Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'rene vdv', geïmporteerd van het oude forum: Hoi BMW liefhebbers, Hier wil ik een goeie tip geven. Let bij het vervangen goed op wat voor soort relais je nodig hebt. Ik heb een kapot relais vervangen zonder na te denken. Toevallig had ik nog een nieuw relais liggen en de kode nummers (30,85,86) klopte, Maar ik had NIET naar het schema gekeken. Dus toen ik de massa kabel weer aansloot begon de motor zo maar te starten!!! Kortsluiting dus ! Weken heb ik gezocht, zoeken ,zoeken. Alles los gehaald, en zelfs een andere kabelboom geplaatst (okee ,aan de vorige kabelboom was verschrikkelijk geprutst). maar niks, helemaal niks kunnen vinden. Op mijn werk vertel ik dat zo aan een collega dat ik al maanden bezig ben om dat ding aan de praat te krijgen. Hij zou mij wel op een zaterdag helpen zoeken. Hij zegt, heb je een schema? ja dat had ik. Heel toevallig had ik het relais meegenomen en mijn collega kijkt erna. He zegt ie, : 30 en 87 zijn doorverbonden. Daarom start ie meteen. En ja hoor! Dat was het. Waar ik maanden mee bezig was, loste hij in 5 minuten op. Eerst wilde ik dit bericht niet plaatsen omdat ik zo stom ben geweest, maar ik vind het toch belangrijk om te plaatsen, wie weet help je er iemand mee. Zeg nu eerlijk, wie wist dit ??

3 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan ', geïmporteerd van het oude forum: bezint eer ge begint zal ik maar zeggen . er is niets doorverbonden op jouw relais. het is gewoon niet meer dan 2 aansluitpuntjes voor het bekrachtigen van je spoel en een maak en een verbreekcontact niets meer en niet minder!! maar door schade en schande word mn wijzer !! ook ik nog steeds hoor . suc6

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'keesebees', geïmporteerd van het oude forum: ik wist het ook niet, en dit zijn erg nuttige tips jong!