Voor het nieuwe forum, klik   hier
bmwpiet
Na demontage van de bak voor olieverversen en daarna montage, schoot de bak bij de proefrit van de voorste kogel. Na meerdere keren aantrekken bleef dit euvel zich voordoen tot ook een schoorstang afbrak. Na lang zoeken heb ik in Zeeland vervangende bevestigingsbuizen met kogeltulpen nieuw gevonden. De tulp was iets afwijkend, zodat het hele spul is overgezet naar de oude buizen. De oude tulpen bleken iets te zijn uitgebogen, dat zie je pas als je de nieuwe ernaast houdt. Verder is de montagevolgorde belangrijk, dat weten ze bij een moderne zijspanmotorzaak dus niet. Eerst de kogels vastzetten, met de motor jutteren, natrekken. Het hele spul moet nu uit zichzelf blijven staan (met losse schoorstangen !!) De snavels moeten HELEMAAL in de tulpen zitten, anders is er iets niet goed. Succes p.s. groeten Geert.

4 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, Moderne zijspannen zitten dus ook niet meer met kogels vast. Het is een achterhaalde constructie. groet Arnold R1100rs met steunwiel

  2. bmwpiet
    Dat dacht ik eerst ook, toen ik op een wintertreffen van Pluto rondkeek, die spannen hadden allemaal bevestigingslippen. Maar van mijn constructie rijden er nog steeds honderden rond. Overigens bedank ik Gijs van de Motorschuur voor alle tips, die is met zijn span, ook met kogels naar de Noordkaap geweest (in de winter !!).

  3. bmwpiet
    Hoi, Moderne zijspannen zitten dus ook niet meer met kogels vast. Het is een achterhaalde constructie. groet Arnold R1100rs met steunwiel
    Er rijden er nog wel honderden van rond heb ik gehoord.