motor doen uitvallen, de motor is nog niet op temp.na 1 km al geef de display wel twee balkjes aan. wat gebeurt er al je 5km heb gereden of meer . groet marc

  2. jvsoelen
    Dank Marc voor je reactie, Jij vroeg wat hij b.v. na 5km. doet?. Niets aan de hand, display geeft 3 á 4 streepjes en motor draai dan 1000 á 1200 toeren. Maar het is juist het eerste stuk, dan kan het echt gevaar op leveren, als deze afslaat bij terug schakelen, en daardoor mijn achterwiel blokkeerd bij koppeling los laten. Mvgr. J.v.Soelen

  3. jeroen
    misschien de choke toch iets langer aanlaten.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'JD', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, Ik heb hetzelfde euvel. Ik laat de choke op "halve" stand staan, totdat motor geheel warm is, daarna choke uit. Oftewel wachten dat het vermogen inzakt (door de choke). Hierdoor loop je alleen even "gevaar" dat de motor afslaat, als je niet snel genoeg bent om de choke uit te zetten. Gr. JD

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker '@rie', geïmporteerd van het oude forum: De "choke" op een 1100rs is geen echte choke, het verhoogd alleen het stationaire toerental. Dus gewoon de "choke" er wat langer op laten staan.

  6. jvsoelen
    Oké JD dus van dit uevel( ?) , heebben meer BMW R1100 RS rijders last. De oplossing die wordt gegeven "Langer op de choke ( die lees ik, niet echt een choke is ?!.) rijden", maar dan begin hij zo te bokken. Maar de eerste oplossing is er "Langer op de choke ". Nu afwachten of er nog betere oplossingen komen. Mvgr. J.v.Soelen.