Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, Ik ben zeer tevreden met mijn r1100rt, (105.000km) behalve 2 leuke problemen; 1) electrisch probleem, zonder aanleiding verloor de motor vermogen, toerenteller ging plotseling op en neer (zonder dat blok meer toeren ging maken), en viel uit. Niet meer te starten, alleen geratel van relais te horen. Na 15 minuten weer kunnen starten, na 300 meter rijden weer uitgevallen. Wie kan mij helpen??? 2) Versnellingsbak: jaar geleden begon de motor onder volgas +/- 4000 rpm Ășit z'n 2e en 3e versnelling te schieten', net alsof je misschakeld, of de koppeling doorschiet. Helaas moet ik nu constateren dat bij 3000 rpm hij nog steeds erg kort uit z'n 2e en 3e versnelling schiet, maar dan ook weer gelijk terug goed komt. Hele puzzel, maar voor lotgenoten, kijk eens op: http://www.largiader.com/tech/oiltrans/ Helaas, helaas, bekend probleem, een gekke amerikaan is hier in gespecialiseerd, betekent in het kort: bak reviseren (wisselend succes), of een niewere 1997 bak monteren. Schakelvorken en as waarschijnlijk verbogen, maar als je de bak openhaald geen garantie dat je iets kapot vindt..... Wie weet een adres om een goede 1997 bak te vinden? Groetjes, Mark

2 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum: Ok, ben ik weer, en het wordt steeds duidelijker. Net versnellingsbakolie afgetapt, en het was mooi grijs-zilver en zwart, met veel metaaldelen erin. Waarschijnlijk lagers bak kapot, met wat andere spullen. Enigste optie is revisie van deze M94 bak, of een andere bak kopen, versie M97 (1997). Probleem met electrisch is onstaan door de 'hoge' kwaliteit stekkers die BMW gebruikt, meeste gecorrodeerd, bij dynamo, benzine pomp en contact. Hiep hoi, lang leve de BMW boxer...... Toch nog steeds een lekkere motor om te rijden, als die rijdt. Graag jullie reacties, tips, of ervaringen hiermee. Mark.