Voor het nieuwe forum, klik   hier
Forum import
Reactie van bezoeker 'john', geïmporteerd van het oude forum: beste mensen, Al enige tijd rijd ik rond met een door mij zelf verzorgd deukje voorop de uitlaatbocht. U mag best weten dat dat deukje mij danig begint te irriteren. Vooral de oorzaak van het deukje laat mij steeds het schaamrood weer op de kaken doen komen. Ik kwam met een hamer in de buurt van de motor en werd direct gestrafd Is het uberhaupt mogelijk om een rvs uitlaatbocht uit te deuken? Ik heb al over afpersen gelezen of oplassen en uittrekken. Ook heb ik gelezen over een kogel met de juiste diameter of het invriezen met water in de bocht. Zijn er mensen met ervaring of moet ik het deukje maar zien als waarschuwing?

15 reacties

  1. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum: Het idee van de kogel is volgens mij het beste,maar dan heb je een aantal kogels nodig om er doorheen te persen. Word in de instrumente bouw veel toe gepast. Succes Chefke

  2. Forum import
    Reactie van bezoeker 'louis van rijn ', geïmporteerd van het oude forum: Klopt. Het werkt, maar zoek maar eens hardstalen kogel van bijv 36 mm diamter. Overigens: de bochten van de voorpijpen van een R zijn heel anders in diameter dan het rechte deel, meet zelf maar eens nauwkeurig na! Groetjes, Louis

  3. voorbijganger
    Ik heb ooit eens een beznine tank uitgedeukt. Dat deed ik door de tank voor de helft te vullen met bruine gedroogde bonen en de bonen onder water te zetten. Het was een gokje want te veel dan knalt de boel open, te weinig dan gebeurd er niks dus misschien heb je nog wat aan dit idee..

  4. Forum import
    Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum: John,als de deuk niet al te groot is zou je hem ook nog kunnen (laten) oplassen en dan gladslijpen/polijsten.heb je misschien wat kleurverschil maar lijkt me minder lelijk dan de deuk.bij mij in de buurt zit overigens een bedrijf www.startwin.com die fabriceren zelf uitlaten ,informeer daar eens . groet henry

  5. Forum import
    Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum: de enige manier is aan een kant afdichten met eem rubber dop en aan de andere kant een aansluiting maken zodat je er de compressor er op aan kan sluiten.nu op de plaats van de deuk warmstoken en er wat druk in persen tot dat je de deuk er zo uit ziet komen.ik heb het al bij heel wat crossmotoren zo gedaan

  6. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: John. Het ligt er veel aan waar de deuk zit en hoe groot hij is. Is het een flauwe deuk. of een scherpe? Als het RVS is zou je misschien ook de deuk middels het oplassen van een aantal M4 moertjes en een pennentrekker eruit kunnen trekken. Wat je ook doet, nabewerken middels slijpen en polijsten zal altijd noodzakelijk blijven. Een foto van de deuk zou wat meer inzicht geven in de te volgen methode. Ik denk dat de aanschaf van ee nieuwe ook geen slecht idee is, uitdeuken van zoiets is altijd een moeizame klus. Als het resultaat niet 100% is zul je het zelf altijd blijven zien, en is de ergernis nog niet verdwenen. Chris

  7. Forum import
    Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum: ik heb nog een foto gevonden,dat brengt misschien wat meer duidelijk het is even wat werk om een mal te maken maar als je die eenmaal heb is het een fluitje van een cent

  8. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Leuk gedaan Willem, ziet er goed uit. Maar ik denk dat een "restdeukje" niet echt opvalt of erg belangrijk is in een expansieuitlaat, in tegenstelling tot de blingpijpen van onze klant. Daarbij komt ook nog dat de RVS bocht van een BMW wat dikker is dan deze uitlaat? We weten ook nog steeds niet over wat voor deuk we eigenlijk praten hier........ Maar jouw systeem is wel interessant, misschien werkt het ook wel met oliedruk, alleen het warmstoken wordt dan natuurlijk een probleem. De druk is echter stukken hoger dan met luchtdruk. Chris

  9. Forum import
    Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum: als het een regelmatige deuk is heb je aan 1 bar genoeg zijn de randen wat scherper en wat korter dan moet je wat meer druk geven.het is wel zo dat een gewone uitlaat wat dikker is maar ik denk dat het toch wel zal lukken

  10. Forum import
    Reactie van bezoeker 'john', geïmporteerd van het oude forum: Een foto van het deukje in de rvs bocht het is een klein deukje, maar zit vervelend in het zicht Ik ben al op zoek geweest naar kogelllagerkogels met een passende pijpdiameter, maar daar kwam ik niet verder mee. Persoon vond ik de tip met het oplassen van een moer en daarna uitrekken een uitvoerbare oplossing. Het rvs is echt knoepert hard en denk niet dat het met de compressor te realiseren valt zoals bij crossuitlaten wordt gedaan. In iedergeval bedakt voor alle tips en truc's

  11. Forum import
    Reactie van bezoeker 'Bro', geïmporteerd van het oude forum: En troost je met de volgende woorden: Vanitas vanitatum et omnia vanitas :)

  12. r90s
    Vor de niet semi intelectuelen onder ons Uit Astrix en Obelix Vanitas vanitatum et omnia vanitas: IJdelheid der ijdelheden, alles is ijdelheid

  13. Forum import
    Reactie van bezoeker 'henk', geïmporteerd van het oude forum: Wat mij intrigeert is: Wat moet je in vredesnaam met een hamer in de buurt van je uitlaatbocht? Was je het ontstekingsdeksel aan het demonteren, of misschien iets met de ontsteking?

  14. Forum import
    Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum: Wat een DEUK in die bocht zeg. Dat je je daar nog mee op de weg durft te vertonen?(grijns) Eruithalen levert hoogst waarschijnlijk meer zorgen op dan laten zitten. Gewoon laten zitten dus en NIET naar kijken als je op de motor zit.