Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'ruud', geïmporteerd van het oude forum: hallo ik heb orginele contactpunten op mijn bmw r75/6 gezet. Op de juiste wijze op de grondplaat. het is dan niet mogelijk om het ontstekingstijdstip zoveel te verlaten dat het tijdstip goed is. Grondplaat maximaal verdraaid. Ik heb de oude er weer opgezet. Dan heb ik wel de speel ruimte om het tijdstip goed te krijgen. Grondplaat vast gezet met schroeven in het midden van de sleuven. Ik heb gezien dat het nokje wat tegen vervroeger zit op de nieuwe punten veel hoger is als op de oude. Door de hoogte van het nokje ben ik de speelruimte kwijt om hem op tijd te zetten. Wie kan hier wat over zeggen. De lichthoogte is bij beide 0.40. Bij de nieuwe set helpt een kleinere lichthoogte niet. De sleuven heb ik al iets uit gevijld. Geeft nagenoeg geen resultaat. De nieuwe set is orgineel gekocht bij onze sponsor. En nogmaals door hem bekeken. groet ruud

14 reacties

  1. Bep
    Hallo Ruud, Een van de mogenlijke oorzaken kan zijn dat je grondplaat speling heeft in de verdieping in het blok. Ik heb me echt een ongeluk gesteld aan de puntje en het ontstekingstijdstip, voordat ik hier achter kwam. Als ik de puntjes goed hat staan en daarna het tijdstip verstelde ,verstelden zich weer de puntjes enz. enz. Je kan de rand van de grondplaat als dit het geval is op drie plaatsen aan de omstek iets uitsmeden en bijvijlen ,om deze speling op te heffen. Met vriendelijke groet, Bep van Malde

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'ruud ', geïmporteerd van het oude forum: hallo Bep Bedankt voor je reactie. Ik kan geen enkele speling ontdekken bij de grondplaat. Dit lijkt niet de oorzaak. Weet je of dit nokje veel slijt bij gebruik daar op het oude setje het nokje veel lager is. groet ruud

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum: maar als de punten set niet identiek is klopt er toch iets niet ? ik heb het zelfde gehad met r60-6, uit vijlen om meer te verlaten is eigenlijk te absurd voor woorden! en met enige slijtage heeft het ook nisk te maken, dan zou hij later gaan staan, niet eerder. succes grt, peter

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum: ik had het zelfde met mijn r80/7 wat ik gedaan heb is de sleufjes van de grondplaat wat uitvijlen om zodoende het euvel op te lossen.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Dan ben ik dus niet de enige. Had laatst bij de originele BMW dealer een set originele punten besteld en die hadden hetzelfde euvel, op het doosje stond wel 'oem bmw' en 'made in china' Er schijnt dus een serie chineesche namaak in omloop te zijn die niet helemaal conform de maat zijn. Ik heb er na overleg met de dealer maar een vijl overheen gehaald. Groeten, Paul.

  6. Bep
    Hallo Ruud, Dit meet ik bij mijn oud setje puntjes. En vergeet niet de speling van de vervroeging tegen de draairichting eruit te draaien voor dat je hem vast zet. Bep

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul ', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Ik meet daar al ruim 3 mm op een verdacht puntje. Groeten, Paul.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'ruud', geïmporteerd van het oude forum: hallo ik heb maar een stukje van het nokje afgevijld. Dit ging zo makkelijk dat ik me afvraag wat de gebruiksduur van het setje is. Wordt natuurlijk wel enigzins gesmeerd aan de vervroeger. groet ruud

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
    hallo ik heb maar een stukje van het nokje afgevijld. Dit ging zo makkelijk dat ik me afvraag wat de gebruiksduur van het setje is. Wordt natuurlijk wel enigzins gesmeerd aan de vervroeger. groet ruud
    Ruud, de nokjed zijn vermoedelijl (hopelijk) van novotex, een soort hars met weefselinlage. het was een truukje vroeger om de punten eerst een paar dagen in de olie the gooien. Het weefsel verzadigde met olie en werd zo zelfsmerend. Chris

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Sorry voor de schrijffouten, erg slordig van me. Chris

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'halflive', geïmporteerd van het oude forum: het probleem zit waarschijnlijk niet in het fibertje, hoewel je het zo wel kan omzeilen. De oorzaak is een ingeslagen vervroeger, daardoor staat het nokje verdraaid. Je kan het ook omzeilen door de opening van de puntjes minimaal te houden. aan de andere kant klopt je maximale vervroeging niet meer. ergens op internet staan ook plaatjes hoe je de slotjes van de vervroeger kan dichttikken, dat zal bij duane of ibmw.org zijn

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'arjen', geïmporteerd van het oude forum: Die Chinese puntjes deugen niet. Nokken zijn te groot, inmiddels onderkend euvel. Terugbrengen naar de dealer. Groet, A.

  13. Bep
    het probleem zit waarschijnlijk niet in het fibertje, hoewel je het zo wel kan omzeilen. De oorzaak is een ingeslagen vervroeger, daardoor staat het nokje verdraaid. Je kan het ook omzeilen door de opening van de puntjes minimaal te houden. aan de andere kant klopt je maximale vervroeging niet meer. ergens op internet staan ook plaatjes hoe je de slotjes van de vervroeger kan dichttikken, dat zal bij duane of ibmw.org zijn
    Hallo Halflive, 'T staat bij mij http://home.versatel.nl/fam.malde/page6.html Bep