Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Bart', geïmporteerd van het oude forum: Ik ben mijn R80/7 aan het opknappen. Door lekkage aan de remcylinder is er bij de vorige eigenaar veel remvloestof overal heen verneveld. Gevolg: veel lakdelen zien er niet meer uit. Ik twijffel om het frame te laten spuiten of poedercoaten. Vraag 1: mag je frame laten poedercoaten ivm de temperatuur(kromtrekken etc) Vraag 2: wat zijn de voor nadelen van de beide methodes. Wie heeft ervaring?

10 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Poederen is de beste oplossing. Gevaar voor kromtrekken is er niet, daar is de 'afbak' temp niet hoog genoeg voor. Ziet er weer als nieuw uit en gaat weer voor jaren mee. Tip: maak een lijstje van wat je allemaal inlevert, kan een hoop gezeur schelen, achteraf. Groeten, Paul.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'bart', geïmporteerd van het oude forum: Paul, Heb je enig idee van de kosten voor frame, achterbrug en beugel voor ophanging achterveren? Evt goede adressen.

  3. Arno
    www.gerritsen-coatings.nl Doen ook regelmatig BMW's en leveren goed werk. Bel ze even voor een prijsopgave. Kijk gelijk even of de stripjes achter de "oren" van de voetsteunbevesting niet zijn gescheurd. Komt veel voor en nu je de boel toch uit elkaar gaat halen, is het een kleine moeite om de boel weer vast te laten lassen.

  4. Arno
    www.gerritsen-coatings.nl Doen ook regelmatig BMW's en leveren goed werk. Bel ze even voor een prijsopgave. Kijk gelijk even of de stripjes achter de "oren" van de voetsteunbevesting niet zijn gescheurd. Komt veel voor en nu je de boel toch uit elkaar gaat halen, is het een kleine moeite om de boel weer vast te laten lassen.
    Bedoel de steunen voor de duo-stepjes.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum: http://www.a-partscoating.nl/ levert ook goed werk af. henry

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum: Ik weet niet of je er aan kan komen maar in het huidige nummer van Markt Oldtimer Praxis (Duits tijdschrift) wordt er uitgebreid op de voor en nadelen van poedercoaten en normaal overspuiten in gegaan. Moraal van het verhaal, voor zichtbare delen overspuiten, anders poedercoaten. Nadeel van poedercoaten schijnty wel te zijn dat je het bijna niet meer afkrijgt en dat verzinken wordt aangeraden.

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'bart', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb wat prijzen opgekregen. Voor frame, achterbrug en de koplampsteunen komt het zo een beetje op 250,= ex btw. Inclusief stralen en poedercoaten. Valt mij niet echt tegen.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum: bij van berlo in Nuenen voor frame+subframe achterbrug, accubak stralen en poedercoaten in zwart € 150 betaald. Ziet er erg netjes uit. In drie dagen klaar.

  9. rbru
    Plak wel alle zaken goed af voordat je het laat poedercoaten. Het is er bijna niet af te krijgen. Komt het in een gat met schroefdraad moet je deze opnieuw tappen. Groetend, rbru