Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'jos v bentum', geïmporteerd van het oude forum: Eerst had ik het probleem alleen in de regen, maar de dag erna ging hij gewoon weer uit. Nu echter blijft hij constant in elke versnelling branden. Kabels zijn reeds schoongemaakt en ingespoten met wd40. Is de schakelaar te testen of ligt het toch aan de printplaat in de tellers?

7 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Lijkt me inderdaad de schakelaar. Gewoon even draad eraf en universeelmeter er op. Even schakelen en je weet het. De schakelaar schakelt in de vrijstand naar massa. Indien je de motor in de versnelling zet moet de weerstand oplopen, in principe naar oneindig, maar dat zal wel niet. Kan eventueel ook nog de draad naar de schakelaar zijn die ergens sluiting maakt met massa. Chris

  2. Bob
    Kan het zijn dat je neutraalschakelaar bij de versnellingsbak door vuil en corrosie in de contactstand is blijven staan? Meet hem eens met de multimeter door of er wel of geen weerstand op zit (tussen aansluiting en massa). Geen weerstand en wel in de versnelling is volgens mij een schakelaar die aandacht wil....

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'jos v bentum', geïmporteerd van het oude forum: Heb de boel vandaag allemaal nagelopen, schoongemaakt. Lijkt erop dat alles weer werkt zoal het moet. Als het weer problemen gaat geven ga toch de schakelaar maar vervangen. Zit op een lekker plekkie [ 100 rs < 80 ] en vraag me dan ook af of er niet meer eraf moet om hem eruit te draaien.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'boxerlust', geïmporteerd van het oude forum: hallo Jos, Ik las jou verhaal betreft de vrijloop sensor. Ik heb een R100RT bj 95 en daar brandt de vrijloop lanmp alleen als de olie warm is. Dus koud gaat het lampje niet branden. Nu heb ik een nieuwe sensor gekocht bij de Hobbyist. heb jin inmiddels al ervaring over het er uit halen van de sensor? Lukt dit met een ingebouwde versnellings bak? Graag jou bevinding. Groetjes Philip.

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Mart', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, Lange achterste motor ophangbout verwijderen en dan het alumium pijpje tussen de ophangogen v/h motorblok naar beneden halen. Dan kun je de sensor eruit draaien (wel versnellingsbakolie aftappen). Veel werk. Ik zou gewoon met een kapot lampje blijven rijden. Suc6 mart

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'boxerlust', geïmporteerd van het oude forum: Bedankt Mart. Ik ga er toch mee aan de slag, de sensor heb ik tenminste niet voor niets gekocht. Groet Philip.