Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum:
Euro 95 . Eventueel wel loodvervanger toevoegen , tenzij de cilinderkop is aangepast voor loodvrij.
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:
Kenteken levert eerste afgifte 1946, dus na oorlogs. BMW fabrieken werden door de geallieerden opgesplitst. De fabriek in Eisenach waar ook de R75 zijspannen werden gemaakt, kwam in Russische handen. Russen starten snel de productie weer op van de al voor de oorlog gemaakte R35. Deze fabriek heet later EMW; er zijn dus ook EMW R35 modellen. In Munchen startte de productie van motoren 1948 weer op met de R24, nadat de geallieerden daarvoor toestemming hadden gegeven.
Reactie van bezoeker 'Joseph', geïmporteerd van het oude forum:
1946, laat ons dan toch maar stellen dat de invloed van het Russisch communisme op de kwaliteitscontrole bij EMW toen nog wel meeviel? Het is immers pas jaren later, wanneer het Oostblok zich opgesloten heeft achter een ijzeren gordijn dat de Communistische dictatuur zichzelf een soort embargo oplegt en hun sociaal en economische vooruitgang veertig jaar stil staat.
Erg mooie fietsen trouwens, die R35’s. Vette klappen.
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:
Prachtig die plaatstalen frames met telescoop voorvork en omgekeerde handles, alhoewel ik de bladveer voorvork versies dan nog mooier vind, bijvoorbeeld de R11
7 reacties
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import