Voor het nieuwe forum, klik   hier
Nicodemus
Mjin knipperlichten deden het plots niet meer. Bij nader onderzoek bleek ook de voorremlichtschakelaar niet te werken. Leek me een voedingsprobleem. Maar de automaat kreeg keurig 12 V. Nieuwe automaat besteld, maar die had er ook geen zin. Automaat buitengesloten en toen verbinding gemaakt. De stuurschakelaar werkte goed, evenals de lampen. Nieuwe knipperautomaat ertussen (verbindingen telkens verwisselt, zoals Kasper aangeeft), niets hielp. Toen maar eens gekeken naar de remlichtschakelaar. Die leek los te zitten. Wartel aangedraaid en plots brandde het remlicht. Alleen had ik de hendel niet aangetrokken. Hier deugde iets niet. Ik maakte een draad bij de remschakelaar los en probeerde de nieuwe knipperautomaat. Ja, hoor... hij werkte keurig. Bleek dat de stift in de remschakelaar klemde doordat de schakelaar verbogen was. Kan gebeuren, maar dat daardoor de knipperautomaat dienst weigert vind ik heel vreemd. De les is dat bij een weigerende knipperautomaat, de boosdoener bij de remhendel kan zitten. Scheelt je de aanschaf van een duur knipperrelais. Kan iemand dit rare fenomeen trouwens verklaren? Nico

2 reacties

  1. Passant
    Heeft remlicht schakelaar en knippelicht automaat niet dezelfde massa draad ?? dat zou e a kunnen verklaren