Voor het nieuwe forum, klik   hier
kristof
Tot mijn grote verbazing merkte ik op dat er op mijn nog niet rijdende R90/6 de verkeerde carburateurs gemonteerd zijn, de juiste carbs zijn 64/32/11 en 12, deze die er nu op gemonteerd zijn is van een R75/6 Als ik in het wphb van Peters kijk is er precies enkel een verschil in de hoofdsproeier en naaldsproeier, de naald en de stationairsproeier zijn gelijk maar de naaldstand en de stationafstelling zijn anders. Is dit het enige verschil of gaat de motor helemaal niet draaien zoals het hoort ?? Bedankt kristof

6 reacties

  1. bert
    Heb ooit een brandschade R90/6 gekocht zonder de standaard carbs deze waren kompleet verbrand. Nu al diverse Carbs geprobeerd, dit in combinatie met andere type uitlaten. Met de standaard uitlaten kwamen bij mij het 1ste type R80 carbs als beste(?) tot zijn recht.( type met de vlakke bovenkant) Nu met de Hoske pijpen heb ik ook de 75/7 ( de 13/14) geprobeerd, veel petsen en knallen niet fijn in overgangen met opschakelen. Ook niet na afstelling. Inmiddels toch de orginele 11/12 gemonteerd en alles bijna perfect wel iets rijker gezet dan normaal, je weet het nooit met deze Hoske pijpen. Als je niet direct de middelen hebt eerst proberen met datgene wat je hebt, proefrijden en staat van de bougies bekijken. Dit zegt heel veel. Dan maar op zoek naar een stel 11/12carbs als je voor 100% orgineel gaat.

  2. kristof
    bedankt Bert, Heb je bij het uitproberen van de andere carbs ook de sproeiers en naalden veranderd die voor een R90/6 gebruikt worden. Ik vraag me af als ik de sproeiers en de naalden wijzig van de verkeerde carbs dat dit voldoende zal zijn om de r90/6 degelijk te laten draaien zoals het hoort ?

  3. bert
    bedankt Bert, Heb je bij het uitproberen van de andere carbs ook de sproeiers en naalden veranderd die voor een R90/6 gebruikt worden. Ik vraag me af als ik de sproeiers en de naalden wijzig van de verkeerde carbs dat dit voldoende zal zijn om de r90/6 degelijk te laten draaien zoals het hoort ?
    in deze situatie zou ik eerst proefdraaien met de spullen/carbs die je nu hebt. Zeker als je de motor niet tot uiterste gaat belasten moet dit kunnen. Als je in dit stadium, zonder testen de sproeiers en de naaldstand al gaat wijzigen is de kans groot dat je alles weer naar standaard moet zetten. Eerst met beleid testen. Als je in de buurt (?) woont kun je wel een set orginelen voor de 90/6van mij testen, heb ondertussen een 2e set. Zo heb je niets en zo heb je er 2 (sets)

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul ', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Mijn R90/6 loopt al jaren perfect op en set 64/32/357-8. Dit zijn carbs voor de amerikaanse markt die ik ooit eens voor een symbolisch bedrag overnam. Omgesproeierd naar R90/6 specs en klaar. Groeten, Paul.

  5. kristof
    Bedankt voor de info, ik heb ondertussen de vorige eigenaar kunnen contacteren dewelke een dealer is in onderdelen en hij heeft nog een set originele liggen dewelke hij gratis wil omruilen , dus probleem opgelost, hopelijk krijg ik hem nu gestart na enkel maanden knutselen. groet kristof