Voor het nieuwe forum, klik   hier
goovaef
Hallo allemaal, rare vraag (wellicht): Ik heb een degelijk schijfremslot op de kop kunnen tikken(ABUS GRANIT) voor men 1150. Natuurlijk is de pen te dik (14mm). Is het af te raden 1 gat uit te boren tot 14mm?? Eventueel zeer geleidelijk boren en konstant koelen - tegenoverliggend boren (tegen onbalans)?? Wat denken jullie, doenbaar of onverantwoord? groetjes uit het zuiden Francis

22 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Koos', geïmporteerd van het oude forum: Wat is duurder: een levensverzekering of een passend schijfremslot

  2. hansl
    Wat is duurder, een passende begrafenis of een passend schijfremslot? (Kijk eens bij onze sponsor, en verkoop dat andere slot)

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:
    Hallo allemaal, rare vraag (wellicht): Ik heb een degelijk schijfremslot op de kop kunnen tikken(ABUS GRANIT) voor men 1150. Natuurlijk is de pen te dik (14mm). Is het af te raden 1 gat uit te boren tot 14mm?? Eventueel zeer geleidelijk boren en konstant koelen - tegenoverliggend boren (tegen onbalans)?? Wat denken jullie, doenbaar of onverantwoord? groetjes uit het zuiden Francis
    Frances, Geen risico nemen, niet doen, het is zo Sinterklaas vraag een nieuw slot aan de goed heilig man. Bert

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'francis', geïmporteerd van het oude forum: Ja zég, 'T was maar een idee hoor, en ik herinner me dat ong 30 jaar geleden je volle schijven (op toen oudere motoren)kon laten volboren met gaatjes om "in " te zijn.... destijds was er toch geen sprake van een evenredige stijging van begrafenissen van bikers.. Maar alla, ik blijf eraf. Wat de sloten betreft die wel passen: ik kan er even goed Fisher-Price aanhangen. Toch bedankt Francis

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'John C', geïmporteerd van het oude forum: Je zal een andere slimme plek waar het slot wel zou kunnen passen al bekeken hebben,helaas. Abus granit ... kent namelijk meerdere typen hangsloten,die wel op de remschijf gebruikt kunnen worden. Gewoon op bijv. Marktplaats verkopen of ruilen. Wel precies aangeven welk type past op je bmw. Misschien kan iemand je een wel passend type doorgeven voor op je 1150.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum: Hallo allemaal, Ik vind dat er een beetje overdreven zenuwachtig gedaan wordt over het opboren van zo'n gaatje. Een remschijf is niet meer dan een stuk ijzer met een bepaalde functie en ik ben ervan overtuigd dat de verantwoordelijk constructeur een héél behoorlijke veiligheidsmarge heeft ingebouwd. Het opboren van 1of 2 gaten brengt dat echt niet in gevaar. Lekker boren en dat slot gebruiken, Ik zou er wel op letten dat je het verwijdert voor je wegrijdt want dat levert wel gevaar op. Ad

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum: Ad, helemaal mee eens.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Ook mee eens Ad. Ik heb vroeger regelmatig volle schijven voorzien van gaten op de freesbank mat een verdeelkop. Toen ging het om de remwerking in de regen te verbeteren, en natuurlijk om het uiterlijk. Nooit problemen gehad. Een zo'n gat zal het hem niet doen, zeker niet als je het een beetje uit de rand houd. Om je eraan te herinneren dat je het slot erop hebt zitten zijn er "waarschuwingsbandjes" in de handel, die maak je vast aan het slot en haakt het andere einde om je gashandle. Tis een soort krulsnoer. Zo wordt je geattendeerd op het feit dat je je slot nog aan de schijf hebt hangen. Chris

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum: Een andere manier om te onthouden dat je het slot er op hebt: een stukje afgeknipte rubber slang om je contactsleutel.

  10. r90s
    Tja inderdaad wat overdreven reacties Mijn R90s van de eerste serie had schijven zonder gaten. Later was een van de modificaties geperforeerde remschijve oftewel een gatenkaas en dan nu moeilijk doen over een of twee gaatjes groter maken ???????? gewoon doen dus succes René

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'hansl', geïmporteerd van het oude forum: Enig idee hoe warm een schijfrem kan worden? Realiseren jullie hoe immens de krachten zijn die op dat ogenschijnlijk zo simpele stuk metaal worden uitgeoefend? Al eens nagedacht over uitzetting van die schijf bij al dat geweld? Gaatjes in de schijf kunnen op zich geen kwaad, maar wat gebeurt er als je er twee groter maakt dan de rest? Daar kan niemand antwoord op geven. Garanderen jullie dat er bij dit experiment helemaal niets mis kan gaan?

  12. Egbert
    Of groter boren wel of niet kan weet ik niet. Wel zou ik als je boort de randen heel goed afwerken, het beste met een overmaat boor een heel klein schuin randje er in slijpen. Zodat je niet de blokken opvreet met een opstaand randje bij het boorgat. Succes met de keus! Egbert

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum: het zal wel geen kwaad kunnen om het gat in je remschijf iets op te boren,maar ik zou het zelf nooit doen! ik heb gewoon een schijfremslot gekocht met 6mm pen,is natuurlijk minder sterk dan een 14mm pen. maar een schijfremslot is natuurlijk nooit je hoofdslot dat is een dik beugel/kettingslot. een kettingslot past mooi in mijn gereedschapbakje en als je er koffers op hebt is er ook wel een plekje voor een beugelslot. wel altijd een stuk draad of touw van het schijfremslot naar gashandvat leggen ter herrinnering !! gaat anders geheid een keer verkeerd. groet henry

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum: de hobbyist heeft trouwens ook een schijfremslot met 5,5mm pen voor 15 euro. voor dat geld ga je toch niet liggen klooien met je remschijven.

  15. Forum import
    Reactie van bezoeker 'francis', geïmporteerd van het oude forum: heb er zo eentje voor men 100RT>is idd het enige dat kan dienen, maar je kan even goed een satéstokske door de schijf steken.. francis

  16. Duckmole
    Heb zelf een schijfremslot van Kryptonite op m'n 1150 GS, past absoluut en kan mooi mee aan de kofferhouder. Duckmole

  17. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Ik zag dat de "Kryptonite Keeper 5 Disc Lock" bij Amazon.com niet veel meer kosten dan $20. Komt er nog wel verzendkosten bij (bestel maar gelijk een mooi boek erbij of zo). Zelf denk ik dat 6 mm of 10 mm niet veel uitmaakt. Ik zie namelijk niet goed hoe het schorriemorrie die pin kan bereiken om deze door te knippen. Misschien dat een wig tussen de schijf en de klem de pin kan breken. Ik zelf overweeg om de disc-slot bij de sponsor te bestellen (15 eur is niet echt tobben) en wil hem alleen gebruiken in safe-area's om het "effe lenen" te voorkomen.

  18. Forum import
    Reactie van bezoeker 'rl', geïmporteerd van het oude forum: schijfremslot,is en blijft diefstal gevoelig. ook al heb je de duurste. als je de truk kent rij je zo weg met schijfslot er nog in. paar minuten werk

  19. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: @rl Daar ga ik dan maar eens op googlen want ik kan er geen beeld van oproepen hoe je dat flikt: wegrijden met een schijfslot in je schijf.

  20. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Oke, gevonden op o.m de volgende link: http://www.motorgestolen.com/applications/nieuws/nieuws.asp?action=toon&nieuwsid=22 Misschien al een verouderde site maar het blijkt dat alleen U-sloten nog enige weerstand leveren. Maar zoals ik al zei, een diskslot is m.i. tegen "effe lenen".

  21. Forum import
    Reactie van bezoeker 'hansl', geïmporteerd van het oude forum:
    @rl Daar ga ik dan maar eens op googlen want ik kan er geen beeld van oproepen hoe je dat flikt: wegrijden met een schijfslot in je schijf.
    Ik verbaasde mij ook over die uitspraak, het enige dat ik me daarbij kan voorstellen is dat de dief de schijfrem losmaakt (bouten eruit) zodat deze tegen de veerpoot vastgeboden kan worden. De motor kàn dan inderdaad van zijn plek gereden worden. In een vrachtauto bijvoorbeeld. Maar als je met twee sterke mannen een motor aan de voorzijde optilt kom je ook een heel eind, zeker als je de oude truuk toepast om de fiets achterwaarts te verrollen. (En nou maar hopen dat er geen onverlaat meeleest en op een idee is gekomen)