Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, Ik heb op dit forum wat items gelezen mbt Hoske (London) uitlaten. Het idee dat deze uitlaten een ander, maar niet overdreven, geluid laten horen, vind ik wel wat. Wie heeft ervaring met deze uitlaten en zijn deze ook geschikt voor de R100RT uit "92 ?

108 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum: Als je motor nog een tussendemper heeft dan is dat de grootste remmer van het tradidtionele boxer uitlaatgeluid. Voor een mooier geluid kun je het beste deze verwijderen en vervangen door een H-stuk.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'frenk', geïmporteerd van het oude forum: hoi rik ik wel wel ervaring met die uitlaatpijpjes een waanzinnig tof geluid alleen ik zou er beter aan doen om er een gat achter in de demper te prikken omdat ik mn echte vermogen niet kwijt kan. resultaat bruinachtige plekken bij de dempers maar verders heel toffe sound gr frenk

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum: om dit vermogens verlies tegen te gaan paps ...kun je dubbele monteren maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon monteren omdat ze zoooo mooi zijn :)

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'frenk', geïmporteerd van het oude forum: hahaha ga tog fietsen op platdak zoon lief

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: @Frenk & Tristan Vader en zoon, wat leuk, een familiereunie :-) @Eric Bedankt voor de tip, ik was nog niet op de hoogte van het H-stuk. Artikeltjes hierover op dit forum hebben me ondertussen overtuigd van een hoog plezier-gehalte. Mijn huidige uitlaten zien er nog prima uit en daarom zonde om te vervangen. Ik denk dat ik eerdaags maar eens ga neuzen bij de sponsor. @Frenk Bedoel je dat het acceleratievermogen afneemt door die Hoske pijpen? En indien je er een gat in boort via het uitlaatgat, gaat dat dan niet ten koste van het "originele" Hoske geluid? (en op bruine plekken zit jij toch ook niet te wachten neem ik aan).

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Hoske: Heb ze zelf destijds ook op mijn R75/5 gehad, geluid was hardstikke tof, wel moet ik er bij vermelden de binnendempers aangepast te hebben voor nog heftiger geluid. Het vermogen nam inderdaad af met deze dempers ten opzichte van origineel, is op zich natuurlijk niet boeiend, je mag toch niet harder als 120 km/uur. Ben je eenmaal in de ban van dit soort toffe geluiden, dan kom je er maar moeilijk weer vanaf, spreek voor mezelf in dit geval. Hoske ga je aan wennen, op een gegeven moment wil je meer(lawaai) en dit resulteerde bij mijn motor in Megaton uitlaatdempers, de lange uitvoering. Zelf vindt ik het geluid erg acceptabel, zit nogal wat meer sound in als de Hoske dempers. De buren( en de buurt) denken hier vaak anders over, maar je rijdt immers nooit volgas weg, omdat de motor dan nog koud is. Bij montage van dit soort spul dien je daar dus rekenschap mee te houden. Andere optie is bij mij de volgende stap: 4 gebogen Magni megafoon exemplaren tzt te monteren, ter vervanging van de Megaton. Hierdoor veranderd het karakter en geluid weer, voordeel van deze dempers is dat ze zowel gedempt als ongedempt te monteren zijn. Gedempt is dan nog street legal. Al met al: als origineel niet zaligmakend is, gewoon doen, heb zelf ook het een en ander aan de motor moet veranderen tot het naar behoren liep. Terug montage naar de originele dempers is bij mijn fiets geen optie meer, loopt die voor geen meter meer.

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Rudyhadee, Bedankt voor je bijdrage. Heb jij de brooddoos in stand gehouden of ook weggehaald? Ondertussen lijkt mij het H-stuk ook een optie. Probleeem is echter dat ik geen (horend) vergelijkingsmateriaal heb. Het is natuurlijk wel wat jezelf mooi vind maar ben toch benieuwd naar je mening over het H-stuk geluid.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Op de R75/5 zit alleen een balanspijp. Voor een indruk met Megaton dempertjes: http://www.youtube.com/watch?v=Sw-jKbcKCuk Dit maakt dus meer geluid als Hoske's.

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Een streep/5 met Hoske: http://www.youtube.com/watch?v=auQ_4_wBAE8

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Niet met Hoske volgens mij, toch wel een leuke geluids impressie: http://www.youtube.com/watch?v=gKwckNanOQs

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'hansl', geïmporteerd van het oude forum: Ik weet zeker dat ik nu de wind van voren ga krijgen, maar daar kan ik wel tegen..:-) Heren, u doet mij denken aan dat ettertje dat vroeger naast ons woonde. De brommers die hij 'aanpaste' waren drie straten verder al te horen. Als hij voorbij reed deden je oren zeer, zo hard was dat knetterende geluid. Dat was de lokale diender ook al opgevallen, en ze hebben hem op een dag opgewacht. Brommertje op de rollenbank, microfoon erbij. Hij had de keus. De week daarop op het bureau komen en zijn brommer laten zien met standaard uitlaten, of daar een klein vierkant pakje metaal ophalen. Ik wil niet zeggen dat ik u ook zo'n lot toewens, maar wat heb ik een hekel aan al die 'oudere pubers' die meestal op Harley's met open pijpen aan de hele wereld willen laten horen dat zij ook een plek op deze aarde innemen. Ik ben zo blij dat ik niet bij u in de buurt woon. Maar zou dat wel het geval zijn, dan had ik al lang de lokale buurtdiender benaderd met het verzoek u eens op te wachten, in de straat. Nadat ik dat eerst zelf had gedaaan, uiteraard. Ik weet niet welk gesprek voor u beter zou zijn afgelopen, overigens, zo kwaad kan ik me soms maken over dat asociale lawaai.

  12. tamme
    ik ben het wel eens met de vorige spreker, als mensen zelf niet veel lawaai kunnen maken ,doen ze het vaak op een andere manier

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Dit soort reactie's is natuurlijk te verwachten, had ook niet anders verwacht eigenlijk. Zelf ben ik een 53-jarige recalcitrant, vroeger, in mijn bromfiets-periode, reed ik op Kreidler en Zundapp met expansie uitlaten, dat was toen heel normaal, heel erg in en toen ook al erg verboden door de wet. Maar dit was mooi. Ben opgegroeid is Assen, de hoofdstad van Drenthe en woon hier mijn hele leven al, zoals algemeen bekend moge zijn hebben we hier een circuit, het Circuit van Drenthe(met een hoodfletter dus). In de jaren '60 en de jaren '70, reden hier de groten der aarde op hun race-machines op het welbekende circuit. Het geluid van de diverse MV Agusta's en Honda's staan in het trommelvlies gegrifd, geweldig mooie tijden waren dit, je kon de heren in de stad horen als de motoren werden warm gedraaid achter de pits en wanneer ze van start gingen. Mede hierdoor wil je zelf ook zoiets, helemaal in deze heilige plaats en op het aldaar nog aanwezige originele heilige race asfalt van weleer. Goed, je mag zoveel niet meer in dit land, rij je een paar kilometer te hard, krijg je een boete voor 3 km te hard rijden, hoorde vandeweek op het nieuws dat je straks waarschijnlijk ook niet meer in de auto mag roken, als verstokte roker doet dit pijn. En ga zo maar door, we kunnen nu ook door blijven werken tot we 67 jaar zijn, regering hiervoor bedankt hoor. Dat er mensen zijn die zich ergeren aan een mooi sonoor geluidje van een BMW of een Harley is dan weer jammer, dit soort mensen zou ik ook niet uitnodigen voor een kopje koffie. Kan me hier enorm kwaad om maken, maar dat doe ik dus niet, ben gehard door allerlei gebeurtenissen uit het verleden en heb verder een brede rug en kan wel wat hebben. Komt bij dat mijn motor stokoud is, namelijk van 1972, dienders weten zich hier vaak geen raad mee. Val waarschijnlijk in een andere klasse qua decibels als de moderne fietsen en dat is maar goed ook. Maar Hoske dempers monteren: altijd doen, zoveel lawaai maken die niet. Kan nog een leuke discussie worden, blijf het met plezier volgen.

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Check ook dit eens: http://www.motormeisje.be/Rudyhadee/nav.htm Kijk dan onder: metamorfose R/75-5, veel zal dan duidelijk worden( en nee: ik ben geen motormeisje, dat is degene die de website in elkaar zet voor mij). Schiet me nog wat te binnen: Woont hier een gepensioneerde politie agent dichtbij, die man geniet elke keer weer als ik met de BMW langs rijdt, dit is dan nog maar in de bebouwde kom, waar ik me doorgaans keurig netjes aan de snelheid houdt. Wat niet wil zeggen dat ik langzaam optrek, kan hem door trekken tot over de 8000 Rpm, kun je nagaan wat er dan uit komt. Buiten de stad hoor je deze motor ook op kilometers afstand aan komen. Zitten hier ook buren die gelijk wakker zijn als de motor gestart wordt, de vrouw zit dan rechtop in bed. Vindt dit erg overdreven, motor loopt dan net iets boven stationair toerental. Niks met lawaai te maken, maar met overdreven burgerlijke gehoorzaamheid: Honden en grasvelden: Zit hier tegen een flat aan met allemaal kak, ( wij woonden hier eerder als dat die flat er stond). Sommige bewoners liggen de hele dag voor het venster te staren of honden niet bij hun op het grasveld lopen en daar hun behoefte doen. Krijst zo'n bewoner ineens dat ze me wel gezien heeft, en foto's heeft gemaakt en de politie zou bellen en dat de honden daar niet mogen lopen. Flikker toch op zeg: staan geen borden of wat dan ook, zelf hadden ze bordjes op 2 plantenbakken geplakt: verboden voor honden, was snel weg, die bordjes. Wat ik er maar mee wil zeggen: tolerantie is ver te zoeken tegenwoordig, niks mag,niks kan, alles is verboden. Ons let op ons, ben je anders als de burgerlijke gehoorzame, dan ben je eigenlijk al een crimineel of een Harley-Davidson rijder(rijdt ik zelf ook en met lawaai en met sirene). Hoske: gewoon doen.

  15. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: http://www.youtube.com/watch?v=xkO4EOEUcs8 (uitlaatgeluid is origineel zoals het in 1942 de bedoeling was). http://www.youtube.com/watch?v=NoVthkpnMTY (uitlaatgeluid is origineel zoals het in 1930 de bedoeling was). Volgens gehoorzame burgers zou hiermee dus niet op de openbare weg gereden mogen worden, gelet op de regeltjes die anno 2009 gelden. Wat voel ik me plotseling asociaal zeg.

  16. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Helemaal mee eens Hansl. Er zijn nu eenmaal mensen die er geen probleem me hebben om anderen ongevraagd lastig te vallen met hun herrie brommert. Zij geven hun motor graag koosnaampjes. en wij zouden eigenlijk vertederd naar hun Youtube filmpjes moeten kijken, onder het slaken van bewonderende kreten. De filmpjes zijn mijn inziens een wanhopige poging, de wereld er te van overtuigen hoe mooi hun knutselklusje wel is gelukt, en schreeuwen letterlijk hun frustratie uit over het feit dat er in eigenlijk niemand echt in is geïnteresseerd. Ook schermen zij met het feit, dat je een motor moet horen "aankomen" in verband met de veiligheid. Als we allemaal onze dempers er af zouden zagen en op een enorm lawaainiveau zouden gaan rondrijden, wat dan te doen? De uitlaat maar helemaal verwijderen, om dan weer boven de "massa" uit te komen? Dit soort lozers rijdt inderdaad op vaak (strikt in de zomer) op Harley's, het verlengstuk van hun ego. Credo: hoe kleiner het ego, des te meer lawaai....... Zij beschouwen dit kennelijk als een soort compensatieregeling op hun karakter. Alhoewel ik dit niet kan bewijzen, denk ik dat dit soort figuren ook altijd een paar seconden aarzelen alvorens ze e-mail spam over penisverlenging deleten, of opslaan in een apart mapje. In dit mapje bewaren ze denkelijk aanbiedingen met egoverlengers, bruiningsproducten, gouden kettingen, overmaatse horloges, en verzamelplaatsen van Pitbull liefhebbers. (Buitengewoon lieve honden overigens). Deze plezante goeieriken, zijn ook zeer uitnodigend en vriendelijk naar andere hondenbezitters toe. Vaak sieren zij hun voortuin met een bordje waarop staat: "honden uitwerpselen hier welkom!" Wil je hond echter gehoor geven aan deze uitnodiging, wordt deze in diezelfde voortuin aan stukken gereten door de de inwonende Pitbull. De bruingebronsde eigenaar, zal zich lachend verontschuldigen voor deze kleine vergissing, met de woorden: "dat doet ie anders nooit hoor"! Dat bordje? Aahhhh, dat was maar een grapje! Een onvervalste dijenkletser op de eerstvolgende Pitbull meeting! Speelgoedmannetjes, bweuu...... Chris PS: De oplettende lezer zal het opvallen dat ik hier in zijn algemeenheid schrijf. Mocht iemand zich aangesproken voelen , is dat geheel aan de persoon in kwestie. Ik ben echter bang dat deze personen ook hier weer een compensatieregeling voor hebben uitgevonden: "Hoe kleiner het ego, des te langer de tenen......"

  17. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Had ik maar een originele BMW zeg.

  18. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter Schaduwman', geïmporteerd van het oude forum: Geachte lezers, Ik volg deze discussie al van in den beginne. Ik ben ook wezen kijken en luisteren, naar de filmpjes van de heer Hadee.(?) En ik kan maar tot één conclusie komen: lang leve de megatons. Zoals de heer Hadee al vermeld, de tolerantie in dit land is ver te zoeken. @heer Hadee, Mooi verhaal over "Wolfje". Ik begin het nu te begrijpen. Ga vooral zo door. Hoop u nog eens te mogen ontmoeten. gr. Ptr

  19. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Beste Rudyhadee, Bedankt voor de toelichtingen/annekdotes en weblinks (die website ga ik eens op m'n gemak bekijken). In ieder geval altijd leuk om de passie van een ander te mogen delen -) Ik deel je mening dat de mensen elkaar met regelmaat het licht niet in de ogen gunnen. Zo is het in Rotterdam een heldendaad om het zebrapad over te steken zonder dat je wordt aangereden (of neergestoken?). Je passie voor het rauwe motorgeluid kan ik begrijpen, een voorbij denderende Harley is dan ook altijd leuk, maar wordt wel een vervelend als je op hun "trekroute" woont. Maar motorgeluid is in essentie mooi, dat vind ik althans. Een keer was ik op een oldtimer trekker-showop het Duitse platteland. Daar stond een 1 cilinder trekker te stampen om met een riem een (antieke) dorsmachine aan te drijven. Mijn zoontje van 5 stond toen daarnaast met z'n hand bij het oortje te speuren naar het sublieme kedeng-geluid dat verborgen zat in de machine; machtig mooi gezicht. Zelf geef ik wel de voorkeur aan iets minder decibels, ben zelf namelijk niet geboren naast het circuit. Maar een beetje meer body dan het standaard stofzuigergeluid is welkom. Heb ik nog de volgende vraag open staan voor jou: is een H-stuk voorlopig genoeg of zorgen de Hoske pijpen voor een gewoon mooier geluid. Zelf denk ik dat de broodtrommel gewoon weg moet, dus kom ik er zelf dus wel achter :-) @Hansl, en Chris Wat is er mis met een beetje meer body geven aan het uitlaatgeluid van een motorfiets? Ik zelf begrijp ook wel dat er overlast onstaat wanneer iemand zonder dempers rond rijdt. Maar Hoske pijpen bevatten naar mijn weten wel dempers. Stel dat BMW die pijpen standaard meelevert, hadden jullie die dan terstond vervangen met 100% decibel-killers? En Chris, je komt wel een beetje verzuurd over. Pas op dat de frustratie niet de overhand krijgt; voor je het weet lig je door een infarct onder de zoden en is iedereen je gemekker snel vergeten. Er zijn namelijk azijnzeikers genoeg op de wereld. Ontsnap uit het brave-hendrik patroon. Have fun en rij veilig. gr. Rik

  20. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudy"Schorsch"Hadee', geïmporteerd van het oude forum: Rik, Het systeem met de H-pijp/broodtrommel ken ik niet, uitgaande van de wat oudere Boxers: deze hebben een balanspijp, deze is noodzakelijk voor goed willen lopen. Heb in het verleden al eens een expirement gedaan zonder balanspijp, dan kom je niet meer boven de 5000 Rpm en het loopt helemaal hopeloos. Heden ten dage zijn deze problemen opgelost en het ding loopt als vergif, is nu dan ook opgewaardeerd met een 1000 cc Siebenrock cilinder/zuiger set en nog een paar andere niet noemenswaardige aanpassingen om tot meer vermogen en koppel te komen. Mocht het zo zijn dat de Hoske te luidruchtig is(wat ik me persoonlijk niet voor kan stellen) dan zouden Dunstall dempers nog een alternatief zijn, zit ook een mooi donkerbruin geluid in, maar minder heftig als de Hoske,of de Megaton, of de Magni's, of Norton S-dempers. Heb hier ook nog een setje eigen makelij megafoons liggen(speciaal voor zon & feestdagen en voor open huis bezichtigingen van flat appartementen).Zit ook een zeer gaaf geluid in, ze ogen alleen een beetje iel. Nog 1 vraagje: u woont toch niet toevallig in de buurt van een aanvliegroute van vliegtuigen? Dit is namelijk wettelijk toegestaan, vliegtuiglawaai...........................

  21. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudy', geïmporteerd van het oude forum: Deze over horen komen op 200 meter hoogte, is dan wel geen Hoske, maar er gaat wel wat door je heen. Geluid wel even hard zetten en je handen op de tafel leggen. Moeilijk uit te leggen, deze passies. http://www.youtube.com/watch?v=D0RvsCfpX6g

  22. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Voor zover ik heb achterhaald: de broodtrommel is de primaire demper die onder de bak zit. Deze wordt dan vervangen door het H-stuk. Ik denk dat het H-stuk (3 gelaste RVS pijpen, te koop bij de sponsor) en jouw balanspijp in weze dezelfde dingen zijn. BTW; ik woon niet bij Zestienhoven, nee. Gelukkig niet anders kon ik mijn eigen motor helemaal niet meer horen ;-) gr. Rik

  23. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Lancaster rules!

  24. Forum import
    Reactie van bezoeker 'frenk', geïmporteerd van het oude forum: beste motorrijders dit forum is denkelijk voor tips en niet om andere af te zeiken leer tog eens genieten van mooie geluiden! doet me denken aan hoe ik vroeger op de camping stond en me ergerde aan de kikker concerten en niet kon slapen nu geniet ik er gelukkig van en ken er uren naar luisteren en dan met een lekker gevoel in slaap vallen. trouwens van originele dempers ken ik ook genieten hoor. gr frenk

  25. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum: Frenk, zou jij natuurgeluiden op een lijn willen stellen met open pijpen op een BMW? Rare vergelijking vind ik. Ook vind ik het treffend te lezen dat sommige van de forumisten, het kennelijk wel heel normaal vinden om zelf een partij herrie te schoppen, maar evengoed wel blij zijn niet in de buurt van een vliegveld te wonen. Selectieve voorkeur, zeer hoogstaand moet ik zeggen. Chris: prachtig stukje, lekker scherp met humor. Geert

  26. hansl
    @Hansl... Stel dat BMW die pijpen standaard meelevert, hadden jullie die dan terstond vervangen met 100% decibel-killers?... jazeker.

  27. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Snap al die ophef niet over de Hoske's, zit gewoon een beschaafd geluid in. Kennelijk is men ook niet op de hoogte van de race-historie van de firma BMW, ene George" Schorsch" Meier maakte fuore vlak voor de 2e wereldoorlog en ook daarna met een compressor uitgeruste BMW, 500 cc, zal ook wel een rustige loop gehad hebben. Of had die er nu ook open uitlaten op zitten? Is ook zo, was vroeger, toen mocht dit nog, tegenwoordig doet BMW ook mee in de Superbike, volgens mij zijn ook die motoren fluisterstil, evenals alle motoren uit de Super bike en Moto GP. O ja, nog wat : ik ga Duitsland niet in met mijn motor. Hoske: doen...................

  28. Forum import
    Reactie van bezoeker 'BmarleenW', geïmporteerd van het oude forum: Lieve Heren, Het geldt nu nog steeds hoor,misschien zelfs nog wel meer tijdens deze kredietcrisis.... zonder pijpen is goedkoper :) Trouwens onze hond is dolgelukkig als hij het welbekende geluid van een BMW met een paar Hoskedempers hoort en er is niks mis met zijn oren. Wat een drukte zeg.Demper=temper.

  29. tamme
    Dag Heren, ik heb toch wat te vroeg geoordeeld, want nu ik het Wolfje op de TT-baan heb gezien en gehoord, is dat toch wel een geweldig mooi geluid Tamme

  30. j_vervloet
    Omdat de balanspot onder de motor doorgeroest was de goedkoopste oplossing gezocht en gevonden. Het bekende H-stuk van de sponsor. De balanspot heeft door schotten en doorlaten een bepaalde demping terwijl het H-stuk dus niets aan demping doet. Nog even iets rechtzetten: de balanspijp aan de voorkant tussen de bochten geeft extra koppel/vermogen bij lage toeren en doet dus ook niets aan demping. Ik heb nog geen lang stuk kunnen rijden met het H-stuk maar het geluid is wel donkerder. Bij een bijgevoegd papiertje wordt aangeraden de carburatie nog eens te laten controleren.

  31. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:
    Snap al die ophef niet over de Hoske's, zit gewoon een beschaafd geluid in. Kennelijk is men ook niet op de hoogte van de race-historie van de firma BMW, ene George" Schorsch" Meier maakte fuore vlak voor de 2e wereldoorlog en ook daarna met een compressor uitgeruste BMW, 500 cc, zal ook wel een rustige loop gehad hebben. Of had die er nu ook open uitlaten op zitten? Is ook zo, was vroeger, toen mocht dit nog, tegenwoordig doet BMW ook mee in de Superbike, volgens mij zijn ook die motoren fluisterstil, evenals alle motoren uit de Super bike en Moto GP. O ja, nog wat : ik ga Duitsland niet in met mijn motor. Hoske: doen...................
    Jij bent misschien zo beinvloed door mijnheer Schors, dat hoeven wij toch niet te zijn? Nogal kinderachtig vind ik zo'n rolmodel op je drieenvijfstigste. Jouw idee van beschaaft, is gezien je vorige opmerkingen, ook niet relevant denk ik zo. "it takes one to know one" Ik denk dat de meeste die tegen open pijpen zijn ook niet zo tegen die "Hoskes" zijn. Ben je wel eens naar die Superbikes wezen kijken? Maken een tyfusherrie kan ik je verzekeren. Wat is de reden dat je Duitsland niet in gaat? Geert ( originele dempers, heerlijk)

  32. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: @Geert Ik quote je even: "Ik denk dat de meeste die tegen open pijpen zijn ook niet zo tegen die "Hoskes" zijn." Geert, bedoel je nu hier dat het gros vrede heeft met de Hoskes? Of is het woordje "niet" hier per ongeluk teveel getypt gezien de verdere context van je berichtje. @J.Vervloet Oke, dat bevestigt dus ook de andere items op het forum dat het geluid iets donkerder wordt. Thanx

  33. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: @BmarleenW lol

  34. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Superbikes/MotoGP motorfietsen: Denk je nu echt dat dit spul fatsoenlijk loopt met gedempte uitlaten? Natuurlijk maakt dit lawaai, was vroeger ook al zo. De BMW's,Norton's,MV Agusta's,Honda's van vroeger maakten ook ietwat lawaai,ietwat is nog heel voorzichtig uitgedrukt. Als je een BMW voor de hoofdtribune langs hoort komen, op het circuit van Assen, dan krijg je daar kippevel van,ik tenminste wel. Helaas ben ik behept met het virus van klassieke en antieke motorfietsen en wat dies meer zij. Enige vorm van lawaai, of veel lawaai, hoort hier nu eenmaal bij. Laatste keer dat ik de TT-races live heb gezien was in de mid-Seventy's, moge duidelijk zijn waarom. Prachtige handtekening van Giacomo Agostini prijkt op mijn helm, ook iemand die op lawaai machines reed. Klassieke races en Centennial: ben ik bij en dan niet omdat de motoren geen lawaai maken, is namelijk geen lawaai, is muziek voor het oor. Voor en tegenstanders van lawaai zul je altijd hebben, een ieder is ook zo vrij om hier zijn mening over te geven, dat mag in dit land(voor hoelang nog weet niemand). De betreffende motor van mij is tot 2006 origineel geweest(in 1981 aangeschaft), ddor het overlijden van mijn buurman(die vaak op deze motor reed) is besloten om de boel eens flink te veranderen. Aangestoken door een andere motorvriend,is de spreekwoordelijke bijl er in gezet en een caferacer werd er van gemaakt. Gezien het feit dat de buurman het niet lijfelijk meer kan meemaken, moesten er dempers op komen met een sportief geluid, kan hij het daar boven ook horen en met me mee rijden. Duitsland: Aangezien de overheid daar helemaal erg met decibels om springt, voel ik geen behoefte om daar te rijden en een forse boete te incasseren. Tevens heb ik er geen enkele moeite mee om op mijn 53e levensjaar "kinderlijk"gedrag ten toon te stellen. Ben geen schaap die achter een ander schaap aanloopt, keen kuddedier dus, ben een einzellganger, so what. Veiligheid: Tuurlijk is het veilig rijden met soortgelijke uitlaatsystemen, is toch hardstikke mooi als fietsers van verre al stoppen en je vrij baan geven, steken ze in elk geval niet plotsklaps over en veroorzaken zo geen ongelukken. De fluisterstillen horen ze niet aankomen, pas op het allerlaatste moment krijg je dan een schrik reactie en alsnog kans op een ongeval. leuke discussie dit, waar een eenvoudige vraag al niet toe kan leiden. Hoske: waarom niet......................

  35. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Linkje, volgens mij met de originele Hoske dempers: http://www.lastmohawk.de/html/der_umbau.html

  36. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: En destijds ook nog goedgekeurd: Ernst Hoske und auch sein Nachfolger, die Fa. Fuchs haben zur den ausgelieferten Schalldämpfern eine Bescheinigung beigefügt, dass die Dampfer den gesetzlichen Bestimmungen entsprechen und die Geräuschentwicklung sich im Rahmen der erlaubten Phonzahl bewegt. Diese Bescheinigung ist gestempelt und unterschrieben. Mit der Bescheinigung habe ich die Schalldämpfer bei einem verständnisvollen TÜV Prüfer in den KFZ Brief eingetragen bekommen, nach dem ich die Rohre benannt und den Namen in die Rahmenbefestigung eingeschlagen habe. Die Kopie des Kfz-Briefes habe ich mittlerweile über zehn Mal an Boxer TÜV Kunden für die Eintragung verschickt. Die Schalldämpfer haben am Ende jeweils eine Schraube, mit der man für Rennzwecke die Einsätze komplett raus nehmen kann. Man erhält offene Rohre mit infernalischem Sound.

  37. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Rudyhadee, Ik vind het een vreselijk bekrompen gedachte als men verwacht dat je op rijpere leeftijd je plaatsje moet nemen in de gelederen van de grijze muizen; zoiets als een soort Balkenende norm voor leeftijden. Hoewel, van Balkenende is bekend dat hij idolaat is van snelle racers. Misschien dat we Balkenende dan ook maar eens vermanend moeten toespreken. Terzijde begin ik door al die foto's van jou het concept van de caferacer wel te waarderen. Ik hoop dat het virus niet overslaat, want dat zou een ramp betekenen voor mijn drukke agenda. gr. Rik

  38. Forum import
    Reactie van bezoeker 'frenk', geïmporteerd van het oude forum: kom op luitjes dit is een thechnisch forum laten we het daar bij laten probeer elkaar te helpen en begrip op te brengen. ieder zn eigen heug en meug gr frenk

  39. Knasterd
    Hier krijg ik nou jeuk van.

  40. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:
    @Geert Ik quote je even: "Ik denk dat de meeste die tegen open pijpen zijn ook niet zo tegen die "Hoskes" zijn." Geert, bedoel je nu hier dat het gros vrede heeft met de Hoskes? Of is het woordje "niet" hier per ongeluk teveel getypt gezien de verdere context van je berichtje. @J.Vervloet Oke, dat bevestigt dus ook de andere items op het forum dat het geluid iets donkerder wordt. Thanx
    Een beetje meer nadrukkelijker geluid bedoelde ik. Geen echte herriepijp dus. Geert

  41. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
    @Hansl... Stel dat BMW die pijpen standaard meelevert, hadden jullie die dan terstond vervangen met 100% decibel-killers?... jazeker.
    Als BMW zijn motoren standaard zou uitrusten met herriepijpen, zou ik ze niet vervangen, nee...... BMW zou zo bekend worden als motor voor aso's. Ik zou helemaal geen BMW kopen, maar op zoek gaan naar een wat beschaafder motormerk. Maar... BMW is nu eenmaal wel een beschaafd motormerk, wat helaas door niet door iedereen als zodanig wordt gewaardeerd. De speekwoordelijke rotte appels. Chris

  42. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Zag vanmiddag nog een mooie Rickman Metisse, met korte megatons, zeer fraai, ook zeer fraai geluid.

  43. Forum import
    Reactie van bezoeker 'frenk', geïmporteerd van het oude forum: hoi almaal Aart zit met een probleem met zijn r 60/5 zijn startmotor slaat steeds aan met hogere toeren tallen iemand een idee? er is nog niet op gerageerd en deze kwats gaat steeds maar door ik weet helaas niet zoveel van start motors en electricteit ik weet wel dat ik hier hier af en toe goed geholpen ben en dat een prima forum is gr frenk

  44. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: R60/5? Dat is wel erg oud, denk dat de fout in de schakelaar rechts op het stuur zit, dat deze spontaan gaat werken, wil na zoveel jaar weleens kortsluiting in komen, gaat die ook roken. Gewoon vervangen voor een nieuwe.

  45. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Om even op de vraag terug te komen, hebben de heren hier een passend antwoordt op?: Wie heeft ervaring met deze uitlaten en zijn deze ook geschikt voor de R100RT uit "92 ?

  46. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Eigenlijk is het best nog wel een grappige thread geworden, zoveel mensen en zoveel meningen. In ieder geval ben ik weer een stuk wijzer geworden. Ik ga voor het H-stuk en de Hoskes want ik ben er imiddels van overtuigd dat deze uitlaten niet die herrie maken zoals de open pijpen van veel HD's. Bedankt allen voor uw inbreng en hopelijk weer tot horens. Gr. Rik P.S. nu ik er toch werk van ga maken, zal ik de chromen bochten ook maar vervangen met die van RVS.

  47. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum: Resultaat van motorfietsen met veel te veel decibels: ik toer graag door het Groene hart, echter vele weggetjes mag je daar niet meer in, afgesloten voor motorfietsen....na het lange geklaag ivm te veel herrie. Na een rit in sauerland het zelfde, door motorfietsen met onwettelijk veel decibels, geregeld zijn mooie stukjes dus afgesloten. allemaal heel jammer en niet nodig zo ik denk. Daarnaast vind ik een project als 'wolfje' zeker geweldig! en moeten we hier niet 'op de man' spelen. Grt, Peter

  48. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Kijk eens, filmpje gevonden van een originele BMW Rennsport, origineel, let vooral op het verwijderen van de buizen uit de dempers: http://www.youtube.com/watch?v=qU1O59zBtWI Toch wel mooi van zo'n gerenomeerd merk.

  49. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum: Ik zie geen luchtfilters, niet technisch verantwoord. Wat een takke herrie, mijn toch goede speakers resoneren, en mijn oren ook, bah. Apart dat zoveel mensen het verschil niet weten tussen circuit gewoontes en openbareweg gedrag... J.

  50. hansl
    Ach joh, laat maar. Verspilde moeite. Soms moet je ophouden met opvoeden. Kleine jongetjes kijken naar de snelheidsmeter (kijk eens, zò hard kan-ie) omdat ze niet beter weten. Dat begrip komt -voor de meesten- met de jaren. En inderdaad, een èchte coureur weet dat een circuit motor niet op de openbare weg kàn rijden, omdat deze er niet voor gemaakt is. Nerveus temperament, keiharde vering, tè veel lawaai om maar een paar zaken te noemen. Die jongetjes proberen dan zo'n heftige racefiets na te bootsen. Open uitlaten, race kontje, clip-ons. Nèt echt. Ja ja.

  51. Forum import
    Reactie van bezoeker 'janbmw', geïmporteerd van het oude forum: tjonge jonge, ik kreeg het toch we even benauwd hoor, heb alle reakties in 1 adem proberen uit te lezen maar af en toe beletten mijn lachspieren dit. Echt, ik viel af en toe bijna van mijn stoel van het lachen over de burgerlijkheid die doorschemert in sommige reakties, ik had mijn BMW r69 uit 1957 voorzien van orginele pijpen, het verveelde me de eerst rit al, door het windgeruis hoorde ik het ding geeneens lopen , tja ik was hoskepijpen gewend maar had deze doorverkocht aan een of andere puber uit Assen, tja ik vond ze eigenlijk een beetje te tam, dus heb ik een paar Engelse pijpen gekocht zonder demper, in 1977 reed ik met een R60 met een paar heel heftige megafoons. Mijn vader vertelde me eens dat hij in Zuidwolde tijdens een rit naar Hoogeveen het geluid kon volgen tot in de stad, dat was zo rond de 6 km. In die tijd zag je helemaal geen BMW,s met normale pijpen , was ook erg verbaast toen ik een keer dat sigaarmodel zag, goh, het leken wel die oude kreidlerpijpen.Heb ze toen maar gelijk weer uit mijn gedachte verbannen toen ik het geluid hoorde. Eindelijk heb ik nu weer een sound die een klein beetje in de buurt komt van die oude megafoons. De buren hebben inderdaad hier de wekkers ook allemaal bij t,grof vuil gezet, ik ga dus af en toe expres op de fiets naar mijn werk, dat is lachen want dan verslaapt de hele straat zich, s,avonds krijg ik dan ook steeds vragen of ik de motor stuk heb of zo. Mijn naaste buurman word zelfs niet gewoon wakker maar zit iedere keer van schrik met een schok overeind in bed , is eigenlijk wel een beetje sneu voor die man want hij is al met pensioen en ik vertrek al om half 6 , maar hij vindt het niet erg, geloof ik. In ieder geval snap ik precies wat een heer Rudyhadee bedoeld. Ik ben ook 51 en mag me graag laten horen, geloof dat ik ook nog maar een paar tattoo,s laat zetten. voel ik me helemaal goed denk ik. Groetjes ,Jan.

  52. Passant
    En waar blijven al die orginel pijpen dan? K heb er nog een paar nodig niet te duur natuurlijk

  53. Rik
    @Janbmw Mooie fiets op die pica! Helaas nog geen tijd gehad om het H-stuk bij mij erop te zetten. Uitgesteld geluk zal ik maar zeggen.

  54. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Gisteren, na een miserabele werkdag, nog even uitwaaien op de motor, gelukkig woon ik in de stad waar ze motorminded zijn(op 3 beroepsklagers tegen geluidsoverlast na). TT-races worden hier gehouden en Superbikes, dus nog even door de stad en richting het Circuit. In de stad begonnen de ovaties al, hele horden motorfreaks, her en der verspreid over terrasje's, ze horen een brullend geluid aan komen, men wordt zenuwachtig en laat de drankje's alvast onberoerd. Kom d'r aan met de BMW en rijd voor de terrassen langs, krijg applaus en verzoeken voor wheelies, echte motorfanaten dus, doet je goed. Burgerlijkheid viert hoogtij in dit land, hier gelukkig niet, ben daarom blij dat er mensen als bv een JanBMW zijn,gewoon doen wat jezelf goeddunkt, die stelling heb ik ook. Tegenstanders houdt je immers altijd, waar je ook woont, zelf woon ik ook in een tegenwoordig wekkervrije zone.

  55. Forum import
    Reactie van bezoeker 'silence is golden', geïmporteerd van het oude forum: Dacht altijd dat de bmw rijder een ander slag volk was dan de harley/chopper rijder. Ik dacht ook eerst dat ik op 1 of ander harley forum terecht was gekomen: open uitlaten??? tattoo's??? stoere verhalen??? moet toch niet gekker worden. dit was toch een forum over de techniek van bmw's!!!

  56. Passant
    De Harley en de BMW rijders bestaat niet. De gewone man en mens bestaat ook niet (alleen als type) Die motoren worden bestuurd door mensen met hun eigen aardigheden zeg maar. En wat voor de een normaal is is dat voor de ander weer niet tja en dan lijken het ineens weer op mensen. Smaken verschillen heb ik geleerd verschil van mening is ook prima dan weet je waar je niet/wel moet zijn. Maar laten we elkaar niet beledigen om de voorkeur die we hebben, respectvol met elkaar omgaan moet kunnen toch? ook al verschilt de smaak. Ik rij ook met standaard pijpen maar voel me absoluut niet aangevallen als een ander met herrie pijpen wil rijden of daarover schrijft. En als er iemand wel last van heeft (van die herrie pijpen) dan lijkt het me dat die de persoon in kwestie moet aanspreken met name in je (woon)omgeving.

  57. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Lekkere discussie ontstaat hier zeg,wordt hier & daar ook wel erg persoonlijk moet ik zeggen, ging over Hoske uitlaatdempers immers. Moet er nog wel bij vermelden dat ik ook een Harley-Davidson rijder ben, reeds 10 jaar. En wel op een originele WLA uit 1942, met het originele uitlaatsysteem en met sirene, je wilt niet weten hoeveel lawaai dit maakt, maar het is origineel en zal dus ook anno 2009 zo blijven en is niks asociaals aan, of men moet Harley-Davidson een asociaal merk vinden, mag ook natuurlijk. Motorrijders op terrasjes: Als dat al hier in de buurt was, ongetwijfeld bezoekers van de Superbike, niet vies van een pilsje waarschijnlijk en na het nuttigen hiervan gewoon weer aan het verkeer deelnemen, suggereer maar wat hoor, zie dit zoveel gebeuren, wordt zoveel gesuggereerd tegenwoordig. Maar als ik dit topic ga evalueren: Niet dom doen dus en alles aan je BMW door de erkende BMW-dealer laten verzorgen. Originele onderdelen monteren met beurten, originele BMW-lucht in de banden, gewoon alles laten doen door iemand die erkend is door BMW om dit soort zaken te realiseren, zelf helemaal niets aan de motor doen, alleen brandstof tanken. Lijkt mij een crime om zo motor te moeten rijden, maar dit zal ongetwijfeld aan mijn simpelheid liggen. Zal eens bij de dealer informeren of die nog originele BMW fabrieks megafoon dempers heeft liggen of er aan kan komen, anders worden het toch nog Magni's.

  58. j_vervloet
    Er wordt hier zo langzamerhand meer herrie gemaakt als open pijpen dat doen. Ik denk dat 95% van de BMW-rijders genoeg heeft aan de standaard dempers die BMW kan leveren. Dan heb je mensen, zoals ik die, op een goede en goedkope manier, hun moetor op de weg willen houden. Heb nog geen maand geleden bij mijn R65 van 1986 de originele pot en dempers moeten vervangen doordat er vuistgrote gaten in vielen. Er zit nu een H-stuk en "imitatie" uitlaten van Londen op, alles geleverd door deze Webwinkel. Ik ben wel voor minder dan de helft van het oorspronkelijke bedrag weer op de weg. Daarbij is meegenomen dat dat H-stuk, zoals ook in de prijslijst te zien is, een donkerder geluid geeft. En het is niet eens zoveel harder. Volgens mijn werkplaats zelfs weer het ouderwetse BMW-geluid. Naast een R96S maar heel weinig verschil te horen. Nu mijn bochten nog eens bewerken en al mijn chroom is weer in orde. Aan alle mensen: houdt het hier beschaafd. Het ging over de kwaliteit van uitlaten en niet die van mensen.

  59. Arno
    Dacht altijd dat de bmw rijder een ander slag volk was dan de harley/chopper rijder. Ik dacht ook eerst dat ik op 1 of ander harley forum terecht was gekomen: open uitlaten??? tattoo's??? stoere verhalen??? moet toch niet gekker worden. dit was toch een forum over de techniek van bmw's!!!
    laat het nou niet de harley-rijder zijn die daar staat te zeiken

  60. Rik
    Hoi J_Vervloet, ik ben dus de aanstichter van al dit (onbedoelde) onheil ;-) Ik lees net dat je tevreden bent over je H-stuk, mooi. Vraagje: die Londen imitatie pijpen van jou, wat voor type heb je eronder gezet (partnr van deze webwinkel) en zijn dat die Hoskes?

  61. j_vervloet
    Hoi J_Vervloet, ik ben dus de aanstichter van al dit (onbedoelde) onheil ;-) Ik lees net dat je tevreden bent over je H-stuk, mooi. Vraagje: die Londen imitatie pijpen van jou, wat voor type heb je eronder gezet (partnr van deze webwinkel) en zijn dat die Hoskes?
    Als H-stuk item 62088 62086 TUSSENPOT MONO 1985> 260,00 R.V.S. 62088 H-stuk i.p.v. tussenpot MONO 1985> 174,25 R.V.S.; geeft mooi, diep geluid 62043 TUSSENPOT R80GS <1986 190,00 R.V.S. en ondanks eerdere merknaam de Sito item nr 61039 61033 uitlaat type 1985> imitatie London 142,00 platte achterkant, incl. klemmen 61039 uitlaat type 1985> imitatie Sito, prijs per paar 271,95 bolle achterkant, incl. klemmen 61018 uitlaat Hoske uitv. 38/40mm imitatie London 99,00 demontabele demper tot 1985 Daar zit een sticker bij dat hij TUV gekeurd is voor BMW-straatgebruik.

  62. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Escaleert hier, worden zelfs reacties verwijderd, zal ongetwijfeld te persoonlijk worden en niets met Hoske dempers van doen hebben. Maar Hoske kun je gewoon monteren, is TUV gekeurd, dus geen probleem, kun je zelfs Duitsland mee in als je wilt.

  63. Rik
    @J-Vervloet Bedankt voor de info @RudyHadee Maak je niet sappel. Er waren m.i. inderdaad 2 reacties (1 van Bertje en in antwoord daarop 1 van jou) die nu weg zijn. Is wel terecht denk ik, het had gewoon niets meer te maken met Hoske. De reactie van J_vervloet vond ik dan ook ijzersterk (J. heeft een biertje van mij tegoed): "Er wordt hier zo langzamerhand meer herrie gemaakt als open pijpen dat doen." Verder een fantastische thread. gr. Rik

  64. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum: Ook mijn reactie op "silence is golden" is gewist. Bepaalde figuren die hun asogedrag hier vrijblijvend propageren mogen kennelijk wel blijven staan, met hun oproep tot het vrijblijvend en ongevraagd schofferen van andere medeburgers. Dit was al lang geen technisch draadje meer, de Hoske dempers zijn allang door de ballotagecommissie, MITS met inwendige dempers. Mensen die ageren tegen lieden die andere mensen het leven zuur maken worden gewist. Vooral niets van zeggen, voor je het weet wordt je door deze lieden als kleinburgerlijk of als beroepsklager gekenmerkt. Zover zijn we gekomen, met zijn allen. Proficiat.....

  65. Rik
    @Geert Geen idee wat je probleem nu is, Zo te merken aan de stijl van je bijdrage wil je alleen klagen? Daar hebben we schoonmoeders voor en die kunnen dat beter dan een gemiddelde BMW rijders (lol?). En nu serieus... Ik denk dat deze thread JUIST wel iets bijdraagt. Als je denkt dat louter aleen technische bijdragen iets toevoegen dan zou dit forum geen lang leven beshoren zijn. Juist door de dynamische inbreng worden reageerders 'getriggerd' dit forum te blijven scannen. En daardoor zijn er zat mensen die ook nog even de moeite nemen om mijn vragen te beantwoorden!!! Natuurlijk moet je als motorrijders onder elkaar wel een mate van respect opbrengen. Zoals stoppen op de snelweg wanneer je een motorrijder ziet stilstaan!!!!!! Dat is pas belangrijk!!! gr. Rik

  66. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum: Beste Rik. Dit draadje is jouw vraag over de dempers allang overstegen. De goede lezers hebben het wel begrepen denk ik. Jij kennelijk niet. Da's jammer voor je. Groetjes: Geert

  67. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum: Als ik het goed begrijp vind niemand het jammer dat we steeds minder vaak de mooie gebieden in mogen ? daar komt namelijk geen reactie op. Onlangs door de Meije (groenehart) gereden, mooi stukje daar, echter er hangt nu een bord; bij te veel herrie door motoren, is volgend jaar de toegang verboden. Vinden we dat dan niet erg ? zijn we daarover dan niet kwaad richting de echte herrie veroorzakers ? ik wel. Peter v Oossanen

  68. Passant
    Als ik het goed begrijp vind niemand het jammer dat we steeds minder vaak de mooie gebieden in mogen ? daar komt namelijk geen reactie op. Onlangs door de Meije (groenehart) gereden, mooi stukje daar, echter er hangt nu een bord; bij te veel herrie door motoren, is volgend jaar de toegang verboden. Vinden we dat dan niet erg ? zijn we daarover dan niet kwaad richting de echte herrie veroorzakers ? ik wel. Peter v Oossanen
    Peter, wat is TE VEEL dat is zo,n container begrip. Ik kan daar niet zo veel mee. Als men het uit zou leggen dat boven een bepaalde geluidsnorm vogels worden gerstoord bij het broeden of dergelijke dan kan ik er iets mee. Maar met TE VEEL kan ik iet zo veel

  69. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rene', geïmporteerd van het oude forum: Passant Als antwoord op je retorische of semi intellectuele vraag opmerking " wat is teveel" Nou onder teveeel kun je in dit geval onder andere verstaan; boven de gestelde (wettelijke) grens meer dan nodig als mensen er last van hebben als mensen zich er aan ergeren als het anderen stoort in hun bezigheden Inderdaad dus een container begrip er zijn nog veel meer omschrijvingen te bedenken wat teveel is Het lijkt mij dat het punt gemaakt is en dat het duidelijk is dat er mensen zijn die open uitlaten mooi vinden klinken en wel zo mooi dat ze het waard vinden om anderen daar mee te irriteren. Hierdoor treed een van de natuurkundige wetten in werking namelijk AKTIE IS REAKTIE. Met als gevolg o.a. het afsluiten van wegen omdat een minderheid zich zodanig a sociaal opstelt ten koste van anderen die ook steeds meer beperkt worden in het rijden van mooie routes. Tevens dient wel vermeld te worden dat de overheid natuurlijk sterk in gebreke blijft. Dit omdat ze hun handhavingsfunctie niet of nauwelijks uitvoeren. Van alle motoren die voorzien zijn van uitlaatsystemen die geluid boven de gestelde norm produceren dient dit in beslag te worden genomen. De boete dient progressief te zijn, oftewel bij elk volgende overtreding een verdubbeling van de boete en bij de derde kleer verbeurd veklaren van de motor. Geniet van je geluid maar val anderen er niet ongevraagd mee lastig

  70. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum: ''Ervaring is niet wat je overkomt, het is wat je doet met wat je overkomt" - (Aldous Huxley)'' Misschien moet je het ervaren.... Wat stil is, is bijv. een r1100rs met orig pijp, geen onnodige decibels. Waar we hier aan voorbij gaan: veel uitlaatgeluid is zeker niet comfortabel!. wat je dan ook vaak zie bij herrie makers: zelf rijden ze met oordoppen.......!!! Grt, Peter

  71. Passant
    @ Rene Wat ik met mijn vraag probeerde te doen is " blijven nadenken" het gebeurd al heel snel dat men zich ingraaft en alleen maar de eigen standpunten aan het verdedigen gaat. Dat schiet niet op dan heb je de voor stemmers aan de ene kant en de tegenstemmers aan de andere kant. Feiten onderbouwd met waarom en hoe zijn dan ook belangrijk in een discussie. @ Peter ik wilde duidelijk hebben wat TE VEEl is. Het kan nl best zijn dat wanneer een aantal motoren pak um beet 25 met uitlaten volgens de wet toegestaan met zijn 25en evenzogoed TE VEEl geluid kunnen produceren. Het is een lastige waar je al snel afhankelijk bent van diegene die dat TE VEEL bedenkt /verzint of gewoon constateert dat het idd te veel is. Ik heb de wijsheid niet in pacht en ook geen oplossing vaaor dit TE VEEL wat zich volgens mij heel erg op belevingsniveau afspeelt ipv op een objectieve maatstaf.

  72. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum: Misschien geeft het blijk het fatsoen, door met je eigen naam te reageren. ipv passant.... Jasper

  73. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Dat het gebruik van oordoppen gelijk gerelateerd wordt aan uitlaten die wat lawaai maken? Ben je oordoppen immers ook niet nodig op een moderne stille machine, welke al dan niet voorzien is van een racekuip of een windscherm, dit bulderd immers ook behoorlijk bij wat hogere snelheden en kunnen mede hierdoor gehoorschade doen ontstaan. Het gebruik van gehoor beschermings middelen filteren vaak ook de wat scherpere mechanische bijgeluiden, met gehoorbescherming rijdt comfortabeler als zonder. Ook in mijn "stillere"periode reed ik altijd met oordoppen, heden ten dage is er nog steeds geen schade ontstaan aan het gehoor. Zal het, als puntje bij paaltje komt, allemaal wel meevallen.

  74. Passant
    Misschien geeft het blijk het fatsoen, door met je eigen naam te reageren. ipv passant.... Jasper
    Wat is daar on fatsoenlijk aan? Ik ben wel de enigste die zich hier passant noemt en Ton heten er wel meer forum gangers hier. Wat zegt mij nou in Godsnaam de naam Jasper , niks 0,0 nada noppes. Kom eens langs zou ik zeggen, neej je krijgt geen koffie van mij daarvoor moet je bij Egbert zijn maar op mijn tweeklepsboxer Hyve: http://r100rt.hyves.nl/ groet van Pasant aka Ton aka voorbijganger

  75. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
    Als ik het goed begrijp vind niemand het jammer dat we steeds minder vaak de mooie gebieden in mogen ? daar komt namelijk geen reactie op. Onlangs door de Meije (groenehart) gereden, mooi stukje daar, echter er hangt nu een bord; bij te veel herrie door motoren, is volgend jaar de toegang verboden. Vinden we dat dan niet erg ? zijn we daarover dan niet kwaad richting de echte herrie veroorzakers ? ik wel. Peter v Oossanen
    Jawel hoor Peter, heel veel mensen vinden dat jammer. Het is alleen jammer dat diezelfde mensen niets daartegen doen. De lawaaimakers verpesten het voor de goedwillende. Helaas zo werkt het in onze maatschappij kennelijk. En jammer genoeg steeds vaker ben ik bang, zolang de goedwillende hun stem niet verheffen. (Is figuurlijk bedoelt, dus ik bedoel dus niet: megafoons aanschaffen). De speelgoedmannetjes regeren, helaas...... Wist je dat een M6 boutje een spoed heeft van één millimeter? Zo da's technisch, en kan dus blijven staan :-) Chris, lekker stille uitlaat.

  76. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Chris, klopt Misschien probeert de MAG het weer open te stellen, met de juiste argumenten/ voorwaarden. Groeten, aan al het zoefend en ploffend publiek! Voor de schreeuwers: jammer van het ''compensatie gedrag'' dat jullie tonen, hier en op de weg. Trouwens er is een m8 fijne draad, ook met spoed 1 mm :-) Grt, Peter

  77. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Oordopjes zijn om het windgeruis te filteren en niet bedoeld voor motorgeluid.

  78. abbmw
    @ Rene Wat ik met mijn vraag probeerde te doen is " blijven nadenken" het gebeurd al heel snel dat men zich ingraaft en alleen maar de eigen standpunten aan het verdedigen gaat. Dat schiet niet op dan heb je de voor stemmers aan de ene kant en de tegenstemmers aan de andere kant. Feiten onderbouwd met waarom en hoe zijn dan ook belangrijk in een discussie. @ Peter ik wilde duidelijk hebben wat TE VEEl is. Het kan nl best zijn dat wanneer een aantal motoren pak um beet 25 met uitlaten volgens de wet toegestaan met zijn 25en evenzogoed TE VEEl geluid kunnen produceren. Het is een lastige waar je al snel afhankelijk bent van diegene die dat TE VEEL bedenkt /verzint of gewoon constateert dat het idd te veel is. Ik heb de wijsheid niet in pacht en ook geen oplossing vaaor dit TE VEEL wat zich volgens mij heel erg op belevingsniveau afspeelt ipv op een objectieve maatstaf.
    Weet je , beste Passant, M`n buurman speelt graag piano en ik zet de ramen open als hij daar mee bezig is en geloof me , hij is allesbehalve kleinburgelijk, is einzelganger, erg vriendelijk en zeker niet de mens die met 24 andere vrienden teringherrie wenst te maken maar zich de tandjes studeert om een stapje verder te komen. Z`n worsteling en vooruitgang is oprecht om van te genieten. 25 X 80 db kan gebeuren. 25 X 150 db is m.i. een eigenaardige, en trieste manier om je bestaan van de daken te schreeuwen. Je hoeft er, behalve betalen, niets voor te kunnen. Domweg zinloos geweld en het zorgt ervoor dat er over een tijdje, zoals Peter al zegt leuke ritjes steeds moeilijker worden. "Te veel" is proefondervindelijk vastgesteld en daar worden wetten op gebaseerd. Nou ben ik niet de braafste maar wat betreft geluidsoverlast door (net/bij lange na) niet motorcoureurs kan ik me de ergenis goed voorstellen. Wellicht is deze link wel toepasselijk. http://www.gidsvoorpenisvergroting.com/ Groet, Ab. Erg blij met z`n oude orginele torpedo`s op z`n oude R60

  79. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum: Eindelijk enkele inputs van doordenkende mensen! Niet iedereen heeft blijkbaar zijn oordoppen vergeten uit te doen. Het is goed te lezen dat er toch ook nog "burgerlijke" BMW rijders zijn, die van het rijden op hun motor genieten, zonder andere welwillenden, of hun gepensioneerde buurman lastig te willen vallen. Starke Männer braucht das Land, geen klojo's met blérpijpen. (Nina Hagen dacht ik). Geert. "A fool with a tool is still a fool" .

  80. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum: Oordoppen zijn bedoelt om het te veel aan herrie in de omgeving te dempen, dus ook de herrie van herrie-pijpen! Grt, Jasper

  81. Forum import
    Reactie van bezoeker 'oemoemenoe', geïmporteerd van het oude forum: tja , rijd zelf met de orginele uitlaat op m,n moderne GS maar vind dat de oudere machines best kunnen permiteren om met luide verdragende geluidsdragers te mogen rijden. het zijn immers geen machines die nog dagelijks gebruikt worden. tijdens een toerrit of een treffen is het ouderwetse toen wel getollereerde geluid best mooi om nog es te horen. hoor het liever dan de dagelijkse Golfjes en Opeltjes met een open blerpijp.

  82. Rik
    Inhakend op een eerder berichtje van J-Vervloet. Leuk om te zien dat er veel mensen zijn deze tread als uitlaatklep gebruiken. Daarbij opgemerkt dat naar mijn idee hier de 'fatsoenlijke' rijders de meeste herrie maken.

  83. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Kort geleden tijdens open weekeinde Alltimers naast een stationair lopende Norton Manx gestaan. Dan wordt je hartritme gereset, ongelooflijk. Maakte mijn dag weer goed!

  84. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
    Kort geleden tijdens open weekeinde Alltimers naast een stationair lopende Norton Manx gestaan. Dan wordt je hartritme gereset, ongelooflijk. Maakte mijn dag weer goed!
    Da's ook prima Tom. Maar dan ga je je dus wel bewust naar zo'n bijeenkomst, om te kijken en te luisteren. Je weet dat die apparaten herrie maken, en daar kies je voor, dat doe ik ook regelmatig. Als je het bekeken hebt ga je weer naar huis. Op die manier is er ook niets mis mee, is zelfs leuk! Maar...... dat is dus niet hetzelfde als ongevraagde herrie. Gereset zeg je, klopt ie nou sneller of langzamer als voorheen? Chris

  85. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Motorrijden + het geluid zoals het volgens mij zou moeten zijn, nostalgisch dus: http://www.youtube.com/watch?v=Rqe4dON05ww Maar ook dit zal wel weer te simpel gedacht zijn, gelukkig ben ik simpel en dit topic blijft me fijn bezig houden, dit ondanks mijn verstandelijke beperkte vermogen.

  86. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Berend', geïmporteerd van het oude forum:
    Dat het gebruik van oordoppen gelijk gerelateerd wordt aan uitlaten die wat lawaai maken? Ben je oordoppen immers ook niet nodig op een moderne stille machine, welke al dan niet voorzien is van een racekuip of een windscherm, dit bulderd immers ook behoorlijk bij wat hogere snelheden en kunnen mede hierdoor gehoorschade doen ontstaan. Het gebruik van gehoor beschermings middelen filteren vaak ook de wat scherpere mechanische bijgeluiden, met gehoorbescherming rijdt comfortabeler als zonder. Ook in mijn "stillere"periode reed ik altijd met oordoppen, heden ten dage is er nog steeds geen schade ontstaan aan het gehoor. Zal het, als puntje bij paaltje komt, allemaal wel meevallen.
    Geen gehoorschade? Misschien een lichte hersensbeschadiging, die je normbesef, en mensenkennis aangetast heeft?

  87. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:
    Hoi, Ik heb op dit forum wat items gelezen mbt Hoske (London) uitlaten. Het idee dat deze uitlaten een ander, maar niet overdreven, geluid laten horen, vind ik wel wat. Wie heeft ervaring met deze uitlaten en zijn deze ook geschikt voor de R100RT uit "92 ?
    Ik heb ze gemonteerd gehad op een R60/7. Het geluid is "hol", doch niet overdreven hard. Kwaliteit is goed.

  88. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Hoi Rob, Leuk dat iemand weer even reageert op eigenlijke onderwerp van mijn draadje. Ben je super-tevreden ? Heb je ze besteld bij de sponsor (welk partnr) ? gr. Rik

  89. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Onderdeel nummer van deze uitlaatdempers bij de Hobbyist is : 61018 Je kunt ze trouwens ook met gewone M8 bouten en moeren vastzetten aan het achterframe,M8x1,5 dus, is niet echt noodzakelijk om dit met M8x1 of M8x1.25 te doen, heeft geen practisch nut. En 8.8 treksterkte is ook ruim voldoende & voldoet aan de maatstaf. Zou er wel een drup Loctite schroefdraad borgmiddel op doen als ik jou was, trilt het in elk geval niet los.

  90. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Hier nog een link, staat het origineel van Hoske ook bij, wel erg duur trouwens: http://www.kempmann.com/Neuteile/Auspuff/body_auspuff.html

  91. Patrick
    Ik heb deze hele lap tekst over uitlaten vol ongeloof gelezen, en ben tot de conclusie gekomen dat ik slechte mensen kennis heb. Wist echt niet dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die het irirtant, raar en zelfs aso vinden dat er andere mensen zijn open uitlaten hebben onder hun (oude)motorfiets. Ik heb ze zelf ook, gewoon omdat ik het leuk vind klinken en het originele geluid veel te saai vind, en de dempers zijn wat korter wat ook beter staat. Heeft verder niets te maken met aandacht trekken, motorracers nadoen of ter compensatie van iets anders in mijn optiek. En voor de topicstarter, de dempers klinken idd een stukje harder en donkerder en als je de dempers helemaal leeg maakt NOG iets meer.

  92. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Toch nog weer een reactie van mij, kan het niet laten immers. Zoek eens op Google, BMW RS500 van 1938/1939, aanschouw het uitlaatsysteem van originele fabrieks BMW's, welsiswaar de race-uitvoering, maar toch. Enige vorm van uitlaatdemping is niet te ontdekken, laat staan uitlaatdempers. Was mijn bijdrage voor vandaag weer.

  93. Patrick
    Toch nog weer een reactie van mij, kan het niet laten immers. Zoek eens op Google, BMW RS500 van 1938/1939, aanschouw het uitlaatsysteem van originele fabrieks BMW's, welsiswaar de race-uitvoering, maar toch. Enige vorm van uitlaatdemping is niet te ontdekken, laat staan uitlaatdempers. Was mijn bijdrage voor vandaag weer.
    Het heeft allemaal geen nut Ruud, wij zijn nu eenmaal een stel aso,s die de rust in de buurt verstoren als we een stukje willen rijden.

  94. Rik
    Rudy en Patrick, bedankt voor de input, Ik moet nu eerst ff een probleem met de brandstoftoevoer oplossen (houdt in boven de 120). Zal wel iets van doen hebben met vuil of vlotterniveau (ben niet de eerste met dit probleem zo te zien op het forum). Wel vervelend en vermoeiend met inhalen (300 kilometer rijksweg vandaag). Nog even en dit draaadje noteert 100 reacties, nooit verwacht. gr. Rik

  95. bert
    Toch nog weer een reactie van mij, kan het niet laten immers. Zoek eens op Google, BMW RS500 van 1938/1939, aanschouw het uitlaatsysteem van originele fabrieks BMW's, welsiswaar de race-uitvoering, maar toch. Enige vorm van uitlaatdemping is niet te ontdekken, laat staan uitlaatdempers. Was mijn bijdrage voor vandaag weer.
    Hallo Rudy HD, dit wordt een toppertje, Mag ik het geluid nog een keer horen............................................................?

  96. Passant
    Zie eens hier naar wat huisvliit kan doen: kijk eens op http://classicbikes.actieforum.com/show-us-your-project-f1/bmw-r100-project-t395.htm

  97. Rudyhadee
    Ja, die Burner kan er wat van, stel mooie Krauser koppen er bij, heerlijk. Maarre: ik durf hier geen linkjes meer neer te zetten met betrekking tot het geluid van mijn brommer, wordt ik wederom voor van alles en nog wat uitgemaakt, daar bedankt ik voor eigenlijk. Heb wel wat filmpjes op Youtube staan, zoeken onder : Rudyhadee, kom je genoeg lawaai tegen, zowel met BMW,MV Agusta's en honden. Ben nu eenmaal een rumoerig typje.

  98. Rudyhadee
    Check ook deze van Miob, is ook goed bezig: http://classicbikes.actieforum.com/new-member-start-here-begin-hier-f3/miob-bmw-r-80-and-cx-500-t238.htm?highlight=miob

  99. Rudyhadee
    More Miob: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/198951/0/0/miob En wie maakt de 100 vol?

  100. Rik
    Mijn thread, ik dus. gr. Rik

  101. Forum import
    Reactie van bezoeker 'chefke', geïmporteerd van het oude forum: Zullen we nu sluiten. Chefke

  102. Rudyhadee
    Filmpje van gisteren( en het is niet de mijne, dit voor de duidelijkheid). http://www.youtube.com/watch?v=BrLEOqMVSFg

  103. Richard
    Rudy, http://www.youtube.com/watch?v=oFmB6UGucms gewoon kijken en genieten Richard

  104. Rik
    Eindelijk dan het H-stuk gemonteerd! Constateringen: - geen irritant zuigend stofzuigergeluid meer als ik in de 2e rond de 55 / 60 uur rijd. De motor maakt nu een veel rustiger en ietwat voller geluid - een ietwat meer "plof" (geluid wat ik mooier vind) in het algemeen - in hogere toeren een wat rauwer geluid (geluid wat ik wel mooier vind) - misschien verbeelding maar de BMW reageert beter Nu was ik ook getogen naar de winkel van de sponsor maar daar vertelde men mij dat een Hoske gewoon een slecht idee is op een R100Rt uit 92 (alles na 1985 zoals de prijslijst meldt: niet doen). Nu las ik hierboven dat J.Vervloet een Sito (bolle uiteinde) heeft genomen. Ik ben benieuwd wat de aard van het geluid is uit deze pijpen. Heeft iemand nog een goed alternatief voor de Hoskes indien de Sito's ook al het geluid opvreet? gr. Rik

  105. j_vervloet
    Omdat er om gevraagd wordt dan toch even mijn ervaring met de Sito uitlaten: Het klinkt als een ouderwetse BMW, dus een zonder de tussenpot.

  106. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bennie', geïmporteerd van het oude forum:
    Eindelijk dan het H-stuk gemonteerd! Constateringen: - geen irritant zuigend stofzuigergeluid meer als ik in de 2e rond de 55 / 60 uur rijd. De motor maakt nu een veel rustiger en ietwat voller geluid - een ietwat meer "plof" (geluid wat ik mooier vind) in het algemeen - in hogere toeren een wat rauwer geluid (geluid wat ik wel mooier vind) - misschien verbeelding maar de BMW reageert beter Nu was ik ook getogen naar de winkel van de sponsor maar daar vertelde men mij dat een Hoske gewoon een slecht idee is op een R100Rt uit 92 (alles na 1985 zoals de prijslijst meldt: niet doen). Nu las ik hierboven dat J.Vervloet een Sito (bolle uiteinde) heeft genomen. Ik ben benieuwd wat de aard van het geluid is uit deze pijpen. Heeft iemand nog een goed alternatief voor de Hoskes indien de Sito's ook al het geluid opvreet? gr. Rik
    Heb je ook nog andere sproeiers geplaatst of iets in de carbs aangepast? Moest je nog iets aanpassen of uitvullen tussen dempers en H-stuk? Is het net zo stabiel als de orginele tussenpot?

  107. Rik
    @Vervloet Bedankt voor de reactie @Bennie De carbs zijn nog origineel. Het H-stuk (verkrijgbaar bij de sponsor) past feilloos op de bochten en de bestaande BMWuitlaten; geen pas- en/of vulstukken nodig. Alleen al daarom zou ik niet gaan stoeien met eigen RVS buisjes zoals elders op de site eens geopperd is. In mijn vorige bericht kan je verder lezen dat ik tevreden ben. gr. Rik