Voor het nieuwe forum, klik   hier
jvsoelen
Op de BMW R1100RS zit momenteel geen Kat.+ Laba sonde. Als ik een Laba sonde aanschaft en ik boor in mijn bestaande 2 in 1 uitlaat verzamel pot een montage gat, en plaats deze daarin, en monteer een extra relais in al bestaande voet, ook bedrading is al voorbereid tot op de connector. Moet ik dan de E-prom in motormanagment ook aanpassen en afstellen van valves ?. Of gaat dit niet zoals in mijn gedachten zit. Jullie reacties graag , en wie heeft dit zelf al eens gedaan ?. Mvgr. Jan

6 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'TuLiPs', geïmporteerd van het oude forum: Waarom in hemelsnaam zo'n ding er in zetten. Hele volksstammen halen hem er juist af.

  2. jvsoelen
    Ik/mijn gedachten hierachter is juist dat hij hierop in het hele gebied beter zou lopen, of is dit een hele verkeerde weg?. Hij is n.l. uit 1996 en de type's na 1997 hebben standaard een Kat. + Laba sonde gekregen, vandaar mijn vraag(en). Mvgr. Jan

  3. Forum import
    Reactie van bezoeker 'TuLiPs', geïmporteerd van het oude forum: De motor zal met een kat niet beter of mooier gaan lopen (eerder onregelmatiger) en meer brandstof verbruiken omdat de lambasonde voortdurend zal gaan bijregelen op een "perfecte" uitlaatgas samenstelling. In de huidige toestand zit er op de motor een stelschroef (pot meter) om het Co gehalte af te regelen (rond de 1 - 1,5 is een mooie waarde). Niks aan veranderen zou ik zeggen.

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Vergeet die Lambda en codeplug. Mijn RS loopt als de beste met een 3,5 bar brandstof drukregelaar van een 1e model K1200RS, aanzuigbuizen tussen de gasklep en luchtfilter van een R1100GS en een CO van 2-2,5% Groeten, Paul.

  5. jvsoelen
    Oke, mensen ik heb deze reacties uitgeprint, als ik ergens komt die deze reacties van jullie zo kan inregelen bij mij vergeet ik gauw al mij gedachten rondom de Kat. + Labda sonde. Mvgr. Jan