Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'a.verheijen', geïmporteerd van het oude forum: Beste Mensen, het gaat over een R 80/7 bj 1977 motor gereviseerd na twee weken beginnen de twee bouten van de oliekanaaltjes te lekken{dat zijn twee bouten die je met de schroeven draaier los of vast draaien} bouten zitten links een onder de cilinder een aan de achter kant op de zelfde hoogte ik kan ze niet los krijgen kruipolie help ook niet ik durf er niet op te slaan bout onder de cilinder aan de linker kant zit ook nog eens de framebuis vraag hoe kan ik dat nou op lossen? Bij voorbaat dank.

7 reacties

  1. Bep
    Beste Mensen, het gaat over een R 80/7 bj 1977 motor gereviseerd na twee weken beginnen de twee bouten van de oliekanaaltjes te lekken{dat zijn twee bouten die je met de schroeven draaier los of vast draaien} bouten zitten links een onder de cilinder een aan de achter kant op de zelfde hoogte ik kan ze niet los krijgen kruipolie help ook niet ik durf er niet op te slaan bout onder de cilinder aan de linker kant zit ook nog eens de framebuis vraag hoe kan ik dat nou op lossen? Bij voorbaat dank.
    Ik meen me te herinneren dat ik het blok heb laten zakken ,(of opgetild) om aan de boutjes te komen ,vervolgens met een slagschroevendraaier losgedraait en met locktyde weer gemonteerd ,echter niet te ver in het blok draaien omdat men er voor waarschuwt dat het oliekanaal afgesloten kan worden. Bep

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, heb er ook iets lekkage. Maar heb geen loctite, kan het met elke vloeibare pakking ? bij komend probleempje: er blijft langszaam wat olie uit komen. Hoe krijg ik het goed ontvet ? of is anders een reepje gasfit tape een alternatief ? Alvast bedankt. Ron

  3. Richard
    a.verheijen, draai de boutjes er niet te ver in want dan sluit je het oliekanaal af. Maar waarom gaat het daar lekken? gaat de overdrukklep boven het krukastandwiel wel open. Het is mogenlijk om een drukmeter op de aansluiting te zetten van de oliedrukschakelaar. Richard

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum: en, zijn er alternatieven ?? Ron

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Wil', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Ron, Ik zit met hetzelfde probleem: ook olielekkage uit die schroeven na een revisie. Ik denk dat bij de revisie een schroevenborgmiddel is gebruikt en dat is fout. Dat spul wordt keihard en aangezien het aluminium van het blok meer uizet dan het staal van de schroef krijg je lekkage. Er moet namelijk een scroefdraadafdichtingsmiddel worden gebruikt. Verder blijkt er van BMW een imbusboutje te zijn waar een ringetje onderkan voor de afdichting. Hij lijkt op de olieaftapschroef. Boutje en ring kun je bestellen bij je dealer. Bestelnummers staan op het forum vermeld. Hier de link: http://kleine-boxer.redeker.net/viewtopic.php?f=2&t=1121&p=8365&hilit=Madenschraube#p8365 Sucses

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum: Ha, dat ziet er goed uit! Er is inderdaad verschil tussen draad borg middel en andere loctite. Ik heb nu de hydraulic sealer gebruikt voor schroefdraad verbindingen. Maar deze oplossing zal ik onthouden. GRt, Ron