Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum: Mijn R60/2 start goed (zeker na de tip van abbwm om niet te veel te vlotteren) Na montage hoog stuur heerlijk aan het toeren. Echter de motor ploft in de aanzuigbuis bij gas geven. Feiten zijn - bij het starten in het begin op 1 cilinder (tweede komt wel mee bij gas geven) - Bij het gas geven ploft het in de aanzuig buis. - Dit blijft de motor doen elke keer als je gas geeft /op trekt, ook als hij warm is een a twee keer ploffen en dan trekt de motor door in toeren. De motor trekt verder goed op en ploft bij hoger toerental niet -Ik heb al gecontroleerd of de aanzuigbuiaen lekken. Voordat ik nou alles begin te demonteren hierbij de vraag om mensen die dit fenomeen al eerder hebben meegemaakt mij op het goede spoor te zetten dat scheelt allicht een boel werk. B.v.d. René de Boer

7 reacties

  1. Passant
    René effe checken of je uitlaat overal gasdicht is of er geen valse lucht word aangezogen en je carburateurs synchroon stellen. grote kans dat het dan over is.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Joseph', geïmporteerd van het oude forum: Ik zou ook geneigd zijn om het in de richting van de carbs te zoeken. Mengselschroeven? Deze hebben immers vooral invloed op het stationair of de lage toerentallen. En inderdaad, synchronisatie. Ik doe het op de manier zoals in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=zktBO-doN0w Mocht je het opgelost krijgen, laat het dan graag weten, ben er wel benieuwd naar

  3. Coen
    Wat je ook even moet checken of je vlotter niet van de naald is gegleden. Dit kan een te arm mengsel veroorzaken. Daarnaast is het zaak dat je stationair-sproeier schoon is en beide kanten synchroon staan. Via het dekseltje van je carburateur kan ook valse lucht binnen komen dus kijk even of het rubber daar in orde is. Coen

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum: Nou ik kan in ieder geval aan de bak met jullie tips helaas heb ik niet gelijk tijd vkantie is over maar de komende weken zal ik gaan controleren. Ik zal natuurlijk laten weten hoe het is afgelopen bedankt René

  5. j_vervloet
    Ik zou ook geneigd zijn om het in de richting van de carbs te zoeken. Mengselschroeven? Deze hebben immers vooral invloed op het stationair of de lage toerentallen. En inderdaad, synchronisatie. Ik doe het op de manier zoals in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=zktBO-doN0w Mocht je het opgelost krijgen, laat het dan graag weten, ben er wel benieuwd naar
    De in het filmpje vertoonde manier mag je alleen doen met een conventionele ontsteking, dus met puntjes. Bij een elektronische ontsteking heb je grote kans dat de bobine of de regelunit de geest geeft.

  6. r90s
    Beloofd is beloofd ik zou jullie op de hoogte houden. Tot nu toe gevonden lekke vlotter van één carburateur en een lekkend afdichtplug van de stationair sproeier. zie link http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=5465 Vr. gr. René