Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum: Is het raadzaam om de kruk- en nokkenas zelf terug te plaatsen in het carter. Zoja, wat is dan werkwijze b.v. voorverwarmen carter en de krukas en nokkenas laten bekoelen in vriezer. Hoe warm moet dan het carte zijn en hoe koud de kruk-en nokkenas. Misschien heeft ook iemand recente ervaring met het bovenstaande qua kosten, als je dit uitbesteed aan een derde. Ik ees graag

4 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Wim Molhoek', geïmporteerd van het oude forum: Ook voor deze vraag biedt het boek: 1000 Tricks für schnelle BMW's" van Hans-Joachim Mai. Daarin staat de doe het zelf methode beschreven. Wat uitbesteden kost? weet ik niet. Onze hobbyist wellicht??? Nog een tip bij lagers vervangen: kies voor nylon of koperen kogel=ringen. Dit volgens Mai, in verband met lagergeruis! Voor het tonlager (achterzijde krukas is een hulpgereedschap nodig. Staat allemaal in het genoemde boek! Succes Een liefhebber!

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Lei 1', geïmporteerd van het oude forum: Zelf heb ik enkele malen een dergelijk blok gemonteerd. 1000 tricks is de juiste leidraad (whats in a name?) Ben je minder technisch begaafd of zie je het jezelf niet uitvoeren: laten doen. Goeie adressen zijn bijv. ook boxertoko en Jan Beck.

  3. Coen
    Als je de krukas zelf weer wilt monteren heb je een speciaal hulpstuk nodig voor het achterste tonnenlager. In 1000 tricks staat hoe je dat kunt maken. Ik heb zo'n hulpstuk liggen, maar vertrek morgen voor 8 dagen naar het buitenland. Verder heb je nog speciaal gereedschap nodig om de as in het voorste lagerhuis te trekken. Het is niet moeilijk, maar het werkt het best met iemand die het al eerder aan de hand heeft gehad. Coen