Beste mensen,
uit nieuwsgierigheid heb ik de Amperetang een keer op de pluskabel van de accu gezet. bij mijn r80 (met redelijk volle accu, pas een week stilgestaan na de laatste rit) meet ik de volgende waarden:
MOTOR STIL, CONTACT AAN: even -6 Ampere, zakt naar -0,5. (Lijkt er op dat er condensator(s) wordt (worden) opgeladen, bijvoorbeeld in het motor-ontstekingssysteem, plus de primaire wikkelingen van de bobines die een beetje zullen absorberen.
MOTOR STIL, STADSLICHT: -5,6 Amp
IDEM, DIM: -6,0 A
IDEM, GROOT: -6,6 A.
Na het starten (trekt heel kort over de 100A):
STATIONAIR: -3,2 tot 3,4 A (schommelt een beetje)
1000 TOEREN: ongeveer op dit toerental exact 0!
2000 TOEREN: 10 A en daalt (de accu wordt even bijgevuld met de bij het starten gebruikte energie, denk ik).
Interessant is uiteraard ook nog wat de dyno levert voor diodeplaat en voor regelaar, alleen moet ik om die dingen te meten even de zin ontwikkelen. Want dan moet ik van alles open maken en zo. Doe ik wellicht nog wel eens, dan komt het wel in dit Forum.
Als je er wat aan hebt: mooi zo! zo niet: dan heb je wewer iets nutteloos erbij geleerd, dat overkomt ons nu eenmaal ook;-)
Groeten,
Egbert
8 reacties
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
Forum import
j_vervloet