Voor het nieuwe forum, klik   hier
voorbijganger
Mijn vers aangeschafte r100rt uit 1979 rijdt goed uitgezonderd dit probleem. Zo rond de 300 rpm zakt hij nuiets in toeren en stijgt daarna weer en zakt daarna weer in toeren en zo gata het dus maar door. Als je doortrekt merk je er niets van en in versnelling 5 met 120 km /u of meer is het over dan draait ie ook meer dan 4000 toeren. Maar In versnelling 2, 3 ,4 met een lagere snelheid merk je het wel weer. Wat zou het kunnen zijn. De motor heeft nog punten onsteking, nu heb ik de onsteking opnieuw afgesteld en de contactpunten bijgevijld. Ik dacht aan scheur in membraam of condensator/puntjes. Maar klopt hetgeen ik beschrijf met de diagnose die ik zelf stel of moet ik toch elders zoeken? het is anders als dat ik in april beschreven heb bij de nadere R 100rt daar leek het alsof een cilinder ff niet mee deed. Dit lijkt toch voor beide beide cilinders op te gaan. Wie heeft er ideeen.

14 reacties

  1. j_vervloet
    Controleer eens of je vervroeger niet hapert. Zo rind de 3000 toeren moet de vroegste stand bereikt zijn. Jaap V.

  2. voorbijganger
    Hoe kan ik dat controleren Jaap?

  3. wouter
    Hallo, ik had soortgelijke problemen toen ik mijn sproeier bezetting veranderde. Inmiddels de oude sproeiers er weer in en ze loopt weer prachtig.... Succes met zoeken! Gr Wouter

  4. j_vervloet
    Hoe kan ik dat controleren Jaap?
    Met behulp van een stroboscooplamp en de merktekens op het vliegwiel.

  5. voorbijganger
    Okee de onsteking vervroeging controleren dus en eventueel de sproeier maten na gaan.

  6. voorbijganger
    Contactpunten en condensator vervangen scheelt al een heel stuk, is nu nog wat nukkig van stationair naar ong. 2000 rpm

  7. wouter
    Misschien krijg je dit nog iets vloeiender door hem te synchroniseren. kan net even het puntje op de i zijn. Succes!

  8. voorbijganger
    Ik zet er eerst nog andere membramen in alvorens hem te synchroniseren dat moet idd ook nog

  9. voorbijganger
    Membramen zijn binnen evenals nieuwe bougiekabels en bougiekappen. De kabels zien er niet meer uit erg gescheurd enzo

  10. voorbijganger
    Voorzien van bougiekabels en nieuwe bougiekappen en een nieuw membraam en het beestje loop zoals hij (in mijn bezit) nog nooit gelopen heeft. Wat was het geval naast bougie kables die scheurtjes vertoonden, bleek dat een van de membramen verkeerd was gemonteerd dus niet met het lipje in de uitsparing, dat had tot gevolg dat er een rare rand aan de membraan is gekomen die waarschijnlijk iets lucht doorliet en zorgde voor het euvel. Dusss

  11. wouter
    Wat zijn het toch fijne motoren om aan te sleutelen he ?! :) In ieder geval hartstikke mooi dat hij ( of zij ) weer goed loopt!! Veel pelzier ermee, groeten Wouter

  12. voorbijganger
    Wat zijn het toch fijne motoren om aan te sleutelen he ?! :) In ieder geval hartstikke mooi dat hij ( of zij ) weer goed loopt!! Veel pelzier ermee, groeten Wouter
    Wouter, het sleutelen heeft mij idd veel plezier gegeven mede ook omdat het mijn enigste vervoermiddel is.........

  13. voorbijganger
    Wat zijn het toch fijne motoren om aan te sleutelen he ?! :) In ieder geval hartstikke mooi dat hij ( of zij ) weer goed loopt!! Veel pelzier ermee, groeten Wouter
    Wouter, het sleutelen heeft mij idd veel plezier gegeven mede ook omdat het mijn enigste vervoermiddel is.........
    Ik werd opmerkzaam gemaakt dat ik niet 1 maar meerdere motoren en een auto heb en ja zo kun je het ook lezen. Maar ik bedoelde enig om te berijden en niet in de soort van vervoer. Wellicht wat onhandig opgeschreven.