Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, Ik kan een BMW R100-7 kopen van 1978. De Km stand is 50000 Hoe kan ik controleren (door uiterlijke kenmerken of metingen) dat de km stand inderdaad 50000 km is en niet 150000 km groet, Rob

33 reacties

  1. wouter
    Wat simpele zaken zijn de stepjes en handvaten, deze zijn echter ook makkelijk te vernieuwen.... verder kan een onderhouds historie het eea zeggen. je kunt misschien ook nog wat informatie van de remschijven afhalen ? Verder maakt het toch niet zoveel uit of hij nou 50 K of 150 K gelopen heeft. een goed onderhouden fiets kan dit toch makkelijk aan ?! Succes in ieder geval met de aanschaf!

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'chefke', geïmporteerd van het oude forum: Nou Wouter 100k maakt wel iets uit. Klep geleiders drijfstanglagers en ga zo nog maar even door. Chefke

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum: dank voor reactie. hoeveel mag speling mag het achterwiel hebben als je het heen en weer beweegt (vooruit / achteruit). hiermee bepaal je vlg. mijn slijtage eindaandrijving. slijtage onderkant standaard ??? afstand stelmogelijkheid klepspeling ??? lawaai kleppen / zuigers ??? of mogelijk andere trucjes ??? groet,rob

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum: Ik geloof niet dat er een manier is om te 'meten' wat de werkelijke km-stand is. Maar 50.000 voor een 30 jaar oude motor is wel heel erg weinig.... Of heeft hij soms 20 jaar in een kelder gestaan met een laken erover? Laat je niet beïnvloeden door een getal op de km-teller. En ga er maar vanuit dat er meer km's mee gereden zijn dan dat de teller aangeeft.... Succes met je beoordeling en eventueel aankoop.

  5. jeroen
    Volgens mijn motor (R100RT) is ook het eerste cijfer van de 100K (de een dus) zichtbaar omdat er genoeg cijfertjes (digits) op het display staan. Als er 50 K op de teller staat, dan begint de KM-stand dus met een 0 (nul). Voor die leeftijd heb ook ik daar vraagtekens bij als dit inderdaad zo is. Als toch het linker digit niet aanwezig is, dan wordt het lastig inschatten. Het kan 50 k zijn, maar ook het 3-voudige of 5-voudige. Succes met uitzoeken en als de motor lekker rijdt en niet rammelt, piept, rookt (alhoewel :-) ), kreunt en ratelt, ga dan gewoon genieten.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum: Op een van mijn RT staat 59.000 op de teller. Maar ik weet dat er 200.000 bij moeten staan. Dat geeft niets want hij is ondertussen ook onderhouden geweest. De andere heeft 38.000 op de teller staan en daar hoort nog 100.000 bij geteld te worden. Mijn Ural van 1993 heeft 7500 op de teller staan. Qua betrouwbaarheid heb ik meer vertrouwen in die BMWees dan die Ural. En dan zien die Bmwees er wel gebruikt uit.

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum: Ik zou het kenteken vermelden op deze site. Hier wemelt het van de BMW-liefhebbers, dus wellicht zit de oude eigenaar erbij... Uiterlijk zal je m.i. niet veel merken of het blok 50.000 of 150.000 km heeft gedraaid. Alhoewel, de biezen van de tank (met de hand opgeschilderd) moeten bij 50.000 redelijk gaaf zijn, maar bij 150.000 km zijn deze biezen redelijk versleten (vooral onderaan, bij het zadel). Innerlijk maakt het wel degelijk uit, 150.000 km was in die tijd erg veel. Het is verstandig te kijken of het nummer van het blok overeenkomt met het framenummer (moet identiek zijn).

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Gerrit', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, frame en blok nummer MOET niet identiek wezen....zo hoort het vanaf nieuw. Dit is ook weer iets voor de puristen, blok/frame nummer moeten matchen, wat een gezeur. Zorg voor een goed blok, dat fijn draait en mooi oppakt, wat maakt dan uiteindelijk dat nummertje uit ??? Kmstand bij die leeftijd kan alleen ultra laag zijn bij vele jaren stilstaan en ik denk dat juist een onderhouden fiets waarmee met mooi weer getoert wordt met dan 150000 op de klok een betere keus is! Stilstand is achteruitgang weten we het nog ? Succes met de keuze. G.

  9. abbmw
    Waarom niet naar motorzaak met ervaring met deze types om een keuring uit te voeren? Garantie heb je nooit maar een ervaren monteur weet allicht meer. Wordt dat door de verkoper geweigerd weet je genoeg. Klepdeksels er af en kijken of er sprake is van overmatige vervuiling. Met de opgegeven km stand moet dat er behoorlijk schoon uitzien. Uurtje arbeidsloon kan je wellicht een hoop ellende schelen danwel erg veel rijplezier geven. Veel sukses. Gr. Ab

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:
    Hoi, frame en blok nummer MOET niet identiek wezen....zo hoort het vanaf nieuw. Dit is ook weer iets voor de puristen, blok/frame nummer moeten matchen, wat een gezeur. Zorg voor een goed blok, dat fijn draait en mooi oppakt, wat maakt dan uiteindelijk dat nummertje uit ??? Kmstand bij die leeftijd kan alleen ultra laag zijn bij vele jaren stilstaan en ik denk dat juist een onderhouden fiets waarmee met mooi weer getoert wordt met dan 150000 op de klok een betere keus is! Stilstand is achteruitgang weten we het nog ? Succes met de keuze. G.
    Beste Gerrit, Je moet eerst goed nadenken voordat je een reactie als 'gezeur' omschrijft. Als je wilt weten of de km-stand klopt dan kijk je als eerste naar de 'matching numbers'. De teller hoort vaak bij het frame en niet bij het blok. Dus daarom schrijf ik dat de nummers moeten matchen. Weten we het nog? ;-)

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Gerrit', geïmporteerd van het oude forum: Teller hoort net zo bij een frame als een blok dat hoort, misschien nog meer bij het cardan, ivm getal op teller en eindoverbrenging, dat hele matching numbers gedoe is puur iets voor de ṕietjes precies´ kijk naar het geheel om een indicatie te krijgen, zoals steps en buddy, en inderdaad ook blok. G.

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Mike', geïmporteerd van het oude forum: Compressie meten, speling aandrijving "voelen", uiterlijk bekijken, stukkie rijden, prijs ok? Bovenstaande 5 dingen ok, gewoon kopen! Km.teller zegt nix.

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:
    Compressie meten, speling aandrijving "voelen", uiterlijk bekijken, stukkie rijden, prijs ok? Bovenstaande 5 dingen ok, gewoon kopen! Km.teller zegt nix.
    Hallo Mike, Speling meten doe je vlg. mij door het achterwiel heen en weer te bewegen. Hoeveel mag deze speling zijn, en welk meetpunt hanteer je dan ?? groet, Rob

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Mike', geïmporteerd van het oude forum: Yo Rob,' ik vrees dat ik daar geen antwoord op kan geven. Ik rij bijna 20 jaar Guzzi (zelfde systeem) en heb er verscheidene gehad. Ik heb sinds een jaar of 2 een BMW, qua techniek scheelt het weinig. Speling op de kruiskoppeling/cardanoverbrenging moet je "voelen". Alsje twijfelt, vraag dan een kenner hiero die bij je uit de buurt komt. Aan de andere kant; ben je bang dat dat de kosten zijn ?

  15. abbmw
    Compressie meten, speling aandrijving "voelen", uiterlijk bekijken, stukkie rijden, prijs ok? Bovenstaande 5 dingen ok, gewoon kopen! Km.teller zegt nix.
    Hallo Mike, Speling meten doe je vlg. mij door het achterwiel heen en weer te bewegen. Hoeveel mag deze speling zijn, en welk meetpunt hanteer je dan ?? groet, Rob
    Zijdelingse speling hoort een BMW wiel niet echt te hebben. Stukkie rijden zonder helm op en luisteren. Klinkt het als een oude Ford Taunus (zagend geluid) is het foute boel want dan zijn er lagers aan gort. Echt goed meten of er teveel speling op de tandwielen is kan alleen maar met een klokje of een zeer geoefende hand. om te controleren of het echt soepel loopt kan alleen na afkoppelen van de cardanas. Helaas kun je er niet inkijken maar wel bekijken of er bijv nog olie in de cardanastunnel is, zoniet heb je al een probleem. Ik vind dat je best zijkerig mag keuren want je koopje kan uitlopen op nogal wat revisiewerkzaamheden waarvan je niet erg blij wordt. Zonder demonteren moet je gewoon als een goede muzikant luisteren naar de geluiden. Mijn BMW R60/2 uit 1965 heb ik al 36 jaar en heb er nog nooit mee 'stilgestaan'. Dit jaar de versnellingsbak en cardan gereviseerd (alleen maar lagers) en zomaar zo`n 70% minder lagerkabaal. Is het een goeie, heb je nog veel jaren rijplezier en dat is je zeer gegund. Neem wel een ANWB lidmaatschap want motorrijders die stoppen om te zien of ze je kunnen helpen worden steeds schaarser. Gr. Ab.

  16. Bart
    Als je naar de site gaat waar de K's van B Meijerink staan kan je een soort checklist vinden met punten waarop je een motor kan beoordelen voor aankoop. Staan best aardige tips op. En: een 2e hands motor of auto is altijd een "risico", maar valt na een normale beoordeling toch best wel mee. Ik kijk zelf ook altijd hoe bouten en moeren eruit zien. Zijn ze "rond" gedraaid dan zegt dat wel iets over de sleutelaar. Ik heb liever dat ie het niet doet dan dat alles onvakkundig los gedraaid is geweest b.w.v.s.!

  17. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Louis van Rijn', geïmporteerd van het oude forum: Hi, 100/7 rider Een hoge kilometer stand is altijd meer te vertrouwen dan een lage. In principe zou ik eigenlijk met meer vertrouwen zo'n motor kopen: je weet wat het is. 50.000 km of 150.000 km is heel goed te zien aan de plaats waar de zuiger omkeert in de gietijzeren cylinder. Bij 50.000 zie je niets en bij 150.000 zie je daar waar de zuigerveren in de topstand zijn dan zeer lichte ringvormige slijtgolvingen in de cylinder. Klepgeleiders spreken overigens boekdelen: uitlaatklepgeleider van 8,15 bij 8.00 mm interne diameter (twee metingen haaks op elkaar als de uitlaatklep eruit is) betekent 150.000 km. Maar ja daar heb je niets aan, dan moet alles open. Handig is wel de speling te voelen haaks (open neer dus) op de handels van de koppelingen de rem. De koppelingshandel is altijd 2 tot 3 maal verder uitgelubberd bij hoge km standen vergeleken met de remhandel. Bij een nieuwe motor zijn die spelingen gelijk. Is dit je tip? p.s de speling van het voetrem scharnierpunt in het frame zegt ook veel. Lubbert dit aardig dan is het 150.000 + km, want dit punt is niet zo snel te verbussen. Groetjes, Louis (R100RS 153.000 km 1979)

  18. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Sep Maier', geïmporteerd van het oude forum:
    Hi, 100/7 rider Een hoge kilometer stand is altijd meer te vertrouwen dan een lage. In principe zou ik eigenlijk met meer vertrouwen zo'n motor kopen: je weet wat het is. 50.000 km of 150.000 km is heel goed te zien aan de plaats waar de zuiger omkeert in de gietijzeren cylinder. Bij 50.000 zie je niets en bij 150.000 zie je daar waar de zuigerveren in de topstand zijn dan zeer lichte ringvormige slijtgolvingen in de cylinder. Klepgeleiders spreken overigens boekdelen: uitlaatklepgeleider van 8,15 bij 8.00 mm interne diameter (twee metingen haaks op elkaar als de uitlaatklep eruit is) betekent 150.000 km. Maar ja daar heb je niets aan, dan moet alles open. Handig is wel de speling te voelen haaks (open neer dus) op de handels van de koppelingen de rem. De koppelingshandel is altijd 2 tot 3 maal verder uitgelubberd bij hoge km standen vergeleken met de remhandel. Bij een nieuwe motor zijn die spelingen gelijk. Is dit je tip? p.s de speling van het voetrem scharnierpunt in het frame zegt ook veel. Lubbert dit aardig dan is het 150.000 + km, want dit punt is niet zo snel te verbussen. Groetjes, Louis (R100RS 153.000 km 1979)
    Dit noemt men "stootranden" meneer van Rein. En je vind ze in elke motor ongeacht de km-stand, en heeft weinig met uitgelubberde cilinders te maken. Ik heb liever een BMW met 150000 km op de teller die door de vorige eigenaar rustig is warmgereden, dan één met 50000 die met koude motor is afgetuigd. Km-stand zegt eigenlijk niet veel of een motor versleten is of niet! Dus Rob maak gewoon een proefrit op die R100/7. Rijdt die goed en de prijs is ok, dus kopen! Een evt. revisie kost ook niet de hele wereld voor een R100/7. Deze oudjes koopt men toch eigenlijk alleen voor de hobby, en elke hobby kost geld! Anders moet je maar gaan dammen of schaken.

  19. Bart
    Hard lopen kost ook niet veel. Maar ik doe het liever niet achter mijn motor!

  20. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Sep Maier', geïmporteerd van het oude forum:
    Hard lopen kost ook niet veel. Maar ik doe het liever niet achter mijn motor!
    Ja, en is bovendien veel gezonder!

  21. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Louis van Rijn', geïmporteerd van het oude forum: Hi 100/7 rider. De cylinder 'stootranden' zijn bij nieuwe cylinders absoluut niet te vinden. Ze zijn er niet omdat het honen tot net buiten de cylinder plaatsvindt. Gaande weg het gebruik ontwikkelen ze langzaam. Ook het onrond uitslijten van de klepgeleiders is wel bekend, dit komt door de beweging van de tuimelaar die iets kiept en de klep dus een fractie zijdelings belast bij het indrukken. Heeft iemand nog kommentaar op de slijtage van koppeling/remhandel en speciaal loodrecht op de beweging van de handel? Kijk er zelf eens naar , een eye opener. Groetjes, Louis

  22. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Sep: Dit noemt men "stootranden" meneer van Rein. En je vind ze in elke motor ongeacht de km-stand, en heeft weinig met uitgelubberde cilinders te maken. Is inderdaad onzin louis, je hebt gelijk. Overigens zijn de rem en koppelingshandels ook geen al te nauwkeurige indicator. Deze kunnen ook gemakkelijk vervangen zijn, na een valpartij of zo. Ik zou zeggen: gewoon een fiets beoordelen op zijn technische staat, niet op zijn kilometerstand. Chris

  23. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Sep', geïmporteerd van het oude forum:
    Hi 100/7 rider. De cylinder 'stootranden' zijn bij nieuwe cylinders absoluut niet te vinden. Ze zijn er niet omdat het honen tot net buiten de cylinder plaatsvindt. Gaande weg het gebruik ontwikkelen ze langzaam. Ook het onrond uitslijten van de klepgeleiders is wel bekend, dit komt door de beweging van de tuimelaar die iets kiept en de klep dus een fractie zijdelings belast bij het indrukken. Heeft iemand nog kommentaar op de slijtage van koppeling/remhandel en speciaal loodrecht op de beweging van de handel? Kijk er zelf eens naar , een eye opener. Groetjes, Louis
    Tja, maar na de inrij periode km zitten ze er toch weer, gek he!

  24. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Gerrit', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, als ze er na het inrijden al zitten, kliopt er iets niet, moet pas voelbaar zijn, boven de 100000km. Grt, G.

  25. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Sep, haal jij je cilinderkoppen eraf na het inrijden? Had je een probleem? Overigens, de bedoelde randen niet verwarren met een beetje koolaanslag of verkleuring die op de cilinder achter blijft, boven de bovenste zuigerveer, da's wel normaal. Chris

  26. abbmw
    Hallo, Ik kan een BMW R100-7 kopen van 1978. De Km stand is 50000 Hoe kan ik controleren (door uiterlijke kenmerken of metingen) dat de km stand inderdaad 50000 km is en niet 150000 km groet, Rob
    Hoi Rob, Je weet nu na al de adviezen vast wel wat je moet doen. Je huurt een bestelwagen, Richt hem volledig in als werkplaats, Ga de motor bekijken en haal hem helemaal uit elkaar. Laat cylinders ophalen door een notaris die er vervolgens mee naar eern T.U. gaat om te kijken of het allemaal wel waar is wat er door de verkoper wordt beweert. Laat tevens DNA onderzoek doen waaruit kan blijken oftie wel werkelijk de eerste eigenaar is en niet te vergeten moet er middels rontgenfoto's vastgesteld worden dat de nr. wel degelijk matchen. Zoniet kan het geen goede motor zijn. En als hij deze gang van zaken niet toestaat weet je genoeg, de man liegt dattie barst. Een normale vraag op dit forum veranderd regelmatig in 'handje drukken' . Ik hoop voor je dat het een goede is. Hoppeta, lekker rijden Gr. Ab

  27. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Sep', geïmporteerd van het oude forum:
    Hallo, Ik kan een BMW R100-7 kopen van 1978. De Km stand is 50000 Hoe kan ik controleren (door uiterlijke kenmerken of metingen) dat de km stand inderdaad 50000 km is en niet 150000 km groet, Rob
    Hoi Rob, Je weet nu na al de adviezen vast wel wat je moet doen. Je huurt een bestelwagen, Richt hem volledig in als werkplaats, Ga de motor bekijken en haal hem helemaal uit elkaar. Laat cylinders ophalen door een notaris die er vervolgens mee naar eern T.U. gaat om te kijken of het allemaal wel waar is wat er door de verkoper wordt beweert. Laat tevens DNA onderzoek doen waaruit kan blijken oftie wel werkelijk de eerste eigenaar is en niet te vergeten moet er middels rontgenfoto's vastgesteld worden dat de nr. wel degelijk matchen. Zoniet kan het geen goede motor zijn. En als hij deze gang van zaken niet toestaat weet je genoeg, de man liegt dattie barst. Een normale vraag op dit forum veranderd regelmatig in 'handje drukken' . Ik hoop voor je dat het een goede is. Hoppeta, lekker rijden Gr. Ab
    He he, eindelijk iemand die het door heeft!!

  28. Forum import
    Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum: De kans dat je voor een leuke prijs een werkelijk in zeer goede staat zijnde ( technisch en optisch) oude Boxer kunt kopen, is zeeeer klein. Meestal gaat het zo dat tegen de tijd dat je het speeltje weer uitstekend op de weg hebt staan je beter gelijk een echt goede had kunnen kopen. Tenzij sleutelen een hobby is. En in dat geval kun je dus ook uitstekend terecht bij de Hobbyist. Die al 25 jaar bestaat. Er wordt dus nogal wat afgesleuteld. Ben je leek en zit je technisch gezien net zo naar een oude boxer te koekeloeren als een aap in een roestig horloge, ben je beter af gelijk een goede te kopen. Heb je daar geen geld genoeg voor NEEM DAN ALTIJD IEMAND MEE DIE WEL VERSTAND HEEFT VAN OUDE BOXERS. Dat kan je een hoop ellende besparen. Hans

  29. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum: Een beetje geld achter de hand houden voor de post "onvoorzien" lijkt me ook niet verkeerd.Er komt vaak altijd wel wat om de hoek kijken waar je net niet op gerekend hebt.

  30. Forum import
    Reactie van bezoeker 'jan paul', geïmporteerd van het oude forum: Beste Rob, Kijk even op deze site www.bmwr.nl en klik daar op de link "aankooptips" Dan weet je waar je op moet letten. KM-standen zegt veel en niet veel, het is maar een indicatie. Maar alle punten moeten overeenkomen met het verhaal van de verkoper. Luister naar de motor, maar dan moet je wel weten wat je moet horen. ben je een leek en weet ook niet hoe een BMW moet klinken, neem dan een 2e persoon mee die wel weet hoe die klinkt. Die tweede persoon is ook handig, bij het vaststellen van speling in het balhoofdlager. Je laat je 2e man even op de buddy plaatsnemen en jij controleerd de speling in de voorvorken, het balhoofdlager. Let op kabels/leidingen die afgekneld zijn bij het o.a. het verdraaien van het stuur. Ook is het bekend dat bij een BMW 100 om de ca. 75.000 km de klepgeleidingen vernieuwd dienen te worden. Op tijd doen kost je minder dan nieuwe zuiger en cilinders kopen. De hobbyist kan je hier perfect mee helpen. revisie klepgeleiders kosten je ongeveer 130-150 euro per cilinder. Kijk maar na op de prijslijst hier te downloaden. Dus bij een motor van 150.000 km loop je de kans dat hij de motor net wegdoet voordat hij die kleppen moet vernieuwen. Vraag daarna!!! Als de verkoper accoord gaat met en keuring, dan weet je eigenlijk wel dat het ok zit, maar meten is weten en de keus is dan aan jou. 30 jaar en weinig o de teller....tja, ik heb twijfels. Maar dat is niet het enige waar je op afgaat. Je moet alles in het geheel zien. Hoe is de lak en het alluminium, start hij vlot of moet er een acculader aan te pas komen. Hoe ziet de standplaats eruit waar de motor staat. Ziet hij eruit als afgeragd of netjes gepoetst.? Heeft de verkoper een vertrouwd praatje, of lult die maar wat uit zijn nek. b.v. heeft net een nieuwe accu gehad.......maar kan de motor nog maar amper ronddraaien. Het geheel bekijken, nooit op 1 ding afgaan. Heb je er geen verstand van, dan neem iemand mee die meer kennis van techniek heeft. Binnenin een motor kun je niet kijken, althans niemand laat toe dat je zomaar even zijn motor mag losdraaien. Zeer zeker geen cilinders. Tenzij je schade gaat vergoeden. Je koopt een gebruikte motor en die hebben allemaal sporen van gebruik. Maar ook nieuwe onbekraste motoren gaan kapot. Je moet beseffen dat het een stukje mechaniek is, dat weliswaar door de fabrikant zo goed mogelijk wordt gemaakt, maar de mensenhanden in zijn fabriek laten ook wel eens een steekje vallen, en ondanks de hoge kwaliteitscontrole van BMW komt er ook wel eens een nieuwe motor op de markt die na 1,2,of 3 weken een mankementje heeft. Mijn tip is: vraag veel aan de verkoper, luister naar de motor(lagers, tikken v.d. kleppen e.d.) Voel aan de wielen, zijn ophanging, achterbrugspeling, kijk naar het oliepeil en de kleur van de olie, misschien kun je ook even kijken naar de kleur van de bougies(een kleinigheidje om los te draaien) Ontstekingsafstellingen zijn maar bijzaak, dat is allemaal kosteloos te doen, als je een beetje handig bent en met een goed boek kom je een heel eind. Laat je vooral niet opjagen doordat de verkoper zegt dat er vanmiddag nog iemand voor de motor komt kijken, want er staan er genoeg op het internet. Luister naar wat de man zegt, de motor, eigen vaststellingen, conclusies e.d., maak zondermeer een proefrit. Geen proefrit....!!!! dan gelijk afhaken. Laat hem maar meerijden op een andere motor of op de buddy, maar maak een proefrit. Ik woon in Overpelt, en als je in de buurt woont dan geef maar een gil, ik ben geen BMW specialist maar heb een beetje verstand van techniek en je kunt naar mijn motor luisteren, dan weet je hoe die klinkt en je mag er ook wel even op rijden om te voelen hoe die moet lopen. Maar dat kun je ook bij een dealer bij jouw in de buurt(met een gebruikte BMW100 in voorraad), vraag gewoon om een proefrit op die fiets. Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad. Veel rijplezier met een BMW gewenst, de keus van het merk is al goed :-) groet Jan Paul

  31. Rik
    Twee tips: 1) Kijk goed of de verkoper eerlijk uit zijn blauwe ogen kijkt. 2) Of laat de motor keuren door de keurmeester van Promotor. Dat kost iets van 130 euro en hij komt op lokatie.

  32. Forum import
    Reactie van bezoeker 'arnold', geïmporteerd van het oude forum: Veel gezeur over zoon oud beestje. Na 31 jaar zal er heus wel iets niet deugen. Arnold