Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'dirk r80rt', geïmporteerd van het oude forum: bij het demonteren van mijn cilinderkop r80rt 1987 bleek er in twee van de vier stoterstangen een aantal groeven te zijn gekomen van +-1 mm breed , waarvan 1 groef +- 1/2 mm diep iemand een verklaring

7 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum: hoi, ik heb bij mijn R80RT net hetzelfde gezien maar ook geen oorzaak gevonden. mischien gebeurd het bij het fabricage van de stang zelf. Groeten, Peter

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'dirk r80rt', geïmporteerd van het oude forum: groeven lijken vrij recent te zijn ,blinken nog

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum: Zitten ze toevallig op de hoogte van de koppakking ??? als deze niet goed geplaatst is of de gaten zaten niet exact op de juiste plaats kan dit in de stoterstangen "snijden"

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'dirk r80rt', geïmporteerd van het oude forum: groef is net op plaats waar de koperen bus in cilinderkop stopt ,er is hier voelbaar een kleine "kraag " aan de binnenkant van deze bus ,beetje brute montage? zou ik dit kraagje misschien wegdremelen?

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul ', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Die kraag kan je wegdremelen, of met een passende doorn wat uittulpen. Maar meestal is dit slijtplekje het gevolg van het verkeerd monteren van de koppakking. Als je naar de pakking kijkt, daar waar de stoterstangen door komen en het gat er tussenin (van het korte tapeind), zie je dat dit niet symetrisch is. Leg de pakking eens op de cilinder en kijk hoe de gaten oplijnen, draai de pakking om en kijk nog een keer. Dan zie je dat in het ene geval de gaten netjes uitkomen en in het andere geval zijn de gaten deels bedekt. Haal iig even de scherpe rand uit de stang en polijst deze. Groeten, Paul.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'dirk r80rt', geïmporteerd van het oude forum: inderdaad pakking was door de vorige "techneut" omgekeerd geplaatst, aan de afdruk van de kop was duidelijk te zien dat de gaten niet gecentreerd zaten. toch handig zo'n forum waar mensen met kennis van zaken op zitten. bedankt