Voor het nieuwe forum, klik   hier
Molus
Ik heb een R100RT uit 1979 (met RS kuip) die eens een grondige revisie nodig heeft. Nu heb ik begrepen dat er een big bore kit bestaat die niet alleen een beetje extra vermogen geeft, maar vooral meer koppel. Het is niet goedkoop dus ik zou graag willen weten of het echt nut heeft, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

5 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Weet uiteraard zelf niets over de vraag van genoemd type,maar: Rij nu op een omgebouwde R75/5 uit 1972 met een 1000cc Siebenrock setje, wist niet wat me overkwam de eerste kilometers, wat een verschil zeg. Zit er nu een half jaar op en moet er nog steeds aan wennen, soms is ze erg van de gemene. Nogal wat meer koppel gekregen en behoorlijk wat pk's er bij, zelfs bij hoge snelheden gaat ze er als een speer vandoor, hard genoeg voor invordering van het rijbewijs.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Kijk eens bij siebenrock.com voor info. Ik heb begrepen dat het hogere vermogen vooral door de hogere en lichtere zuigers komt waardoor een flinke compressieverhoging ontstaat. In die set zitten ook andere drijfstangen en een wat snellere nokkenas. Er is ook een vervangingsset met dezelfde cilinderinhoud maar mét de lichtere en hogere zuigers. Dit is beduidend goedkoper dan een complete 1070cc set.

  3. Egbert
    Vaker aan de orde geweest: meld wel bij je verzekeraar (en wellicht ook bij de RDW) dat je een andere cylinderinhoud hebt. Je kan er ernstige shit mee krijgen als je betrokken raakt in een een ongeval. De verzekering kan zelfs weigeren om uit te keren als je schuldig bent. Hou het simpel, goed en makkelijk, dan geniet je des te meer van je prachtmachine! Groeten, egbert

  4. Patrick
    Vaker aan de orde geweest: meld wel bij je verzekeraar (en wellicht ook bij de RDW) dat je een andere cylinderinhoud hebt. Je kan er ernstige shit mee krijgen als je betrokken raakt in een een ongeval. De verzekering kan zelfs weigeren om uit te keren als je schuldig bent. Hou het simpel, goed en makkelijk, dan geniet je des te meer van je prachtmachine! Groeten, egbert
    Valt wel mee hoor, ik weet niet hoe het met een motorfiets is, maar met een auto hoef je pas naar het RDW als je meer dan 40% vermogens winst hebt.