Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Maarten ', geïmporteerd van het oude forum: Afgelopen weekend kreeg mijn K1100 plotseling kuren. Van het ene op het andere moment (reed over lichte bobbel in de weg) hield 1 pf 2 cylinders en de toerenteller er mee op. De uitlaatbochten van cyilnder 1 en 4 lijken minder warm te worden. Ik heb de afgelopen maanden twee keer eerder gehad dat bij het iets te hard nemen van zo'n fijne verkeersdrempel er een cylinder uit leek te vallen. Motor is goed, heeft 65000 km gelopen. Het lijkt er op dat er iets fout zit in de electronica maar wie weet waar ik moet kijken?

5 reacties

  1. j_vervloet
    Het lijkt op een elektrische verbinding in het ontstekingscircuit (hallgevers of bobines) die los schiet bij een hobbel.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Eric', geïmporteerd van het oude forum: Ik zou bij het lopen op minder cilincers dan 4 eerst eens de bougiedoppen bekijken, alleen wijst het uitvallen van de toerenteller op iets anders. Ik zou inderdaad ook zoeken in de buurt van bobines of hallsensor. Anders mik je vraag even bij deze (grote) vriendenclub neer, je krijgt geheid hulp: www.bmwk.nl (forum) Vriendelijke groet, Eric.

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum: Nou, ik ben er achter. En laat dit een tip-les zijn voor andere K/rijders. De accubak en dus de accu is gemonteerd op rubbers die aan bovenop de versnellingsbak zijn geschroefd. Deze zijn stuk gegaan waardoor de accu enigzins los is komen te staan. Deze heeft gezellig tegen de draadboom naar de monotric staan beuken. Gevolg, draadboom moet vervangen worden (gelukkig is de motronic nog goed), er is niet te achterhalen welke van de draden evt. een tik heeft gehad. De dealer gaf aan dat doorrijden het risico betekende dat de motronic kast kapot zou kunnen gaan.

  4. voorbijganger
    Kijk das een geluk bij een ongeluk. Rubbers hebben niet het eeuwige leven en een regelmatige inspectie kan geen kwaad zo blijkt maar weer.