Voor het nieuwe forum, klik   hier
marien
wil me bmw(r 80 st) verbeteren /veranderen maar niet met bmw onderdelen. bmw maak motor fietsen volgen bmw gelden kwaliteit normen niet meer niet minder. maar er zijn onderdelen/producten waar de kwaliteit beter is dan van bmw. (soms ook nog goed koper.) zo als uitlaat systeem-schok demper-motor zadels- remblokken-schijven enz. vraag, wat hebben jullie zo al aan je bmw verbetert/verandert en ook graag je ervaring en je mening hier over. gr.marien.

78 reacties

  1. voorbijganger
    BMW maakte de boxers volgens het beproefde concept en er zijn anderen die daar perfectie op toe hebben gepast naar eigen of andermans wensen. Maarre om je vraag te beantwoorden, ik heb niks 0,00 veranderd aan mijn huidige BMW.

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: R75/5 van 1972 lichter vliegwiel(400 gram) asymmetrische nokkenas 36 mm Dellorto's Megaton uitlaatdempers 1000 cc Siebenrock powerkit 5 bak Tarozzi rem/schakelsetje Clipons Tommasselli koplamporen Aluminium spatbord Hawker accu Dunlop GT501 banden Green open luchtfilters En vast nog wel meer, in de toekomst nog het volgende: Aluminium tank Aluminium 1 persoons racezitje 4 Magni uitlaatdempers(zowel gedempt als ongedempt te berijden). Dat was het wel zo'n beetje

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum: hij wi Zn motor verbeteren , wie zegt dat hij een caferacer wilde bouwen hahaha nee geintje,denk dat als je een bmw wil beteren hard moet zoeken om wat te verbeteren. iets wat al goed is valt bijna niet te verbeteren.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum: hej rudy , waar tover jij die magni uitlaten vandaan? waar zijn die krijgen? ik zoek zoiets nog voor een r50s

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Magni uitlaten. Firma Bovee Megelsum 9 5864 CT Meerlo 0478 691257 0650 631396 Je mag hem zelfs op zondag bellen................

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum: Beste Tristan, er valt zat te verbeteren, denk aan de populaire vervangings veren, zowel voor voorzijde als achter.....stalen zadel onderplaten die doorrotten(kunststof leverbaar)...rvs omvlochten remslangen...hogere kuip ruiten... BMW is duurzaam, maar het geheel zeker niet perfect, denk aan de olie verplaatsingen van cardantunnel naar bak, spartaanse bakken (de ene schakelt als boter de anderehakkerig), jaren lang matige remmen gemonteerd (scharnierende Ate's) Voorrempot onder de tank, wie bedenkt zoiets? (extra krachtsverlies door stuk kabel naar hoofdremcilinder) Dus er valt zat te veranderen, misschien is dat ook wel juist het leuke van de boxers i.c.m. het rijden natuurlijk! Grt, Peter

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tistan', geïmporteerd van het oude forum: bedankt rudy , ik ga die man eens bellen . meerlo dat is voor mij dicht bij , heeft die man ook een site??magni uitlaten zijn dat die gekromde uitlaten zoals die op de benellies en mv,s vier cilinders zaten? hoi peter, betreft zadels met kunstof onderplaat ik heb zelf ook een /5 waar ik toen ook een nieuw zadel voor heb aangeschaft met metalen bodem omdat de plastic lang niet zo degeljk zijn als de de metalen want die schijnen te breken.

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum: klopt, de latere schijnen beter te zijn, echter vind ik het zeer vreemd van BMW, dat ze al zeer snel kwamen met glasfiber spatborden, echter die onderplaat (die ook nat wordt en dat dan erg lang blijft) is men van staal blijven maken, met ook slechts een heel dun laagje zwarte lak die snel loslaat. Maar breken is idd ook niks. Mijn r80-7 heeft zo een zeer verroeste onderplaat, dek echter netjes, dus sta in dubio. Grt, Peter

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Bij mijn weten heeft dhr Bovee geen website, de uitlaten zullen van het model moeten zijn welke destijds op de MV Agusta racemotoren zat, die met de mooie welving dus.

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan ', geïmporteerd van het oude forum: oke , zoiets had ik ook in gedachte voor mijn race motor, we zullen meneer magni eens bellen en kijken of hij zoiets ook passend maakt voor een bmw want dit hoort en past niet op een bmw maar t is wel verdomde mooi. :)

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Denk dat je een en ander zelf pas zal moeten maken, diameter aansluiting is meen ik iets van 32 mm, dat zal dus sowieso groter moeten. En je kunt natuurlijk kiezen voor enkele of dubbele dempers, met of zonder binnendemper. Maar ben het met je eens: de uitlaatdempers zijn mooi....................., denk wel de mooiste ever made.

  12. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan ', geïmporteerd van het oude forum: hij maakt ze zelf niet ! hij laat ze uit italie komen, je moet dus eerst een tussenpot zelf maken waar 2 dempers naar een bocht uit komen , en zelf een achter ophanging maken.

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan ', geïmporteerd van het oude forum: je kon ze ook groter krijgen in diameter,hij had nu een een setje thuis van 32. ga er eens buurten binnenkort.

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'frenk', geïmporteerd van het oude forum: hoi tristan hier een mooie foto van mijn motor met dubbele uitlaten haha gr paps

  15. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Allemaal mooi & aardig jongens, die dubbele dempers op de boxer, maar ik blijf de Magni toch je van het vinden. Bijgaand nog even een picture om lekker bij weg te zwijmelen:

  16. Bayer
    Ieder zijn eigen, maar ik hou mijn BMWtje liever origineel. Mijn vorige BMW R75/5 uit 1973 helemaal opnieuw opgebouwd met alleen maar originele onderdelen. Ik moet er niet aan denken om een R75/5 met een schijrrem of een 5 bak uitterusten. Maar goed smaken verschillen (gelukkig maar!).

  17. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum: ja paps dat was toen , nu horen ze weer bij de rechtmatige eigenaar hahaha lol+lol is hihi

  18. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum: rudy , ja ik zeg altijd maar zo wat je vind moet je naar de politie vinden.... maaruh erst haben dass gewehr un dan schiessen.!!hahaha dus volgende week maar een foto van jou motor met magnis ok??

  19. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum: rudy , ja ik zeg altijd maar zo wat je vind moet je naar de politie brengen.... maaruh erst haben dass gewehr un dan schiessen.!!hahaha dus volgende week maar een foto van jou motor met magnis ok??

  20. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Patrick', geïmporteerd van het oude forum: Ik vind het een mooie uitlaat zo met die dubbele dempers, maar ik vind het niet echt super staan op een BMW. Ik zelf heb de korte Hoske dempers (zonder dempers) en die vind ik beter staan, mischien omdat het meer origineel lijkt.

  21. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Origineel houden? Waarom? Hoor dit veel in BMW kringen, je hebt de origineel freaks en de recalcitrante freaks die het allemaal geen donder kan schelen wat ze aan hun motor veranderen. Een echt origineel freak wil niet eens met de recalcitrante een gesprek voeren, andere origineel freaks vinden het super. Vindt dat een ieder gewoon voor zichzelf uit moet kunnen maken op hoe zo'n motorfiets die wil rijden, door het een en ander te veranderen ga je in elk geval niet in de massa op, heeft ook wel wat. Heb hem zelf(R75/5) ook tot 2006 zo origineel mogelijk gehad, door een erg vervelende gebeurtenis kwam de bijl er in. Ben er gelukkig zelf happy mee en iemand anders waarschijnlijk ook.

  22. Richard
    De beste verbetering aan mijn BMW is de rempomp van Brembo 16 mm en de teflon remleiding met RVS omvlochten buitenmantel, in combinatie met een 18 inch voorwiel. Stuurt zeer goed en remt erg hard. Dit is wel met de ATE remklauwen 40 mm. Eerst zat er een trommelrem op aan de voorkant, miste welleens een afslag. Een andere verbetering voor het motorblok is een onsteking van Silent hektik. Verder heb ik alles veranderd niks is meer orgineel aan de R75/5. Richard

  23. Bayer
    Dat boedoel ik nou met smaken verschillen. Ik wilde alleen even mijn mening hierover kwijt. Ik heb mijn R100RT gekocht met verstralers op de valbeugel, er hing zelfs een mistlamp onder het kenteken plaat. Ik vind het spuuglelijk, dus weg ermee. Een RT moet er bij mij ook uitzien als een RT zoals deze door de fabriek destijds is afgeleverd. Zo zal deze ook zijn waarde houden.

  24. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Standaard, dus zoals een BMW uit de fabriek komt,vindt ik ze niet mooi, te oubollig eigenlijk. Gezien de race geschiedenis van BMW, kun je ,met name van de oudere type's, best wat anders maken. Een origineelfreak zal dit nooit/never doen natuurlijk, is een vorm van heiligschennis of zo. Maar een man als bv George "Schorsch"Meier, inspireerd mij in elk geval nog steeds, hard gaan met een BMW, mooi geluid er in, dat soort dingen. Of pak een Becks BMW, super mooi spul en technisch en optisch nogal wat aan veranderd. Ben ook vaak bij Historische races als toeschouwer aanwezig, met name de BMW boeit enorm en het kriebelt erg om zelf wat rondjes mee te rijden met je eigen motor. Maar verder iedereen in zijn waarde laten, origineel of niet origineel, een ieder kan dit gelukkig voor zichzelf bepalen en afwegen.

  25. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:
    hoi tristan hier een mooie foto van mijn motor met dubbele uitlaten haha gr paps
    hallo kan er mij iemand vertellen welke mooie tank er op de machine van Frenk staat? (27/08/2008) groeten D

  26. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Herman', geïmporteerd van het oude forum: Dat zal een Hoske tank zijn denk ik.

  27. jeroen
    Dat boedoel ik nou met smaken verschillen. Ik wilde alleen even mijn mening hierover kwijt. Ik heb mijn R100RT gekocht met verstralers op de valbeugel, er hing zelfs een mistlamp onder het kenteken plaat. Ik vind het spuuglelijk, dus weg ermee. Een RT moet er bij mij ook uitzien als een RT zoals deze door de fabriek destijds is afgeleverd. Zo zal deze ook zijn waarde houden.
    Zo dus!!!!!!!!!!!!!! ;)

  28. jeroen
    en nu hopelijk met plaatje

  29. jeroen
    Mijn foto wordt niet door het forum gevreten. Een andere geprobeerd. Een originele R100RT

  30. wouter
    Ach ja, ik heb minstens zoveel lol op mijn niet helemaal originele R80RT.... en dat is uiteindelijk waar we het allemaal om doen toch ? Lol beleven aan een hobby!

  31. voormast
    Ja inderdaad lol beleven met je motor is leuk. Ik had voeger ook een mistachterlicht maar reed het hele jaar in regen sneeuw en mist en had het toen echt wel nodig. Nu heb ik het geluk gehad een motor te kunnen kopen met de originele bmw mistlamp en verstraler. Maar wat is origineel, in mijn accessoires boekje staat ook gewoon de vetter quiksilver kuipje als bmw onderdeel ( er staat er nu een op marktplaats) Pieter

  32. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum: denk dat bmw toch de uitlaat systemen en dan bedoel ik van de oude modellen de originele uitlaten kwalitatief en dan bedoel ik t chrome werk toch t beste is mijn ervaringen met uitlaten zoals imitatie en ander chrome werk wat zoals verkocht word als imitatie in veel minder kwaliteit is dan het originele bmw

  33. Patrick
    Standaard, dus zoals een BMW uit de fabriek komt,vindt ik ze niet mooi, te oubollig eigenlijk. Gezien de race geschiedenis van BMW, kun je ,met name van de oudere type's, best wat anders maken. Een origineelfreak zal dit nooit/never doen natuurlijk, is een vorm van heiligschennis of zo. Maar een man als bv George "Schorsch"Meier, inspireerd mij in elk geval nog steeds, hard gaan met een BMW, mooi geluid er in, dat soort dingen. Of pak een Becks BMW, super mooi spul en technisch en optisch nogal wat aan veranderd. Ben ook vaak bij Historische races als toeschouwer aanwezig, met name de BMW boeit enorm en het kriebelt erg om zelf wat rondjes mee te rijden met je eigen motor. Maar verder iedereen in zijn waarde laten, origineel of niet origineel, een ieder kan dit gelukkig voor zichzelf bepalen en afwegen.
    Ik ben het met je eens hoor, maar ik vind het wel het mooiste als je wel kan blijven zien wat het origineel geweest is. Vind gewoon de originele lijnen van de uitlaat(dempers) mooier dan die aparte kromme uitlaten. Bedoel er niet mee dat de uitlaten origineel moeten blijven haha

  34. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Henk Stadman', geïmporteerd van het oude forum:
    Denk dat je een en ander zelf pas zal moeten maken, diameter aansluiting is meen ik iets van 32 mm, dat zal dus sowieso groter moeten. En je kunt natuurlijk kiezen voor enkele of dubbele dempers, met of zonder binnendemper. Maar ben het met je eens: de uitlaatdempers zijn mooi....................., denk wel de mooiste ever made.
    Hallo Rudyhadee, Als je uitlaten zoekt voor een Magni, of MV Agusta in rechte of gebogen vorm, dan weet ik hier de oplossing voor. Ben zelf weer een 4 cil.MV Agusta racer aan het bouwen.

  35. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Frenk', geïmporteerd van het oude forum: nou die tank die op mijn motor zit is een grote heinrich tank zeer moeilijk te vinden en pokke duur gr frenk

  36. Rudyhadee
    Henk, Zit al te zoeken naar je E-mail adres, kan hem op je website niet vinden. De Magni fanaat.

  37. Forum import
    Reactie van bezoeker 'louis van rijn', geïmporteerd van het oude forum: hallo Frenk, Klopt, pokke duur zeg je. Dit resultaat gaat uit van een marktplaats-tank (Euro50 en Euro30 epoxy tanksealant) en enige huisvlijt: 42 liter inhoud waarvan tweemaal 5 reserve. Het spuitwerk in kleur komt nog met de kerst. 800 km op een tank is mogelijk, als je rustig doorrolt. Overigens is het extra plaatwerk geslacht van een iets gedeukte Suzuki Liana motorklep, ha ha!. Vreemd is dat BMW zelf die optie (een grotere tank) destijds niet voerde. Grote vraagtekens zet ik bij een 1300 cc superbike van dito manufacturer met bijna 200 paardjes aanboord en 19 liter inhoud in de tank. Volgas is dat ca 15-20 minuten lol en dan duwen. Maar dan is wel 100 km afgelegd. Groet, Louis

  38. Forum import
    Reactie van bezoeker 'erikgs', geïmporteerd van het oude forum:
    wil me bmw(r 80 st) verbeteren /veranderen maar niet met bmw onderdelen. bmw maak motor fietsen volgen bmw gelden kwaliteit normen niet meer niet minder. maar er zijn onderdelen/producten waar de kwaliteit beter is dan van bmw. (soms ook nog goed koper.) zo als uitlaat systeem-schok demper-motor zadels- remblokken-schijven enz. vraag, wat hebben jullie zo al aan je bmw verbetert/verandert en ook graag je ervaring en je mening hier over. gr.marien.
    Hallo, Ik rij een oude gs . Was een 800 en heb er 1000 cilinders opgezet met twinsprark Heb bij de BoxerToko een langere 5de versnelling gekocht, geeft veel meer rust op lange ritten. Op de motor sloop heb ik Nissin 4 zuiger klauwen gekocht en bij een watersnij bedrijf nieuw ophang beugels laten snijden.Grotere rempomp er op en remt geweldig. Bij de Boxer Toko ik een een buitenvoorpoot gekocht en heb er dus 2 schijven op. Remt als een Japanner! Heb wel de remslang vervangen voor een staalflex. 2 vingers is voldoende om hard te remmen. Heb tussen beugels gemaakt om het stuur te verhogen en geeft meer comfort. En een goed zadel is natuurlijk belangrijk.

  39. Forum import
    Reactie van bezoeker 'erikgs', geïmporteerd van het oude forum:
    hij wi Zn motor verbeteren , wie zegt dat hij een caferacer wilde bouwen hahaha nee geintje,denk dat als je een bmw wil beteren hard moet zoeken om wat te verbeteren. iets wat al goed is valt bijna niet te verbeteren.
    Dat is wel heel kort de bocht. BMW is zeker niet alles zaligmakend. Een ieder heeft zijn eigen beleving....

  40. Rudyhadee
    Inmiddels contact gelegd met Henk Stadman, zal mijn BMW dan misschien de 1e BMW in Nederland/Europa zijn/worden met Magni dempers? Lijkt me erg gaaf om dit te bewerkstelligen. Enne eriKGS : denk dat ik dan nog wel een beroep op uw vakmanschap moet plegen.

  41. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum: helaas rudy ik ben je voor!

  42. Rudyhadee
    Foto? Wil wel eens zien hoe dit oogt op een BMW, maar eigenlijk heb ik er al een voorstelling van. Het geluid ken ik inmiddels, zelfs een Japanse viertakt in Gramsbergen mee horen rijden, klonk erg goed. Klinkt op een BMW vast veel beter.

  43. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum: bij deze

  44. Rudyhadee
    Crisis!!!!!!!!!!! Stress!!!!!!!!!!!! Wat mooi. Maarre Tristan: ik ga voor de dubbele hoor, 2 per kant, niet opgetromd, moet een demper in kunnen als ik een keer in Duitsland wil blazen, hier in de omgeving kan het ongedempt. Maar verschrikkelijk cool man!

  45. Rudyhadee
    Heb je ook nog een foto van opzij gezien?

  46. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum: nee helaas, niet met de uitlaten. toen ik bezig was met de uitlaten monteren ben ik verhuisd en heb ik de motor afgebroken(stond op apartement) hierna geen nieuwe fotos meer gemaakt.

  47. Forum import
    Reactie van bezoeker 'erikgs', geïmporteerd van het oude forum:
    wil me bmw(r 80 st) verbeteren /veranderen maar niet met bmw onderdelen. bmw maak motor fietsen volgen bmw gelden kwaliteit normen niet meer niet minder. maar er zijn onderdelen/producten waar de kwaliteit beter is dan van bmw. (soms ook nog goed koper.) zo als uitlaat systeem-schok demper-motor zadels- remblokken-schijven enz. vraag, wat hebben jullie zo al aan je bmw verbetert/verandert en ook graag je ervaring en je mening hier over. gr.marien.
    Hallo, Ik rij een oude gs . Was een 800 en heb er 1000 cilinders opgezet met twinsprark Heb bij de BoxerToko een langere 5de versnelling gekocht, geeft veel meer rust op lange ritten. Op de motor sloop heb ik Nissin 4 zuiger klauwen gekocht en bij een watersnij bedrijf nieuw ophang beugels laten snijden.Grotere rempomp er op en remt geweldig. Bij de Boxer Toko ik een een buitenvoorpoot gekocht en heb er dus 2 schijven op. Remt als een Japanner! Heb wel de remslang vervangen voor een staalflex. 2 vingers is voldoende om hard te remmen. Heb tussen beugels gemaakt om het stuur te verhogen en geeft meer comfort. En een goed zadel is natuurlijk belangrijk.
    Mijn werkplaats staat ter Uwer beschikking Rudy. Heb inmiddels een Husaberg upsidedown vork te pakken voor de GS. Wordt wel even knutselen maar ik pruts dat ding er wel in. Heb optromp gereedschap gekocht om mijn nieuwe demper te kunnen monteren. Ga nog steeds verder om je bij te houden...Mooi dempertje van Titanium.....zal wel wat meer herrie maken. Mzzl tyger!

  48. Forum import
    Reactie van bezoeker 'erikgs', geïmporteerd van het oude forum:
    hij wi Zn motor verbeteren , wie zegt dat hij een caferacer wilde bouwen hahaha nee geintje,denk dat als je een bmw wil beteren hard moet zoeken om wat te verbeteren. iets wat al goed is valt bijna niet te verbeteren.
    Dr is voldoende te verbeteren aan onze Beemers Maar om een fiets origineel te houden is wat voor te zeggen. Echter, ik heb mijn fiets fix gepept en moet zeggen dat ik daar toch meer plezier van heb. De origineel onderdelen liggen op zolder...

  49. Forum import
    Reactie van bezoeker 'erikgs', geïmporteerd van het oude forum:
    wil me bmw(r 80 st) verbeteren /veranderen maar niet met bmw onderdelen. bmw maak motor fietsen volgen bmw gelden kwaliteit normen niet meer niet minder. maar er zijn onderdelen/producten waar de kwaliteit beter is dan van bmw. (soms ook nog goed koper.) zo als uitlaat systeem-schok demper-motor zadels- remblokken-schijven enz. vraag, wat hebben jullie zo al aan je bmw verbetert/verandert en ook graag je ervaring en je mening hier over. gr.marien.
    Ga je gang zou ik zo zeggen. Haal bij de Boxertoko een snel nokkenasje,1000 cilinders met zuigers, past er zo op. Je bent dan al een stuk verder Ik heb het meeste van de sloop gehaald voor een drol! In Bockhorn scoorde ik een Ohlins achterdemper 200 euries. Neem de tijd en het zal reg kom

  50. Rudyhadee
    Gisteren de volgende verbetering ontvangen, op bijgaande foto de helft van het systeem, komen er 4 op dus. Met speciale dank aan Henk Stadman, dat mag vermeldt worden.

  51. Rudyhadee
    De 1e 2 hangen er nu los aan, indruk van het geluid is te vinden op: http://www.youtube.com/watch?v=9r_C9PQVqHA

  52. Forum import
    Reactie van bezoeker 'chefke', geïmporteerd van het oude forum: He is dat niet wolfje,heet hij tegenwoordig Monster? Chefke

  53. Forum import
    Reactie van bezoeker 'janbmw', geïmporteerd van het oude forum: Wolfje moeten we maar vergeten verder geloof ik, de naam monster past er nu beter bij dacht ik zo. Dus dat wordt krabben op de tank, of zal deze nog eens worden vervangen door een alu.exemplaar????

  54. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Rudy, hoe ga je vier pijpen monteren, een y stuk na de bochten of iets dergelijks? beetje zoals de guzzi een cilinder met dubbele uitlaat

  55. Rudyhadee
    Zal inderdaad iets in een Y-vormige constructie worden, heb al een voorbeeld gezien waar ik wel wat mee kan. Alleen moet er aan beide kanten nog wel wat gebogen worden om het geheel vloeiend te kunnen monteren. Maar eerst maar eens Y stukjes zien te scoren, zie voorbeeld, zoiets dus.

  56. Rudyhadee
    Niet zoiets dus, meer zoiets:

  57. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: huisvlijt of in de baas z'n tijd? ben benieuwd naar de resultaten qua geluid en prestaties

  58. Forum import
    Reactie van bezoeker 'frenk', geïmporteerd van het oude forum: ik vind het met die dubbele pijpen ook wel mooier anders gaat het een beetje op een kruimotor lijken gr frenk

  59. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:
    De 1e 2 hangen er nu los aan, indruk van het geluid is te vinden op: http://www.youtube.com/watch?v=9r_C9PQVqHA
    Mooi geluid !!! en wat neemt ie goed op met dat lichte vliegwiel Jan, R80RT

  60. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum: leuk hoor

  61. Forum import
    Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum: nu nog een mooie alu rs tank erop en een grote mooie 4ls stopper

  62. Rudyhadee
    Binnenkort wordt de krui-motorfiets verder aangepakt, de handvaten gaan van 2 naar 4, het verbindingsstuk is een probeersel, hier worden 2 nieuwe voor gemaakt van nieuwe buizen met de juiste kromming en bolling er in, dit om alles vloeiend te laten ogen, niet zoals op de foto dus. De 2 die er nu aan hangen zitten nog te hoog, komt iets lager denk ik, het geluid is gruwelijk te noemen met 2 stuks, komt in het voorbeeld filmpje niet geheel tot uiting. Uitlaten zijn in het Italiaanse gemaakt, huisvlijt dus van een Italiaanse vakman.

  63. Rudyhadee
    Speciaal voor Tristan: http://www.youtube.com/watch?v=V_83__b-mxo

  64. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan de Klein', geïmporteerd van het oude forum: @Rudy, Vind het allemaal prima wat je met de bmw doet, mijn ding is het niet. Het onderwerp was toch je bmw verbeteren. Daar versta ik jouw modificaties en dan met name de uitlaten in zijn geheel niet onder. Groet, Jan

  65. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum: He Chris, Ik ben het ook niet zo met Rudy's ideeen eens. Maar wat jij allemaal schrijft is wel erg kort door de bocht. Groet Arnold

  66. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Dat klopt ook Arnold, is ook kort door de bocht. Dat noemen we "chargeren". Is bedoeld om reacties uit te lokken. De reacties geven vaak inzicht. Zoals die van jouw, intelligent, beschouwend. Verfrissend. Een relatief kostbaar goed op dit forum. Chris

  67. Rudyhadee
    Zelf lees ik selectief, lees toch echt in de kop: "wat hebben jullie zo al aan je BMW verbetert/verandert" . Schaar mezelf daarom in dit geval maar onder "verandert", hoef ik verder ook geen rekening en verantwoording meer af te leggen en hier evt tegenin te gaan, dit is gewoon voer voor degene die daar van kunnen genieten, zelf geniet ik van andere dingen en laat anderen gewoon in hun waarde. Actie=reactie, dat blijkt hier voldoende, voor de nog resterende liefhebbers(als die er zijn tenminste), ik ga door.

  68. Forum import
    Reactie van bezoeker 'J.', geïmporteerd van het oude forum: Het is weer een over en weer respectloos gedrag, fijn is dat... Kom je vooral binnen de bmw wereld tegen, de een heeft hoskes de andere zeuna, lekker belangrijk. Zoveel zeurpieten rijden met orig bmw's en geven af op bijv Rudy. E.e.a. heeft ertoe geleid dat ik dus niet meer groet naar deze ''motorrijders'' die denk ik liever auto rijden. Ik dacht een fijne band te hebben met mede motorrijders, maar moet daar helaas erg selectief in zijn... J.

  69. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Jan de Klein', geïmporteerd van het oude forum: Gaat niet over afgeven op Rudy. Wat Rudy met zien brommert doet moet ie zelf weten. Maar laat ie dat ergens anders doen. Er zijn genoeg fora waar hij met zijn ratbike kan gaan lopen showen. Ieder zijn ding, maar ik kom op dit forum om te genieten van technische uiteenzettingen en tips voor het uitvoeren van reparaties en niet voor hak - en zaagwerk. Groet, Jan

  70. Rudyhadee
    Ben nu ook flauw van het hakken en zagen en heb gisteren besloten om hem vandaag weer terug te bouwen naar het model zoals die ongeveer in 1972 uit de BMW fabriek rolde. Hoop nu wel op positieve reacties, want het was best wel aanpoten vandaag om het weer zover te krijgen.Zelfs speciaal een snipperdag boor genomen. Op de foto nog met Hoske's, die gaan er af en er worden weer originele sigaardempers gemonteerd. Het uiteindelijke resultaat:

  71. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum: Ha Rudy, joh wat een gedateerde autos op de achtergrond ;-) Jan; ratbike is weer een heel andere hobby. Een schande dat je Rudy's missie en passie zo noemt. Peter

  72. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Missie? MISSIE??????????

  73. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
    reactie: Wat je tik is kolder, alsof jij alles goed doet? Verbouwen is ook niet mijn ding, maar Rudy heeft er schik van, wat de reden ook is, simpel. En het geheel heeft Rudy zeker wel bedacht/ ontworpen en is ook tegen veel technische ellende aan gelopen en heeft alles toch weer keurig aan het draaien, ik vind het misplaatst dat als puberbrommer te benoemen. Kijk dan eerder naar je eigen hobby om er het etiket puber op te plakken... Je heb je vaker negatief uitgelaten over de kennis van anderen, laat ik de slimste zijn en daar niet op reageren..
    Nee zeker doe ik niet alles goed, ga daar maar vanuit, gelijk heb je. Als Rudy ergens "schik aan heeft" mag dat, hij moet er alleen geen andere mensen mee lastig vallen, en zeker niet om de redenen die hij ons voorschotelt. Voor wat betreft dat ontwerp: lichter vliegwiel(400 gram) asymmetrische nokkenas 36 mm Dellorto's Megaton uitlaatdempers 1000 cc Siebenrock powerkit 5 bak Tarozzi rem/schakelsetje Clipons Tommasselli koplamporen Aluminium spatbord Hawker accu Dunlop GT501 banden Green open luchtfilters Welke van deze onderdelen zijn door R ontworpen of zelf gemaakt? Voor wat betreft de problemen, dat zal ook wel meevallen denk ik. Wat ik voor hobby heb weet jij niet, maar laat ik duidelijk zijn, die is zeker niet puberaal, op dit niveau. Ik laat me nergens negatief uit over iemand zijn kennis, misschien dan toch nog even. Als jij jezelf de slimste vind door NIET te reageren, waarom reageer je dan WEL? Ik ga weer verder Pink Floyd luisteren.

  74. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum: Doe jij niet iets met messerschmidts.. Hee hebben we toch een raakvlak op muzikaal gebied dan wel weer ;-) Hoi

  75. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Doe jij niet iets met messerschmidts.. Als je die driewielers bedoeld: Nee, helaas, ik vind ze wel erg leuk.

  76. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum: Gezien je manier van tikken, ben je Chris de Rooy ? ----> Datum: 26-12-2006 15:04 Door: Chris van Rooy (gast) quote » Maar toch, Chris, wie herinnert zich niet de R100RS toen hij uitkwam? Standaard gietwielen en een volle kuip (uniek in die tijd!), een top van boven de 200... De klassieker van de toekomst zou je denken... Roel, ik vind de R100RS ook een van de mooiste BMW's maar dan het liefst met spaakwielen. Hoe je het ook bekijkt de R100R of RS zijn alle afstammelingen van de R90S. De R100 is waarschijnlijk beter en sneller als de R90, maar is nooit als een superbike beschouwd. De markt bepaalt de prijs, het vraag en aanbodmechanisme. Er is natuurlijk wel vraag naar R100'ers maar er ook aanbod zat, dus lagere prijs. De mooiste R100RS die ik heb gezien was in Den Bosch Euro 3500,- Als nieuw gerestaureerd, de motor had echter al een potentiÎle koper. Deze heeft hem gekocht, jammer voor mij gelukkig voor hem. Je kunt de ijzeren wetten van de markt niet veranderen, het probleem is dat er meestal altijd wel iemand is die een uitzondering op de regel weet op te dissen. Uitzonderingen bevestigen de regel. Ik heb zelf een Messerschmittje verkocht in 2005 voor meer dan 22K euro! Maar dat was dus de uitzondering, de mooiste Messerschmitt ter wereld volgens velen, en een klant die letterlijk bulkte van het geld, de auto die hij reed was meer waard dan mijn twee-onder-een-kapje.........veel meer. Een mooie MesserschmittKR-200 mag best wel 13-14K kosten, ( 30.000 geproduceerd). Een mooie Messerschmitt Tg mag best wel 40-45K kosten, ALS je er al een vind, (ongeveer 750 geproduceerd) Ik zit zelf een beetje in de old-timer handel, en ik houd de prijzen van diverse jong-timers en old-timers in de gaten op internet. Overigens is een dicussie als deze zo oud als de old-timers zijn, de enige die gelijk krijgt keer op keer is de markt zelf. Verkoop je motor, dan weet je wat hij waard is/was, al het andere is pure speculatie en ( leuke) borrelpraat. Weet je wat ook dure motoren zijn? old timer Harley's! Het meest prijs-vast an allemaal. Het BARST van de HD'd op eBay, met astronautische prijzen worden gevraagd, echter......euuh...geen bieders. :-| Iedereen de beste wensen voor 192007, en een goed motorjaar, blijf gezond! Chris: geen winterslaap

  77. Rudyhadee
    Heb vorige week nieuwe bougies gemonteerd,NGK Irridium, hele verbetering, heb ze zelf gekocht.