Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 't de vries', geïmporteerd van het oude forum: Onlangs heb ik een BMW r75-7 aangeschaft . Al gauw bleek dat er een flinke sluiting in de bedrading zat en nog wat andere dingen welke je bij een klassieker kunt verwachten . Ik heb toen een vraag hierover op dit forum gezet en kreeg een paar goede tips .Bedankt hiervoor . Ik heb nu alles opgelost ,maar er rest nog een ding . Ik kan de tankdop er niet afkrijgen .Ik heb het met en zonder contactsleutel geprobeerd .Er zaten in het gereedschapbakje ook nog een paar sleuten maar niets wat past.De dop draait wel ,zowel naar link en naar rechts,maar eruit halen ho maar . Welke BMW rijder heeft hier een antwoord op . Om verder te rijden zal ik toch eens moeten tanken

5 reacties

  1. Passant
    ff teruglezen en dan zie je dit: http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=5358

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum: Kijk even bij 27-5-2009, 22.49 u. Als er een neerklapbare beugel op je tankdop zit moet je deze omhoogklappen. Zet het stuur op het stuurslot. Neem een balkje van ongeveer 5 x 5 cm en 1 meter lang. Doe een stevig koord of touw door beugel en knoop dit dicht op de hoogte van het stuur. Je hebt nu een lus waarmee je de beugel naar boven kan trekken. Leg een dikke lap op de rechter stuurhelft op het vlakke deel. Steek het balkje door de lus en leg het uiteinde op de lap op het stuur. Hef het balkje op naar boven zodat je a.h.w. de tankdop eruit trekt. Dat gaat natuurlijk niet vanwege de schroefdraad en daarom moet je tegelijkertijd met de beugel de tankdop losdraaien. Dan komt 'ie eruit. Tip: als de dop ronddraait zonder dat je weerstand voelt dan zit hij op slot. Succes.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Thomas Bauwens', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik voor het eerst ging tanken. Doorgedraaid tot de dop klikte, maar voor de tweede tankbeurt ging hij niet meer open. De dop draaide dol. De goede tip kwam van Stephan Everbroeck in Brugge. http://www.stephanvaneverbroeck.be Boor een gaatje van ongeveer 3 of 4 mm in het midden van het BMW logo op de dop. Boor door het logo, daaronder zit een spatie en een volgend plaatje. Boor ook daar doorheen. Houd de boormachine in bedwang, want je mag niet door het derde laagje boren, die geeft door naar de tank. Draai een boutje of een schroef door de twee gaatjes, nu neemt de doldraaiende schijf de schijf die met de schroefdraad verbonden is mee als je de dop opendraait. Veel succes

  4. nixmit
    Geweldig, die truc met het balkje! Binnen 30 seconden succes. Maar nu zou ik iets aan de oorzaak willen doen. Kennelijk draai je de dop nogal gemakkelijk klemvast. Dat zou kunnen komen doordat de afdichtring op de vulopening komt vast te zitten. Heeft iemand ervaring met een speciaal smeermiddel, of met het spiegelglad polijsten van de rand van de opening?