Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Eric', geïmporteerd van het oude forum: Hallo allemaal, Ik ben bezig mijn R100/S uit 1977 te verbouwen naar een bobber. Natuurlijk zal er gteen ruimte meer zijn voor een dikke 28AH accu. Nu vraag ik me af, voor ik lukraak een kleinere koop, wat de minimale capaciteit moet zijn om te kunnen starten. Het enige wat verder qua electra op de fiets blijft zitten zijn koplamp en achterlicht. Alvast bedankt voor de adviezen. Voor wat foto's van het project zie: www.theoradgoeson.blogsome.com Groeten, Eric

11 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Herman', geïmporteerd van het oude forum: Ben bang dat een accu met mindere capaciteit niet zal gaan werken. Probeer maar eens een BMW boxer te starten op een accu van een japannertje. Als je geluk hebt draaid ie hem rond, maar dat is dan ook alles.

  2. voorbijganger
    Hallo allemaal, Ik ben bezig mijn R100/S uit 1977 te verbouwen naar een bobber. Natuurlijk zal er gteen ruimte meer zijn voor een dikke 28AH accu. Nu vraag ik me af, voor ik lukraak een kleinere koop, wat de minimale capaciteit moet zijn om te kunnen starten. Het enige wat verder qua electra op de fiets blijft zitten zijn koplamp en achterlicht. Alvast bedankt voor de adviezen. Voor wat foto's van het project zie: www.theoradgoeson.blogsome.com Groeten, Eric
    Ik denk niet dat dit iets gaat worden indertijd heeft men de /5 typen van een langer frame voorzien o.a om een grotere accu te kunnen plaatsen. de eerste /5 hadden een kleindere accu maar moesten zeker in een koud jaar gertijde aangekickt worden.

  3. Duckmole
    Heb in mijn R90S een kleine, lees dunne accu. Dacht dat die 19 Ah is. Gaat probleemloos. Motor staat binnen gestald en loopt alleen als het mooi weer is, dat dan weer wel. Geen enkel startprobleem gehad. De 90S slaat sneller aan dan m'n 1150 GS met originele accu. Duckmole

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Michiel ', geïmporteerd van het oude forum:
    Ben bang dat een accu met mindere capaciteit niet zal gaan werken. Probeer maar eens een BMW boxer te starten op een accu van een japannertje. Als je geluk hebt draaid ie hem rond, maar dat is dan ook alles.
    Je foto's in d elink doen het niet :( Maar iuk heb op mijn R100 ('88) een (ik meen) 16 Amp accu van de Gamma gezey (jaja, ik weet het). Nu slaat ijn motor altijd heel snel aan, dus hij doet het er tot nu toe probleemloos mee. Maar echt lang doorstarten met die accu gaat niet lukken. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dta ik een mooi weer rijder ben en nog niet heel veel met die accu gereden heb.

  5. voorbijganger
    Een en ander hangt er natuurlijk vanaf of de motor buiten staat of binnen. Veel of weinig rijdt. Aan de druppellader hangt of juist niet. Ongunstige omstandigheden: weinig rijden , motor staat buiten en niet aan de druppellader beïnvloeden het(start) proces negatief.

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Eric', geïmporteerd van het oude forum: Sorry mensen, er zat een spelfoutje in het adres: http://theroadgoeson.blogsome.com/ De motor zal alleen met mooi weer bereden worden, voor daags rijd ik een K1100LT. De motor zal in de garage staan en aan de druppellader. Ik zat aan de accu van een K1100 te denken, deze zijn 19AH en een stuk smaller dan de 28AH van de R. Ik ben in elk geval blij te horen dat iemand hem op 16 AH ook aan de praat krijgt. Eventueel kan ik er altijd een dikke accu naast zetten voor de eerste start na een paar weken rust. In dit geval is een grote accu zo onogenlijk dat ik tot conceccies bereid ben.

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Odyssee misschien? drycell batterie/hoge startcapaciteit en in diverse afmetingen, kan op elke onmogelijke manier gemonteerd worden. http://www.wilcoaccu.nl/default.aspx?tabIndex=89&prodCatID=4500&tabID=3

  8. Egbert
    Erik, als de omstandigheden zijn (en worden) zoals je beschrijft dan zou die 19 Ah wel moeten werken. Mijn R80 staat buiten en start nog steeds vrij vlot, ook als ik 's-morgens om 06:30 van huis ga, dus echt koud. Ik heb wel een 28 Ah en de motor start voordat de accu moe wordt. Je maakt een volgens mij erg spannende motor. Alleen vraag ik me af het stuur prettig gaat werken, ik zou het zelf in lijn met de vorkpoten monteren, ook om visuele redenen. Succes! Egbert

  9. voorbijganger
    Erik, als de omstandigheden zijn (en worden) zoals je beschrijft dan zou die 19 Ah wel moeten werken. Mijn R80 staat buiten en start nog steeds vrij vlot, ook als ik 's-morgens om 06:30 van huis ga, dus echt koud. Ik heb wel een 28 Ah en de motor start voordat de accu moe wordt. Je maakt een volgens mij erg spannende motor. Alleen vraag ik me af het stuur prettig gaat werken, ik zou het zelf in lijn met de vorkpoten monteren, ook om visuele redenen. Succes! Egbert
    Egbert, je moet er wel bij vertellen dat dit niet is na je bezorgwerk maar nadat je een x aantal km gereden hebt. En je gebruikt hem (bijna) dagelijks.

  10. Egbert
    Voorbijganger, het probleem was tijdens bezorgwerk en voordat ik weer dagelijks ging rijden, dat doe ik pas weer vijf weken. Groeten, Egbert