Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Howard', geïmporteerd van het oude forum: Ik weet dat een honda hier niet thuis hoort maar naast mijn R80 heb ik dus voor de hobby een Honda CB650C uit 1980 gekocht om aan te sleutelen. Het probleem is dat hij alleen kracht heeft met de chocke. Zonder choke houdt hij in bij gasgeven. Stationair en starten super. De motor heeft denk ik wel lang stil gestaan. Carbs al (helemaal??) gereinigd maar toch nog dit probleem. Volgens mij dus een te weinig benzineprobleem maar iemand nog goede raad?

12 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum: Verkopen lijkt mij het beste Rob

  2. Arno
    Kleppen en ontsteking staan goed en hoe is het met het luchtfilter? Klinkt toch als verstopte sproeiers. Carbs demonteren en sproeiers een nacht in schoonmaakazijn leggen (niet langer) uitspoelen en met perslucht doorblazen. Op www.cbfourclub.nl is ook een technisch forum te vinden. succes

  3. howard
    Kleppen en ontsteking staan goed en hoe is het met het luchtfilter? Klinkt toch als verstopte sproeiers. Carbs demonteren en sproeiers een nacht in schoonmaakazijn leggen (niet langer) uitspoelen en met perslucht doorblazen. Op www.cbfourclub.nl is ook een technisch forum te vinden. succes
    Arno, kijk dat is een tip. Dat ga ik in ieder geval proberen. Het probleem is dat het niet zo makkelijk is om het carbblok te verwijderen. Geen BMW, he Dank

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, ook wel eens gehad bij soortgelijke motoren na stilstand, stationaire sproeiers kunnen hardnekkig dicht zitten!, soort kalk achtige aanslag zit er dan in, inderdaad ontkalken met via kal of azijn. niet argeloos doorspuiten en weer terug monteren echt controleren op doorlaten van brandstof/lucht. verder russers tussen carbs en kop goed controleren. succes grt, peter

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum: russers----> rubbers

  6. Knasterd
    Ik heb een vergelijkbaar euvel gehad bij een GSX400f. Die sloeg af als ie warm was en wilde dan alleen weer starten met de choke erop. Achteraf logisch. Door valse lucht bij de rubbers tussen carburateurs en kop kreeg hij eenmaal warm zonder choke een te arm mengsel en dat werd door inschakelen van de choke weer rijker en dus liep hij dan weer. In eerste instantie begreep ik er niks van, maar het waren gewoon slecht aangesloten rubbers.

  7. Arno
    De japanners hebben nu eenmal wat kleinere handen. Het is alweer een tijdje geleden dat ik een cb500f heb gehad, maar weet nog wel dat met enige handigheid alles op zijn plekje valt. De 650 ken ik niet, maar wellicht moet je ook het luchtfilter en nog wat ander spul lossen, zodat je dat boeltje wat naar achteren kan trekken en kun je vervolgens de carbs wat makkelijker in de rubbers drukken. Valse lucht kun je controleren door bij een draaiende motor wat remmenreiniger over de rubbers te spuiten. Stijgt het toerental, dan zijn je rubbers lek.

  8. howard
    Toch leuk dat er nog serieus wordt gereageerd op een niet BMW fiets. Allemaal bruikbare tips. Ik ga het in deze volgorde testen. 1) controleren op lekkages met remreiniger 2) carbs weer demonteren en 2a) viakal of azijn gebruiken (wat is beter?) 2b) nogmaals alle rubbertjes en pakkinkjes controleren. Ik heb bij een van de carbs al veel moeite moeten doen om de stationair sproier open te krijgen. Zat echt dicht. Maar volgens mij heeft dat niet zo veel te doen met dit probleem, toch? Laat het jullie nog weten (wordt toch slecht weer dit weekend)

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Miky Biky', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Howard, ik had tot voor kort nog nooit van old school carburator reinigen gehoord maar misschien kan het u helpen uw probleem op te lossen. het betreft het uitkoken van de carburator met gedistileerd water. http://www.randakks.com/TechTip52.htm Hier gaat het over de carbs van een GL1000, maar een carburator is een carburator niet? Grtzz, Miky.

  10. howard
    Honda klaar ! Hallo allemaal, De carburateurs schoon gekregen met: 1) elk apart een kwartier in de viakal 2) afspoelen 3) elke een kwartier koken in moeders steelpannetje met schoonmaakazijn. Heb alles gemonteerd en bij het starten was direkt te merken dat het ok was. Welliswaar betreft dit onderwerp geen BMW maar het probleem kan zich ook bij de Duitsers voor doen, niet waar ..? Ik heb er van geleerd. Iedereen bedankt voor de tips. De Honda is al weer naar een nieuw baasje en ik ben weer vriendjes met de R80RT

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum: Zo zie je maar weer.... ;-) Toppie!