toevallig via een ander Forum kwam ik op deze site: http://www.pulstarplug.nl/N_frame.html?http://www.pulstarplug.nl/
De theorie die men weergeeft lijkt mij wel wat in te zitten, maar wie heeft er zelf ervaring mee
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
De zoveelste wonderplug.
Wat dacht je nou zelf, als die techniek zou werken, zouden de grote jongens in bougieland dat wel bedacht hebben.
Beetje 'amazing discovery, Mike' nivo.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'RIk', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ben een beetje teleurgesteld dat de gemiddelde biker/techneut nog steeds met InternetExplorer aan het browsen is; dat maak ik in ieder geval op uit de stats van de pulstar-website.
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo,
Ik heb er geen ervaring mee. Maar het is een natuurkundig feit dat je nergens meer enrgie kunt uithalen dan dat je er in stopt. Dat geldt ook voor een bougie, al dan niet voorzien van condensator. Misschien dat deze condensator de spanning kan opvoeren en zodoende een vonk kan slaan waar een normale bougie tekort komt maar dan zal de vonk korter duren. Zoiets gebeurde ook in de Thyristor ontsteking op mijn oude Morini. Zo spectaculair als het intro filmpje zal het niet zijn.
En wat die opmerking over intyernet explorer betreft: echte techneuten zitten in de schuur en die zal het een zorg zijn welke browser op hun PC staat.
toevallig via een ander Forum kwam ik op deze site: http://www.pulstarplug.nl/N_frame.html?http://www.pulstarplug.nl/
De theorie die men weergeeft lijkt mij wel wat in te zitten, maar wie heeft er zelf ervaring mee
Niemand zelf ervaringen er mee ???
Dat was mijn vraag namelijk
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:
Geweldige bougie's, mijn R100RS uit 1979 loopt 215 en het verbruik is gem. 1:21,5!! Aanschaffen die pitten. Heb er al 45000 km zonder problemen mee gereden.
Geweldige bougie's, mijn R100RS uit 1979 loopt 215 en het verbruik is gem. 1:21,5!! Aanschaffen die pitten. Heb er al 45000 km zonder problemen mee gereden.
Kijk dit wil ik horen / lezen (of negatieve ervaringen) als die er zijn.
Dat is de praktijk daar draait het om
Als ik dit soort reacties lees ( die van peter ) dan roept iets in mijn achterhoofd iets over korrels en iets met zout ofzo .....
Aan de andere kant misschien loopt mijn r80rt met deze bougies ook wel ineens 200 terwijl hij normaal 160 kan .....
zal wel aan mij liggen.
gr Wouter
Dat type heeft een schroefdraadlengte van 25mm is dat niet te lang mijn RT (in principe hetzelfde blok als van de RS) heeft een 19 mm lange schroefdraad schacht.
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:
Als je op de website kijkt naar de testresultaten zie je dat er een besparing/verbetering geclaimed wordt van 3-10 % , verschillend voor verschillende autos
Toen ik mijn orgineel ontstoorde BMW Bougiekappen verving door gewone kappen zonder weerstand bemerkte ik ook een duidelijke besparing in verbruik.
Conclusie: een betere vonk kan verbetering opleveren, afhankelijk van hoe goed (of slecht) de huidige ontsteking werkt.
Verwacht geen wonderen, die zijn volgens mij tegelijk met de dinosaurusen uitgestorven.
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:
Laatst een bougie-artikeltje gelezen op http://www.bmwboxerclub.nl/html/techniek/Bougie/index.htm.
Daarin werd een NGK ( 3 euro) geadviseerd. Ik moet deze nog gaan uitproberen maar ik wacht graag jullie reactie af m.b.t. de superkaarzen; wie gaat ze bestellen?
(http://www.ngk.com/results_appOther.asp?otherMotiveID=224245&mfid=1)
Dick B;
heb je ook onderzocht in hoeverre je nu radiostoring levert in je omgeving? De weerstandskoppen zijn niet voor niets ontwikkeld.
Groeten,
Egbert
Die weerstandskoppen zijn niet voor ontstoring maar om bij CDI-ontstekingen een betere vonk te krijgen. Die 5 kOhm kan in de kop of in de kabel zitten.
Reactie van bezoeker 'jasper', geïmporteerd van het oude forum:
Die weerstandskoppen zijn niet voor ontstoring maar om bij CDI-ontstekingen een betere vonk te krijgen. Die 5 kOhm kan in de kop of in de kabel zitten.
---> niet geheel juist, werken ook bij punten ontsteking om de vonk te verbeteren(1 krachtige vonk i.p.v. div. kleintjes vlak achter elkaar), maar is INDERDAAD ook voor ontstoring !
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:
Heb inderdaad getest met een radio naast en op de motor, want dacht ook aan storing etc. geen enkel probleem.
de R80 heeft nog gewoon ontsteking met contactpunten.
Ik heb Pulstar in Nederland gemaild en dit schreven ze terug:
"Voor de BMW R100RT kan het type BE-1 gebruikt worden.
Opmerking: De aansluiting aan de bovenkant van de bougie is vast, dit gedeelte kan niet afgeschroefd worden zoals bij veel andere bougies. Ik weet niet hoe de bougiedop er uit ziet op de R100, maar als die op schroefdraad aansluit kan de Pulstar Plug daar niet zondermeer gebruikt worden
Het is ter lering ende vermaeck ik ga ze niet monteren. Ik rij al jaren met NGK en die gaan minimaal 15.000 km probleemloos mee.
Deze pulstar zijn 9x zo duur als mijn NGK dat betekent dat ik er pas na 9 x 15.000 km winst ga maken op de bougie.
Dat is 105.000 km dan kan er al weer van alles gebeurd zijn en zijn we met mijn kmerage gauw zo,n 5 a 6 jaar verder.
En nu kan ik de kosten mooi spreiden, ik kiper immers ook geen kuipje boter op mijn boterham maar smeer deze ook uit.e
21 reacties
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Egbert
voorbijganger
Forum import
voorbijganger
voorbijganger
Forum import
wouter
voorbijganger
Forum import
Forum import
wouter
Egbert
j_vervloet
Forum import
Forum import
voorbijganger