Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'bas', geïmporteerd van het oude forum: Op mijn R75/5 zat een zadel met strepen in de breedte gemonteerd (=/6?). Was het niet zo dat tot ong.72 het zadeldek glad was & vervolgens strepen in de lengte?

16 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'bas', geïmporteerd van het oude forum: nu wel met foto....

  2. jeroen
    Is wat lastig te zien. De structuur lijkt op het zadeldek die ik op mijn R100RT heb zitten. In 1978 reed ik ook op een R75/5 maar kan me niet meer herinneren hoe het dek eruit zag.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Strepen zitten origineel inderdaad in de lengte richting, materiaal was skai.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter H.', geïmporteerd van het oude forum: Volgens mij hadden de eerste modellen een gladde skai buddy met twee handgrepen aan de achterzijkant. Later kwam het model met lengtestrepen en een enkele grote handgreep rond de achterzijde van de buddy. Ik had een 72,er 75/5 en die had dat (al).

  5. Bart
    Ik heb op mijn 60/5 het originele zadel en overtrek nog. Denfield. Banen lopen in de lengte met in het midden een naad. Aan de achter zijden een chromen beugel waaraan je je kan vasthouden als er erg hard wordt "geaccelereerd", nou ja je gaat meer naar boven als naar voren. Het echte BMW gevoel.

  6. Bart
    Nog even: die valbeugel die op de foto te zien is waar komt die vandaan. Ik heb er ook zo een met een kuip (Gläser) erop ik dacht dat die daarvoor speciaal gemaakt zijn.

  7. peterr45
    Hoi, als je iets anders wil, houd hier de actie van 25 procent korting in de gaten. Binnenkort komen de buddys in de aanbieding! Grt, Peter v Oossanen

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'lei2', geïmporteerd van het oude forum: ik heb een r60/5 uit 1971 korte achterswing met kleine accu , dit model had een glad buddydek met 2 kleine chroom handgrepen achterop en een band lopen over de breedte van het zadel terhoogte van de greep voor m op de bok te zetten. in het peters /5 werkplaatsboek kun je hier alle verschillende budys zien die er zijn uitgegeven. als je een nieuw zadel aan wilt schaffen ben dan wel zo slim om er een met een metalen onderkant te pakken die gaan niet scheuren, nog slimmer is er een op de beurs op de kop te tikken bij rudy verbist een belg die geregeld op beurzen staat met super kwaliteit en een zeer gunstige prijs!!scheelt een paar tienkes

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum: Hoi Lei, Hebben ze dat allemaal met kunststoffen onderplaat ? ik overweeg namelijk de aanschaf ervan, maar heb geen trek in een gescheurde onderzijde binnen korte tijd. Mijn stalen onderplaat is nu ook gescheurd, echter dan na 29 jaar...en door verzwakking door roest. Grt, Peter v Oossanen

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'lei2', geïmporteerd van het oude forum: origineel zijn ze met metalen plaat! worden trouwens nog steeds gemaakt. je zou denken ik koop er een van plastic dan ben ik van de roest af maar deze hebben de eigenschap om te breken zeker als er een duo passagier bijkomt , nou als jouw zadel meer dan 20 jaar oud is dan heeft hij t toch goed gedaan? koop maar een nieuwe en probeer die dan nog maar s te slijten haha.

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'bas', geïmporteerd van het oude forum:
    Nog even: die valbeugel die op de foto te zien is waar komt die vandaan. Ik heb er ook zo een met een kuip (Gläser) erop ik dacht dat die daarvoor speciaal gemaakt zijn.
    de valbeugel is orgineel bmw...

  12. Bart
    Nog even: die valbeugel die op de foto te zien is waar komt die vandaan. Ik heb er ook zo een met een kuip (Gläser) erop ik dacht dat die daarvoor speciaal gemaakt zijn.
    de valbeugel is orgineel bmw...
    Maar waarom zaten die twee oren er dan op? Of is de Gläser kuip hier pas voor gemaakt?

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'jo', geïmporteerd van het oude forum: Even over de buddy met plastic onderkant. Ik heb er een gekocht bij het 15 jarig jubileum van de Hobbyist. Sindsdien zo'n 120.000 km gereden en geen last van scheuren, het ding ziet er echt nog prima uit. Het zit trouwens heerlijk omdat 't een beetje dikker is dan origineel. Tot zo'n 500 km per dag dan, daarna gaat 't wel een beetje doorzitten. Daar had ik met 't origineel weer geen last van. Maar zo heel vaak rijd ik dat ook weer niet op één dag. groet, Jo

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'P v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, ok, dank Kan het toch wel proberen denk ik. Ik had begrepen dat ze herzien zijn en minder snel scheuren dan de eerdere. Grt, en bedankt Jo Peter v Oossanen

  15. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:
    Nog even: die valbeugel die op de foto te zien is waar komt die vandaan. Ik heb er ook zo een met een kuip (Gläser) erop ik dacht dat die daarvoor speciaal gemaakt zijn.
    de valbeugel is orgineel bmw...
    Maar waarom zaten die twee oren er dan op? Of is de Gläser kuip hier pas voor gemaakt?
    ik weet niet waarom de oren er op zitten.......beugel is er nu af........zonder is toch mooier....