Voor het nieuwe forum, klik   hier
jvsoelen
Afgelopen zaterdag bij een BMW dealer staan kijken naar de Dynojet testbank met daarop div. BMW's van verschillende types. Dat ging erop !!!, mensen stonden met de handen voor de oren. Nu mijn vraag: Wanneer je de grafiek uitslagen zag kon je precies aflezen of hij te schraal en/of wanneer de toerenbegrenzer in kwam en/of er meer PK's uit te halen was?. Ik heb ook in dubio gestaan zal ik het doen ????, maar je rook rubber van de achterband en hij werd flink vanuit z'n vijfde versnelling tot max. gehaald en dat wat minuten. Kan dit/dat kwaad en/of breng deze test schade aan voor je BMW ?. Gaarne jullie reactie hierop. Mvgr. J.v.Soelen

11 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, loop ook met de gedachte om de streep 5 te laten meten op de testbank.

  2. wouter
    bij het het afstellen / synchroom stellen moet je al "doorwerken" om hem niet te heet laten worden..... kan me voorstellen dat het dan wel erg heet gaat worden zonder externe koeling op zo'n testbank.

  3. jvsoelen
    Rudyhadee , Wouter: bij het het afstellen / synchroom stellen moet je al "doorwerken" om hem niet te heet laten worden..... kan me voorstellen dat het dan wel erg heet gaat worden zonder externe koeling op zo'n testbank. Ja, dat ontbrak er nu aan ("Hij") testen hem "VOL", gaf bij de uitdraai suggesties , maar stelde niets bij/af, want anders zou het nog gekker worden v.w.b. hitte en schade?, en dan net wat jij voor reactie geeft moet het doorwerken worden. Maar zou je met die uitdraai naar (een dealer moeten), en hem dan a.d.h. van de uitdraaien moeten laten afstellen?. Mvgr. J.v.Soelen

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'jos', geïmporteerd van het oude forum: Een dynabank werkt met een koelingssysteem welke hij kan afstellen richting cylinders dan is het net of ze in de rijwind zitten. Zit dit er niet op zou ik het niet adviseren.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum: Bij open dagen etc is het meestal alleen op de bank, uitdraaitje maken en volgende maar weer. Als ze er echt de tijd voor nemen (en als je er echt voor betaalt) stellen ze de motor ook goed af aan de hand van de gemeten waarden, anders heeft het weinig zin. Hooguit om lekker op te kunnen scheppen in de kroeg (de mijne is 18 meter lang, gaaaap). Op een goede testbank zit inderdaad externe koeling in de vorm van een paar flinke ventilatoren met richtmogleijkheid, kan dus geen kwaad om je BMW er eens op te zetten. Een vloeistofgekoelde motor koelt immers ook niet echt hard als er geen rijwind langs de radiator komt.

  6. jvsoelen
    Jos/Ralf; Net zoals jullie beschrijven, er stond wel een blower voorop de testbank, maar of die veel deed ?. Maar ook alleen een uitdraai en € , maar geen afstelling, Jammer dat hij dat niet deed. Die afstelling moet dat daarna worden gedaan per valve/cilinder of wordt dit gedaan in de Eprom van je motormanagment ?. Mvgr. J.v.Soelen

  7. wouter
    Jos/Ralf; Net zoals jullie beschrijven, er stond wel een blower voorop de testbank, maar of die veel deed ?. Maar ook alleen een uitdraai en € , maar geen afstelling, Jammer dat hij dat niet deed. Die afstelling moet dat daarna worden gedaan per valve/cilinder of wordt dit gedaan in de Eprom van je motormanagment ?. Mvgr. J.v.Soelen
    op je R80RT zal weinig motormanagement zitten :) Volgens mij stellen ze het lucht/brandstof mengsel optimaal af zodat hij maximaal kan presteren.... Hoe ze het bij je 1100 doen weet ik niet

  8. jvsoelen
    Dat was juist mijn vraag Wouter, " Hoe wordt dit gedaan bij (mijn) BMW R1100RS "?. Wordt dit zo gedaan zoals ik afgelopen zaterdag zag, en dan met het vervolg op de tesatbank of ..... ?. Mvgr. J.v.Soelen

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:
    Dat was juist mijn vraag Wouter, " Hoe wordt dit gedaan bij (mijn) BMW R1100RS "?. Wordt dit zo gedaan zoals ik afgelopen zaterdag zag, en dan met het vervolg op de tesatbank of ..... ?. Mvgr. J.v.Soelen
    Volgens mij kan je beter de dealer vragen wat de mogelijkheden zijn, de prijs en het te verwachten eindresultaat. Vaak betaal je een fors bedrag voor iets meer vermogen Je bent al overgestapt op een 1100, wil je nu nog meer? Kijk eens voor de lol op you tube en bv een motorfiets op een vermogensbank, je staat te kijken met wat een geweld een motor op zo'n bank staat te draaien. Vind ik wel gaaf om te zien hoor. Tuurlijk kost het achterbandrubber, maar je wil toch weten wat er dan nu werkelijk qua vermogen opgehoest kan worden? gehoest kan worden?

  10. jvsoelen
    Oké Marcel, goed z'n reactie. Dank J.v.Soelen