Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Rob Sjouke', geïmporteerd van het oude forum: Na een lekke schokbreker heb ik mijn keuze laten vallen op een WP met preload adjuster achterschokbreker vanwege een goede kwaliteit . Nu was deze dan ook nog eens goedkoper bij de Hobbyist dan bij WP zelf en dat is dan ook weer meegenomen. Nu viel het in de eerst instantie erg tegen, pasvorm ( vanwege de preload adjuster) niet echt optimaal maar met beetje knutselwerk goed te doen. Doordat ook andere mensen dan ikzelf ook vonden dat hij erg stug was , een beetje zelf lopen knutselen en daardoor de preload adjuster lek gemaakt. Gelukkig was een "veringspecialist"bereid de zaak te repareren en perfect op mijn motor af te stellen. Na heel erg lang wachten en drie keer terug leek het beter. Bij een motorzaak in de buurt gevraagd en en die vertelde me dat dit nergens op leek en ook niet af te stellen was. Weer opgestuurd naar een ander adres en nu wel perfect. Het moraal van dit verhaal, ik had direct terug naar de Hobbyist moeten gaan maar ik had ook verwacht dat WP toch een direct een goede veer geleverd had en ik vind het moeilijk om te beoordelen of hij wel goed werkte omdat de orginele inmiddels veel te slap was geworden dus geen goed vergelijk meer was. Ik ben nu ruim net zoveel kwijt aan reparaties (ongeveer 500 euro)als aan de aanschaf van de schokbreker. Dus bij twijfel gelijk terug. Nu ben ik over de service van de Hobbyist wel heel erg te spreken en ook zij konden hier niets aan doen omdat ik niet bij hun ben teruggeweest. Doe er je voordeel mee!!!!

5 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum: Begijpelijk, Schokdempers zijn een technisch hoogstandje. begrijpelijk dat dealers etc daar geen verstand (genoeg) van hebben. Ga dus naar een specialist. Voor mijn GS'en laat ik sinds"88 al schokbrekers speciaal bouwen door zo'n specialist. Zo heb ik ook mijn achterbrug verbouwd zodat er voor het echt ruige werk een veel zwaardere veer in kan die meer rechtop geplaatst wordt. Ik betaal altijd minder dan de aanschaf van een standaard veer en deze kan dan telkens weer aangepast of verbouwd worden. Bij Off-Road slijten dempers gewoon snel. (een motorcross-demper gaat soms maar 15uur mee). Zo'n specialist is Martin Droog, Pijnakker (ZH) 06-51374509 Succes ermee.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Niet mee eens John. Een WP demper is gewoon een onding, je loopt er helemaal op leeg. Ik heb twaalf off-road fietsen gehad, waaronder drie KTM's met WP. om de andere week stond ik in Volkel ( WP fabriek) voor revisie. Dan de upside down voorvork lek , dan weer de achterschokkert, altijd lek, of demping kapot, gas eruit, en noem maar op. Honda gekocht, met Shoa vering. Instellen rijden en nooit geen probleem, never. WP is gewoon bagger, het heeft de naam, maar niet de levensduur. Jammer meer helaas. Mijn ervaring is overigens wel gedateerd, mijn laatste KTM was van 1990. Er zou natuurlijk wel iets ten goede kunnen zijn veranderd. Maar ik ga het nooit meer proberen. Chris ( nog steeds geschokt)

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rob Sjouke', geïmporteerd van het oude forum: De schokbreker is nu ook bij de heer Droog geweest, en dan werkt tie dus ineens wel zoals het bedoelt is. Ook ik zou nu geen WP meer kopen, ben in het merk toch ook wel een beetje teleurgesteld. Rob

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Rob bewaar het adres maar goed :-) Chris