Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:
klopt het dat bij een r100rs van 1978 geen voetpakking of o ring zit,ik kon bij het reviseren niets er van terug vinden
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:
Als ik op http://www.realoem.com/bmw/ kijk, dan kom ik wel een grote en een kleine O-ring tegen.
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Vergeet die grote O-ring, die gaat toch weer zweten na verloop van tijd.
Papieren pakking en 2 kleine O-ringen om de bovenste tapeinden en het blijft wel dicht.
Het iets verlagen van de compressie door die papieren pakking merk je niet, maar de motor gaat er wel mooier van lopen.
Is mijn ervaring.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:
Willem,
er zijn cilinders die de grote O ring niet gebruiken en ook geen voetpakking gebruiken. Als je de grote o ring wel monteerd dan spuit de olie eruit.
Richard
Reactie van bezoeker 'Beemerbaba', geïmporteerd van het oude forum:
Als je een (papieren)voetpakking gebruikt verlaag je in principe de compressie. Het lijkt me weinig, want de pakking is na twee keer natrekken 0.75 mm dik.
Moet je dan toch het ontstekingstijdstip vervroegen en zo ja, hoeveel?
Ik begrijp dat de RS 6 graden voor BDP ontsteekt en de eerdere types 9 graden. Ik had het idee de RS nu ook op 9 graden te zetten...
Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Idd gaat de compressie omlaag, maar zoals ik al zei, minimaal en te weinig om echt vermogensverlies te merken.
Verstellen van het ontstekingstijdstip is niet nodig.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum:
Met een iets lagere compressie, zal hij wat soepeler lopen, ook niet verkeerd.
Grt, Jasper
11 reacties
Forum import
Forum import
Richard
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import