Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'erik de ruiter', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb lekkage in het buisje onder mijn rechtse cilinder van mijn R 60 van 1969. Is dit buisje te vervangen. Het ziet eruit dat hij eruit kan maar ik zie nergens zo iets in de onderdelen lijst. Erik

12 reacties

  1. Bep
    Hallo Erik, Waarschijlijk bedoel je de stoterstang-buisjes ,de lekkage kan diverse oorzaken hebben o.a doorgeroeste buisjes los zitten in de cilinderkop of lekken bij de dikke gummi dichting bij het blok. Mijn advies is eerst de boel goed schoonmaken en kontroleren waar de olie vandaan komt. Een aantal oplossingen voor het het simpelste probleen van lekkage aan de kant van het blok vind je hier http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=3957 Groeten Bep

  2. abbmw
    Hallo Erik, Waarschijlijk bedoel je de stoterstang-buisjes ,de lekkage kan diverse oorzaken hebben o.a doorgeroeste buisjes los zitten in de cilinderkop of lekken bij de dikke gummi dichting bij het blok. Mijn advies is eerst de boel goed schoonmaken en kontroleren waar de olie vandaan komt. Een aantal oplossingen voor het het simpelste probleen van lekkage aan de kant van het blok vind je hier http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=3957 Groeten Bep
    De stoterstangpijpjes zitten bovenaan. Erik bedoelt waarschijlijk het olie terugvoerbuisje en dat is een stuk vervelender. Ik heb nog geen last met m`n R60/2 maar maak me wel zorgen om dit pijpje want het lijkt er wel ingeklonken en is na jaren pekel enz. behoorlijk aangetast. Bel de Hobbyist, die hebben dat vast vaker gezien en wellicht een oplossing. Je krijgt altijd vriendelijk advies. Ben zelf ook benieuwd naar een eventuele oplossing. Gr. Ab

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'erik', geïmporteerd van het oude forum: Klopt inderdaad gaat niet om de stoterstangbeschermers maar om buisje aan de onderzijde van de cilinder. Hierdoor loopt de olie uit de kop terug in het blok. Ik heb al enige malen met een soort vloeibaar ijzer afgedicht maar echt dicht krijg je het zo niet.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Kijk even op de site van de BMW mono club, de ééncilinders hebben krek hetzelfde buisje en bij de beschrijving van de R26 of R27 vind je de oplossing, ik dacht trouwens dat het de olie toevoer naar de kleppen is

  5. abbmw
    Kijk even op de site van de BMW mono club, de ééncilinders hebben krek hetzelfde buisje en bij de beschrijving van de R26 of R27 vind je de oplossing, ik dacht trouwens dat het de olie toevoer naar de kleppen is
    De toevoer naar de tuimelaars gaat via de stoterstangen. Het is uitsluitend een buisje voor de terugvoer. Gr. Ab

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum: Ik meen ook eens iets gelezen te hebben over het gebruik van blauwe loctite om stoterstangbuisjes, of in dit geval terugvoerkanalen, weer dicht te maken. Geen idee of het werkt, maar als je het zou proberen zorg dan in ieder geval dat het oppervlakte volkomen vetvrij is.

  7. abbmw
    Ik meen ook eens iets gelezen te hebben over het gebruik van blauwe loctite om stoterstangbuisjes, of in dit geval terugvoerkanalen, weer dicht te maken. Geen idee of het werkt, maar als je het zou proberen zorg dan in ieder geval dat het oppervlakte volkomen vetvrij is.
    Hoi Bas, Loctite wordt gebruikt om de stoterstangenbuizen te fixeren ,dus om "terugtrillen"te voorkomen maar is zeker geen middel om lekkage tegen te gaan. Gr. Ab

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marc Hofmans', geïmporteerd van het oude forum: Heb ook dat probleem gehad.Oplossing is: demonteren(eruit tikken met aangepaste doorslagpin),uiteinden vertinnen met soldeerbout,terug erin tikken met zelfde doorslagpen.Geen lekkage meer gehad.

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum: Ik denk dat ik het buisje er eerst maar eens voorzichtig uit ga tikken en kijken hoe het eruit komt. Op de BMW mono site stond een verhaal over een nieuw buisje laten draaien maar ik zal eerst eens kijken of het buisje zelf nog redelijk heel is en blijft. Erik

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'erik', geïmporteerd van het oude forum: Buisjes is eruit maar is doorgeroest en gebroken. Hobbyist gemaild of deze te koop zijn 104 bij 74 bij 69 mm. Erik

  11. abbmw
    Buisjes is eruit maar is doorgeroest en gebroken. Hobbyist gemaild of deze te koop zijn 104 bij 74 bij 69 mm. Erik
    Hoi Erik, Als je de oplossing hebt, wil je dat dan melden? Dit gaat geheid ooit bij mij gebeuren. Bij m`n restauratie (bijna klaar) vond ik dit onderdeel ook niet zo jofel. Gr. Ab